Bercean, Sam Mills: „Vindem produse fără gluten în valoare de 8 milioane de euro, anual”

„Certificarea Crossed Grain pentru produsele fără gluten a fost un pilon important de dezvoltare pentru grupul nostru şi primul pas pentru ceea ce numim astăzi un succes internaţional. Încurajăm producătorii români să se certifice pentru că acest lucru nu doar că ajută consumatorii să identifice mai uşor produsele pe care le pot consuma în siguranţă, ci le deschide acestora o piaţă extrem de interesantă, cea a exporturilor. Anual, realizăm o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, doar pe segmentul gluten free, ponderea vânzărilor pe piaţa internă fiind doar 4-5%. Restul înseamnă export în peste 50 de ţări. Vindem foarte bine în multe pieţe, dar în special în ţări precum Cehia, Polonia, Slovacia, iar principalul nostru atu a fost preţul competitiv”, spune Ioana Bercean, Managing Director Export Branch Sam Mills cu prilejul conferinţei de presă organizată de Asociaţia Română pentru Intoleranţă la Gluten, cu prilejul lansării oficiale a certificării internaţionale Crossed Grain.

Samm Mills deţine o unitate de producţie a produselor fără gluten cu o capacitate de 24.000 tone pe an. În momentul în care Sam Mills intra în urmă cu circa 12 ani pe această piaţă, preţurile pastelor făinoase fără gluten era unul destul de ridicat în comparaţie cu pastele cu gluten. Samm Mills s-a poziţionat atât pe piaţa internă cât şi pe cea externă cu un preţ inferior, strategie ce a condus la o repoziţionare a celorlalţi jucători internaţionali.

La nivel mondial, vânzările produselor fără gluten sunt evaluate în 2018 la 4,48 de miliarde de dolari şi se estimează că vor cunoaşte o creştere cu 7,6% în următorii ani, liderul fiind USA cu o pondere de circa 40% din total piaţă. Până în 2023 piaţa ar putea atinge pragul de 6,47 miliarde de dolari. Această creştere robustă este generată de o mai bună diagnosticare şi înţelegere a bolii celiace şi a altor afecţiuni care includ intoleranţa la gluten, precum şi de trendurile legate de adoptarea unei diete fără gluten.

Datele ARIG arată că în România piaţa produselor fără gluten cunoaşte o creştere de peste 25% în ultimii trei ani, fiind însă dominată de importuri care deţin o pondere covârşitoare. În România există doar un număr de trei producători certificaţi.

Articolul precedentProfi devine primul retailer cu o rețea de 1.000 de magazine în România
Articolul următorLidl a lansat platforma #trecipeproaspăt
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.