Lidl a exportat produse românești în valoare de 59 milioane de euro, în 2019, dublu față de 2018

Lidl a continuat să exporte produse autohtone către magazinele sale din Europa, în valoare de 59 milioane de euro, în anul financiar 2019, arată cel de-al treilea raport de sustenabilitate lansat de retailer, care acoperă perioada 1 martie 2019 – 29 februarie 2020. Astfel, numărul furnizorilor locali de bunuri și servicii în rețeaua Lidl a crescut în 2019 cu 11% față de anul 2018, iar cantitatea de fructe și legume românești a fost cu 23% mai mare.

Pentru a reduce volumul de produse care pot deveni deșeuri și a preveni risipa alimentară, discounterul a introdus la raionul de legume și fructe vânzarea la preț redus și a donat peste 300 de tone de produse și 252 de tone de hrană pentru animale în 2019.

Toate fructele și legumele din Piața Lidl sunt certificate Global GAP. Totodată, un număr total de 2.697 articole comercializate în rețeaua Lidl aveau certificări UTZ, FSC, Organic Cotton, Bio, MSC, Rainforest etc. Sortimentul de produse bio cuprindea 276 de produse, la finalul anului financiar 2019.

Documentul include și alte demersuri de sustenabilitate ale companiei, precum măsurile de reducere a cantității de plastic puse în circulație. Astfel, demn de menționat este că Lidl a exclus definitiv din sortimentul său toate articolele de unică folosință din material plastic, cum ar fi paie, pahare, farfurii și tacâmuri. Discounterul a colectat și a trimis către centrele de reciclare în 2019, peste 37.000 de tone de deșeuri, cu 21% mai mult decât în 2018. Totodată, în perioada de raportare valoarea investițiilor sociale a fost de peste 22.500.000 de lei.

Raportul de sustenabilitate include și o serie de angajamente pe termen mediu și lung

Astfel, ca parte a strategiei globale ReSet Plastic, Lidl s-a angajat ca până în anul 2025, toate ambalajele produselor marcă proprie să fie reciclabile în proporție maximă posibilă, iar cantitatea de plastic utilizată pentru aceste produse să fie redusă cu 20%.

În plus, pentru reducerea amprentei de carbon și eficientizarea consumului de energie pentru perioada următoare de raportare, Lidl are în vedere instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperișurile magazinelor.

Totodată, în procesul de evaluare a calității produselor marcă proprie, obiectivul principal Lidl este ca, până în 2025, să reducă cu 20% cantitatea de sare și zahăr adăugate în produsele marcă proprie.

Raportul a fost elaborat conform celor mai noi standarde de raportare non-financiară, Global Reporting Initiative, dar și aliniat la cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) incluse pe Agenda 2030 a Națiunilor Unite. Lidl publică raportul de sustenabilitate pentru anul financiar 2019 (1 martie 2019 – 29 februarie 2020), sub umbrela Fapte pentru un viitor mai bun.