Kaufland România – în topul celor mai sustenabile companii din țară

Kaufland România a obținut primul loc în topul celor mai sustenabile companii din țară, pentru al treilea an la rând, cu 98 de puncte din 100, conform analizei realizate de agenția de consultanță The Azores și prezentate în cadrul celei de-a cincea ediții Romania CSR Index. Kaufland România a fost recompensată cu distincția Gold Level, în cadrul conferinței ,,Best Practices in Romanian CSR”, care a avut loc joi, 19 noiembrie 2020.

Categoriile care au fost evaluate pentru acordarea distincției sunt, după cum urmează: guvernanța corporativă, diversitatea, impactul economic, mediul înconjurător, drepturile omului și politica anti-corupție, angajați, marketing, investiții în comunitate și lanțul de aprovizionare.

Potrivit Raportului de sustenabilitate despre activitatea companiei în perioada martie 2018 – februarie 2020, produsele marcă proprie sunt certificate cu cele mai înalte standarde internaționale ecologice sau de comerț echitabil în raport de peste 10% – precum FSC (gestionarea sustenabilă a pădurilor), Organic, Fairtrade, GOTS, UTZ (agricultură sustenabilă), MSC – Marine Stewardship Council (pescuit sustenabil)

Compania a primit titlul de Top Employer pentru al cincilea an consecutiv. Numărul de angajați este în creștere: de la 13.754 în 2018 la 14.173 în 2019. Egalitatea de gen este respectată, respectiv de la 25% de femei în poziții de management în 2018, procentul a crescut la 39% în 2019. Egalitatea de șanse este o prioritate, astfel, în companie lucrau 247 de angajați cu dizabilități.

În ceea ce privește impactul asupra mediului înconjurător, Kaufland România a reușit să diminueze cu ~6% intensitatea energetică 2019 vs 2018 și a înregistrat o scădere de ~5% a intensității emisiilor 2019 vs 2018.

Kaufland România a investit peste 70 milioane de lei în comunitatea românească, a susținut 266 de proiecte comunitare și a derulat 3 programe de finanțare pentru organizațiile non-guvernamentale.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 magazine în 8 țări și o rețea de 135 de magazine în România.

Organizat anual, rankingul Romania CSR Index reprezintă o analiză independentă complexă cu 10 categorii și 64 de indicatori, care evaluează companiile din România după o serie de parametri internaționali, în funcţie de nivelul de implicare al acestora în domeniul sustenabilității și responsabilității sociale.