In 2014, Lidl a realizat o performanta notabila in Ungaria, tara in care detine 163 de magazine in 100 de localitati ale tarii. Pentru prima oara de la intrarea sa pe aceasta piata, discounterul german a depasit pragul de 1 miliard de euro cifra de afaceri, rezultat ce-l plaseaza pentru al doilea an consecutiv pe primul loc in topul discounterilor din aceasta tara, top completat de Penny Market cat si Aldi. Numai in Budapesta, Lidl opereaza un numar de 30 de magazine, Pécs sau Gyor fiind alte orase in care compania a ales sa deschida mai mult de doua locatii.
La fel de notabila este si faptul ca in ciuda perioadei dificile traversate de Ungaria, retailerul german a reusit o crestere a cifrei de afaceri de peste 18% in aceasta tara. Compania detine si trei centre logistice ce deservesc toate cele 163 de locatii proprii.
In ceea ce priveste politica de sortiment, comportamentul acestui retailer in Ungaria pare a fi unul atipic. Incepand cu luna martie 2013, discounterul german a organizat o serie de evenimente menite sa faciliteze intalnirile cu producatorii locali de lactate, panificatie, fructe
si legume sau carne si sa le ofere acestora din urma o serie de informatii cu privire la exigentele Lidl in privinta achizitiei de produse.
In paralel, compania a lansat, tot in martie 2013, si un program de cooperare cu furnizorii locali, denumit „Lidl for Hungarian suppliers”.
In anul 2015, Lidl nu a deschis nici un magazin nou pe aceasta piata, iar in 2014 a reusit un plus de doar patru magazine fata de 2013.
Cifrele de mai sus ne pot conduce catre concluzia ca si in Romania, Lidl se afla in top cinci retaileri. Desi rezultatele sale pe piata interna nu sunt disponibile pe site-ul Ministerului de Finante si nici nu au fost facute publice nici de compania germana, Lidl detine in Romania un numar mai mare de magazine comparativ cu Ungaria. Este adevarat ca vorbim de doua piete total diferite atat din punct de vedere al puterii de cumparare sau al comportamentului consumatorilor, insa perspectiva intrarii Lidl in top tre retaileri, pe termen mediu, nu are un scenariu nerealist pentru Romania. (foto: trademagazin.hu)