Lidl a achiziționat cu 40% mai multe produse din România în rețeaua sa de magazine din Europa

Lidl anunță că în anul 2018 a facilitat exportul de produse ale furnizorilor români către magazinele sale din Europa, în valoare de peste 28 milioane de euro, cu 40% mai mult decât în 2017. Produse precum lactate, ulei, sucuri sau snacks-uri au ajuns pe rafturile magazinelor Lidl din Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Grecia, Irlanda, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Slovacia și Ungaria. Datele au fost incluse în cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl, lansat astăzi, pentru perioada 1 martie 2017 – 28 februarie 2019.

Principalele rezultate ale celui de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl România sunt următoarele:
Resurse și Agricultură
• Lidl a eliminat din sortimentul său și din rețetele articolelor achiziționate de la furnizorii români ouăle care provin de la găini crescute în baterii.
Lanțul de aprovizionare și procesare
• Peste 80% din furnizorii de bunuri și servicii au fost din România.
• Cantitatea de legume și fructe românești achiziționate a crescut în 2018, cu 19,42%, comparativ cu anul 2017. În total, peste 90.000 de tone de fructe și legume au fost achiziționate de la peste 200 de producători locali, certificați Global Gap.
• Numărul furnizorilor din România pentru tot sortimentul a crescut în anul 2018 cu 9,69%, de la 320 în 2017, la 351 în 2018.
• 568 copaci au fost salvați, gradul de poluare a fost redus cu 717.064 kg eCO2, iar cantitatea de deșeuri a fost redusă cu 66.162 kg, prin parteneriatul cu CHEP, de reutilizare a paleților.
• 71% din camioanele cu care a fost transportată marfa au fost Euro 5 și Euro 6.

Operațiuni și procese
• Peste 50.000 de tone de deșeuri au fost colectate selectiv în magazinele și depozitele Lidl și trimise către centrele de reciclare în perioada de raportare.
• Obținerea certificării ISO 50001 pentru eficiență energetică, cel mai înalt standard internațional de management al energiei.
• 43,67% energie regenerabilă folosită în 2018.
• Partener fondator pentru Banca pentru Alimente București și Banca pentru Alimente Cluj.
• Peste 300 de tone de produse alimentare și nealimentare donate.

Clienți și Societate
• Peste 32.000.000 lei au fost investiți în proiecte cu impact asupra mediului, educației și sănătății implementate de peste 60 de organizații non-guvernamentale.
• Numărul de produse din gama Cămara Noastră a crescut cu 75% – de la 98 de produse în 2016, la 175 de produse în 2018.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 28 de țări la nivel mondial.