Analiza industriei de distribuţie în retail şi HoReCa, ediţia 2020

În 2019, un număr de 130 de jucători din industria de distribuţie în retailul tradiţional şi HoReCa din întreaga ţară au realizat, împreună, o cifră de afaceri de 16 miliarde de lei (circa 3,3 miliarde de euro), în creştere cu 3,6% faţă de 2018 şi cu 30,5% peste nivelul din 2015. Pentru 2020 estimările KeysFin arată o stabilizare în jurul nivelului de 16,5 miliarde de lei a cifrei de afaceri cumulată a jucătorilor.

În 2019, cei 130 de jucători din întreaga țară incluși în această analiză au realizat, împreună, o cifră de afaceri de 16 miliarde de lei (aproximativ 3,3 miliarde de euro), în creștere cu 3,6% față de 2018 și cu 30% peste nivelul din 2015. Pentru 2020 estimările KeysFin arată o stabilizare în jurul nivelului de 16,5 miliarde de lei a cifrei de afaceri cumulată a jucătorilor.


Rezultatul net (profit net minus pierderea netă) al distribuitorilor din retail și HORECA a crescut cu 3,8% față de 2018 și cu 25% față de 2015, la 370 milioane de lei în 2019. Dintre cele 130 de companii analizate, 125 au încheiat 2019 pe profit (96%), iar 5 pe pierdere (4%). Companiile medii (cele care au înregistrat cea mai mare pondere din cifra de afaceri și au reprezentat cel mai important angajator) au avut un rezultat net pozitiv de aproape 252 de milioane de lei (68% din total) în 2019. Profitul net al distribuitorilor în retail și HORECA a crescut cu 4,7% față de 2018 și a fost cu 27% peste nivelul din 2015, la 378 milioane de lei în 2019.

Trei sferturi dintre companii (97 de companii) au fost înființate acum mai mult de 20 ani, acestea generând 80% din totalul cifrei de afaceri în 2019. La polul opus, doar 2% (2 companii) au mai puțin de 5 ani.

Acestea sunt doar câteva dintre concluziile pe care vă invităm să le regăsiţi în paginile unei ample analize lansate în luna Septembrie 2020 de publicaţia Modern Buyer în parteneriat cu KeysFin, unul din principalii jucători de pe piața locală de business information.

Structura şi continutul analizei

În peste 160 de pagini, ediţia cu numărul V a analizei “Distribuitori în Retail și HoReCa” oferă profesioniştilor din diverse domenii, date cheie ale sectorului de distribuţie, prin prisma prezentării unor informaţii calitative şi financiare pentru 130 de distribuitori din toate județele țării. Cu suportul partenerilor de la KeysFin, în acest an, în completarea informaţiilor calitative, am introdus noi indicatori financiari cu ajutorul cărora să putem reflecta şi mai în detaliu evoluţia business-urilor din industria de distribuţie. Tot în premieră, raportăm aceşti indicatori pentru o perioadă de 5 ani

Partea I


Tablou general al dinamicii sectorului de distribuție în ultimii 5 ani (top național, topuri regionale, analiza informaţiilor calitative şi financiare pentru 131 de jucători din industrie)

Partea a II-a

Profil detaliat pentru 130 de distribuitori naționali și regionali. Prezentăm indicatori cheie precum:
• Date de identificare companie;
• Indicatori calitativi: Aria de acoperire teritorială a fiecărui distribuitor (judeţele acoperite), Canale de vânzare deservite, Parteneri, Categorii de produse din portofoliu, Depozite (număr, suprafaţa, amplasare, regimul de temperatură), Flota auto, Numărul mediu de clienţi, Numărul mediu de angajaţi;
• Indicatori financiari pentru ultimii 5 ani: Cifra de afaceri, profitul/pierderea netă, Marja netă (Rezultat net/Cifra de afaceri), ROE (indicator ce reflectă eficienţa utilizării capitalurilor acţionarilor şi se determină ca raport între profitul net obtinut de entitate şi capitalul propriu), ROA (indicator ce măsoară gradul de rentabilitate al intregului capital investit în entitate şi se determină ca raport între rezultatul net al exercitiului şi totalul activelor entităţii), numărul de angajaţi.

Analiza “Distribuitori în Retail și HoReCa” este un produs unic pe piaţa internă, actualizat anual, oferind atât date furnizate direct de antreprenorii şi managerii din sector cât şi informaţii culese din surse oficiale (Ministerul de Finanţe ş.a.). Ghidul este disponibil în format pdf, având un design modern ce vă permite identificarea rapidă a informațiilor.

Lansează o comandă!

Analiza poate fi achiziționată la prețul de 200 de euro + TVA. Pentru a comanda acest produs vă rugăm să completaţi FORMULARUL DE COMANDĂ sau să ne transmiteţi solicitarea dumneavostră la office@modernbuyer.ro. Tot în premieră companiile care vor achiziționa această analiză vor putea utiliza gratuit, timp de o lună o serie de funcționalități avansate ale aplicației mobile KeysFinder ce oferă acces la informații complexe despre companiile din România, informații ce pot fi relevante pentru afacerea dumneavoastră.

Pentru mai multe detalii nu ezitați să ne contactați și telefonic: Aurelia Grigorescu 0767.11.88.33 sau Cristi Brinca 0733.933.967

Modern Buyer – Prezentă de 12 ani pe piața românească, publicația online Modern Buyer a dezvoltat mai multe instrumente de lucru necesare profesioniștilor din industria de retail și FMCG, dar și o platformă de evenimente de afaceri specializate pe care o puteti consulta pe www.modernbuyer.ro

KeysFin oferă servicii de informatii de afaceri despre firmele din România și din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFinder, prin intermediul căreia utilizatorii pot accesa usor şi rapid situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste 4 milioane de entități economice din România.

Mulţumim partenerilor care au susţinut realizarea şi lansarea acestei analize:

Articolul precedentCarrefour lansează “Vin în Moldova” – campania care îi premiază pe români
Articolul următorLidl va deschide primul său magazin din Râmnicu Sărat
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.