Kraft Heinz își vinde divizia de brânzeturi – inclusiv brandurile Cracker Barrel și Breakstone – către compania franceză Lactalis Group, ca parte a al unui proces de restructurare mai amplu. Kraft Heinz își va păstra brandurile Philadelphia, Velveeta și Kraft (sosurile). Tranzacția va fi finalizată în prima jumătate a anului viitor, au anunțat reprezentanții celor două companii, preluați de presa internațională.
Sunt incluse în procesul de achiziție companiile de brânzeturi naturale, rase, și de specialitate ale Kraft Heinz din SUA, afacerea cu brânzeturi rase din Canada și întreaga afacere cu brânzeturi, la nivel international (inclusiv Breakstone’s, Knudsen, Polly-O, Athenos, Hoffman’s, Cracker Barrel în SUA și Cheez Whiz în afara continentului american). Kraft Heinz și-a vândut deja afacerea cu brânzeturi naturale din Canada anul trecut, pentru 1,2 miliarde de dolari.
Tranzacția actuală, evaluată la 3,2 miliarde de dolari include unitățile de producție Kraft Heinz din Tulare, California; Walton, New York; și Wausau, Wisconsin. Aproximativ 750 de angajați care lucrează în aceste fabrici vor fi preluați de către grupul Lactalis.
Kraft Heinz s-a confruntat cu probleme în ultima perioadă, ca urmare a schimbărilor în comportamentul de consum, deoarece consumatorii caută din ce în ce mai mult alimente proaspete, minim procesate, scrie Associated Press.
Kraft Heinz a anunțat, totoodată că intenționează să reducă costurile cu 2 miliarde de dolari până în 2024. Acest lucru îi va permite să își crescă bugetul de marketing și să jongleze mai ușor cu portofoliul de mărci.
CEO-ul Kraft Heinz, Miguel Patricio, a declarat că vânzarea diviziei de brânzeturi naturale este un exemplu de gestionare a portofoliului respectiv.
Acțiunile Kraft Heinz erau tranzacționate ieri, 15 septembrie, în creștere cu 1%, până la 31,97 USD.
Grupul Lactalis – care deține printre brandurile sale și brânzeturile President și iaurtul organic Stonyfield – a declarat că brandurile Kraft Heinz sunt o bună achiziție strategică. Compania cu sediul în Franța deține opt fabrici numai în SUA, cu 2.600 de angajați.
În România, Lactalis a intrat pe piaţa lactatelor acum 12 ani prin preluarea firmei Dorna Lactate, operând apoi alte două preluări: Albalact şi Covalact. În luna iulie 2020, Lactalis anunța că închide fabricile din Floreni şi Vatra Dornei și că va produce în continuare brandul LaDorna în fabrica Albalact din Oiejdea, judeţul Alba şi fabrica Covalact din Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna.