Pentru prima oara de la intrarea sa in Romania, liderul pietei de retail modern, Kaufland, raporteaza o crestere a cifrei de afaceri relativ modesta in comparatie cu anii anteriori. Mai exact, retailerul german a realizat o cifra de afaceri de 9,691 miliarde lei (2,134 miliarde euro) in anul calendaristic 2016, in crestere cu 5,6% fata de 2015. In perioada 2011-2015, cifra de afaceri a retailerului german a cunoscut un ritm superior de crestere (peste 10% anual). Anul trecut, Kaufland a deschis un numar de cinci magazine, doua in Bucuresti si cate unul la Mangalia, Ramnicu Valcea si Codlea, un ritm de expansiune similar celui de din 2015. Retailerul german ramane liderul detasat al pietei de retail modern din Romania. Contributia companiei la bugetul de stat al Romaniei a fost de peste 640 milioane lei (peste 140 milioane euro). “Pentru noi, conteaza foarte mult rezultatul din spatele cifrelor, pentru ca avem o misiune care pune in centru oamenii si calitatea vietii. De aceea, rezultatul este o veste buna ca suntem o echipa puternica, implinita, gata oricand sa ajute si ca avem votul de incredere al clientilor care ne arata ca suntem alegerea numarul unu pentru ei”, declara Marco Hößl, Director General Kaufland Romania.
Pe parcursul anului trecut, Kaufland Romania a investit in proiecte pentru comunitatea locala peste 26 de milioane lei, cu 13% mai mult decat in 2015, oferind sprijin ce a venit in beneficiul a peste 700.000 de romani – copii, adulti sau varstnici. In 2016, Kaufland a sustinut peste 200 de proiecte de CSR derulate impreuna cu ONG-urile partenere, din domenii precum: cauze sociale, sanatate, educatie, sport, protectia mediului si evenimente culturale. Printre programele dezvoltate de Kaufland anul trecut se numara: prima retea publica de incarcare rapida a masinilor electrice (cu Renovatio), programul de certificare GLOBALG.A.P. a calitatii culturilor romanesti de legume-fructe, dar si dezvoltarea de inovatii pentru clienti, precum lansarea primei aplicatii mobile Scan & Pay din Romania.
Kaufland ramane unul dintre cei mai mari angajatori din tara: in anul 2016, o medie de 14.070 romani lucrau in companie, cu 6% mai mult in comparatie cu media anului 2015. Varsta medie in echipa este de 36 de ani.
Tot in 2016, Kaufland Romania a anuntat cresterea salariului minim al lucratorilor comerciali la suma de 2000 lei brut cu tichete de masa – ceea ce reprezinta cu 60% mai mult decat salariul minim in Romania – si a acordat o zi in plus de concediu de odihna tuturor angajatilor.
Salariul mediu brut al unui lucrator comercial in companie este in prezent 2.164 lei brut la care se adauga si tichetele de masa. In plus, pe masura ce castiga vechime, angajatii obtin progresiv mai multe zile de concediu de odihna suplimentare, putand ajunge pana la 27 de zile. Anul recut, Kaufland a fost desemnat Cel mai dorit angajator din industria de retail , in primul studiu Top Most Attractive Employers derulat in Romania de catre compania internationala de cercetare Universum Global, pe un esantion de 10.000 de respondenti.
Pentru anul 2017, planurile Kaufland includ: investitii in expansiune, deschiderea de noi magazine, modernizarea tuturor hipermarket-urilor existente in retea, lansarea noutatilor pentru clienti si continuarea initiativelor de sustinere a producatorilor romani.