Cresterea consumului cu 4,3% in primele cinci luni ale anului, precum continuarea cresterii economice sunt principalii factori care vor stimula comerciantii sa-si reconsidere planurile de expansiune, pe moment prudente. Potrivit celui mai recent raport realizat de JLL Romania, cresterile vanzarilor in piata de retail ii incurajeaza pe dezvoltatori sa investeasca sau sa reporneasca proiecte anuntate in trecut (AFI Europe in Brasov, Plaza Centers in Timisoara), si atrag atentia retailerilor internationali care nu sunt prezenti inca in Romania.
Printre retailerii noi care au intrat pe piata romaneasca, cei mai activi au fost companiile de design interior, mobila si produse pentru decorarea casei: Roche Bobois a deschis primul showroom, pe Calea Victoriei, Casa Convenienza a intrat in West Park Militari, iar englezii de la Home au deschis prima lor locatie, in Coresi Shopping Resort Brasov. In ceea ce priveste retailul alimentar, operatorul britanic Marks & Spencer a deschis primul sau magazin alimentar din Romania, in centrul comercial Mega Mall.
Insa, operatorii alimentari existenti pe piata au fost cei mai activi pe partea de expansiune: Mega Image si Profi fiind retailerii cei mai agresivi din acest punct de vedere. Planurile belgienilor pentru anul in curs includ, pe langa extinderea pe segmentul de proximitate in special, inaugurarea unui nou concept store, anuntat ca fiind cel mai mare magazin detinut de Mega Image. Acesta este construit de la zero, impreuna cu operatorul de echipamente sportive Decathlon, in zona Baneasa, mai exact vizavi de magazinul Ikea si de centrul comercial Baneasa Shopping City.
Conform Bucharest City Report, realizat de JLL Romania, in Bucuresti media stocului modern de spatii comerciale per cap de locuitor se situeaza la circa 444 mp la 1.000 de locuitori. Nivelul chiriilor prime a ramas stabil in T2 2015, la 60-70 euro/mp/luna, in timp ce nivelul chiriilor prime pentru unitatile stradale se situeaza intre 50 si 60 euro/mp/luna.