Ionut Vasiu, Lidl Romania, despre cladirea de birouri „verde”: „Fiind o tara inca in expansiune, am avut norocul sa ni se aprobe ceea ce am avut curajul sa propunem”

1
990

Sediul central din zona de nord a Capitalei in care se vor muta cei aproape 300 de angajati din echipa Lidl Romania in februarie 2018 este una dintre cele mai sustenabile cladiri din Bucuresti si chiar din Europa, spun reprezentantii retailerului german care au organizat astazi (24 mai 20170) o vizita pe santierul viitorului birou central.

Cu o suprafata desfasurata de 15.576 de mp, proiectul imobiliar realizat de compania suedeza Skanska incorporeaza tehnologii si solutii sustenabile de ultima generatie.
De pilda, pentru incalzirea si racirea intregii cladiri a fost aleasa o solutie extrem de „prietenoasa” cu mediul, apelandu-se la rezervele geotermale. Mai exact, au fost forate 78 de astfel de sonde. Toate materialele utilizate de constructor sunt certificate ISO 14001, lemnul folosit este certificat FSC, betonul este certificat BES60001, iar cladirea beneficiaza de sase centrale de tratare a aerului. Nu in ultimul rand, noul sediu de birouri al Lidl va avea o fatada cu geam tripan cu sistem inteligent de umbrire precum si un sistem de iluminat cu leduri. Cladirea va beneficia de certificare BREEAM (BRE Environmental Assessment Method), un standard pentru proiectare durabila ce a devenit instrumentul principal de evaluare a performantei ecologice a unei cladiri. Cladirile de birouri vor beneficia, de asemenea, si de surse de incarcare pentru masinile electrice.
Angajatii companiei vor beneficia si de o serie de facilitati prevazute deja in proiectul realizat de o companie de arhitectura din Romania: cantina cu spatii interioare si exterioare pentru servirea mesei, cafenea, chicinete pe fiecare etaj, sala de fitnes, peste 230 de locuri de parcare, spatii pentru intalniri informale, 25 de sali de sedinte, statii pentru masini electrice.
Oficialii Lidl Romania nu au dorit sa dezvaluie valoarea acestei investitii, precizand insa proiectul este unic in familia Lidl. Care sunt motivele pentru care board-ul grupului a aprobat o astfel de investitie pentru Romania? „Fiind o tara in care suntem inca in etapa de expansiune, am avut norocul sa ni se aprobe ceea ce am avut curajul sa propunem”, explica Ionut Vasiu, Directorul Departamentului Central Imobiliare Lidl Romania.

In 2015, Lidl a intrat in top trei retaileri, performanta atinsa ca urmare a unei cresteri de peste 21% a cifrei de afaceri. O performanta neegalata de nici un alt retailer semnalam si la capitolul profitabilitate, Lidl atingand in 2015 o crestere de 186% a profitului, pana la pragul de 171,9 milioane de lei. Rezultatele companiei pentru 2016 nu au fost inca facute publice. In acest moment, compania opereaza 210 magazine in Romania, cu un ritm anual de expansiune de 10 locatii noi.

In fata noului sediu central a fost deschis in iarna anului trecut si cel mai „verde” magazin din reteaua Lidl Romania, construit conform celor mai noi standarde de sustenabilitate si eficienta energetica, tot in colaborare cu Skanska Romania.
n procesul de constructie a magazinului s-au folosit atat materiale reciclabile, cat si reciclate, precum beton concasat, provenit din demolari. In plus, acoperisul este prevazut cu panouri fotovoltaice, care au capacitatea de a produce pana la 100% din energia necesara functionarii unitatii. Tot in vederea economisirii de energie, magazinul este dotat cu luminatoare ce permit patrunderea luminii naturale, precum si cu un sistem de iluminat cu LED, prevazut cu senzor de prezenta.

1 COMENTARIU

Comments are closed.