Iolanta Mura, Bemol: „Produsele non petroliere din magazine si cafenele au deja o pondere esentiala in business-ul nostru. Vizam 50 de locatii proprii pe piata interna”

Prezenta pe piata din Republica Moldova de peste 10 ani, compania petroliera Bemol continua sa fie una dintre cele mai dinamice retele de retail din aceasta tara, cu 10 statii noi de alimentare deschise in 2016 si inca trei in primul trimestru al acestui an. Din 2015, Bemol a inceput un amplu proiect de investitii ce vizeaza atat modernizarea benzinariilor existente, fiind implementat si un nou design al locatiilor, cat si extinderea retelei si lansarea brandului de cafenele e’La Cafe, acesta din urma fiind poate unul din cele mai importante proiecte ale anului 2016.

Odata cu aceste investitii, compania a decis sa renunte la statiile de benzinarii ale diversilor parteneri din retea, ramanand doar cu locatiile proprii, ceea ce a condus la o reducere semnificativa a numarului lor, respectiv de la 77 la 30 la finalul anului 2015. „Am decis sa ne asumam o expansiune prin investitii proprii, iar astazi am ajuns deja la 43 de statii in Republica Moldova, o piata in care potentialul de crestere a numarului de locatii este totusi redus. Vom continua sa ne extindem la nivel teritorial, dar asta nu inseamna ca vom dori sa ajungem la 100 de statii. Analizand cu atentia piata, cred ca ne vom opri la 50 de locatii, pentru ca altfel riscam sa intram intr-un proces de canibalizare, iar asta nu este ceea ce ne-am dori”, a declarat pentru Modern Buyer, Iolanta Mura, Directorul General al companiei Bemol, speaker in cadrul conferintei „Retailul Modern in Republica Moldova: Climatul de consum si surse de crestere” orgaizata pe data de 9 Martie la Chisinau.
In opinia acesteia, dezvoltarea comertului modern pe aceasta piata va fi mult influentata si de politicile si strategiile implementate de autoritatile statului. „Cred ca institutiile de resort au o interventie mult prea mare in industria de retail. Vorbesc aici de stabilirea preturilor de vanzare cu amanuntul a produselor petroliere de catre ANRE (Agentia Nationala pentru Reglementare in Energetica), de ultimele modificari legislative cu impact major asupra activitatii noastre si nu in ultimul rand de faptul ca se considera ca ar fi binevenita o interdictie cu privire la consumul de produse alimentare in statiile de benzinarii pe motiv ca acesta ar f nociv. Atat timp cat noi nu putem forma pretul produselor petroliere luand in calcul anumite realitati ale piete ori pretul de achizitie al acestora, suntem in situatia de a cauta noi metode de a castiga, de a ne diferentia si de a rezista pe piata”, a mai subliniat Iolanta Mura.

Revenind la investitiile si concepte de retail lansate de Bemol, oficialul institutiei spune ca din aprilie 2016 si pana in prezent, compania a reusit sa deschida deja un numar de 20 de cafenele sub brandul e’La Cafe, obiecivul fiind acela de a extinde acest serviciu in intreaga retea de benzinarii. In magazinele din statiile Bemol se comercializeaza circa 1.500 de sku-uri, in timp ce sortimentul de produse din cafenele cuprinde 60 de produse (cafea, produse de patiserie, sandwich-uri s.a.). Compania vizeaza o extindere a numarului de produse disponibile in cafenea, mizand de asemenea si pe „reteta” unica a cafelei, respectiv un brand propriu realizat in Italia la comanda si la specificatiile Bemol. Toate produsele Ə’La Café corespund celor mai inalte norme si standarderopene de calitate, iar linia de produse a fost conceputa de compania americană John Knight Maverick Consultants in baza rezultatelor cercetarii pietei din Moldova si a preferințelor clientilor. Valoarea medie a unui bon pentru e’La Cafe este de 100 de lei.


„Am lansat aceste cafenele in urma unui amplu proces de cercetare a pietei a carui obiectiv a fost sa aflam ce isi doresc clientii care ne trec pragul.
Fidelizarea consumatorilor doar prin combustibil este o misiune imposibila in conditiile actuale de piata. Clientul trebuie atras si retinut cu altceva, iar in foarte multe tari europene din apropiere zona de servicii a luat o mare amploare. Noi am identificat un potential important de crestere in zna aceasta, magazinele proprii si cafenelele e’La Caf ajutandu-ne sa ne diferentiem, sa ne pozitionam ca un retailer inovativ care ofera ceva in plus fata de alti operatori. In mediul rural, de pilda, statiile Bemol au devenit adevarate puncte de atractie, locul de intalnire, locul in care se poate consuma o cafea buna atat pentru cei care vin sa alimenteze cat si pentru cei care nu au masina”, a tinut sa sublinieze managerul general al bemol Moldova. Compania a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de 50 de milioane de dolari, mizand pentru acest an pe o crestere a vanzarilor pe fondul expansiunii si al extinderii zonei de servicii. Produsele non petroliere au deja o pondere esentiala in cifra de a afacere realizata de Bemol, pondere ce va creste in anii urmatori, estimeaza invitata noastra. „Investitiile, instrumentele si inovatiile sunt cei trei I care reprezinta esenta filosofiei noastre pentru perioada urmatoare. Investitiile sunt clare si vizeaza atat expansiunea cat si modernizarea tuturor statiilor. Cand spun instrumente ma refer la strategii de produs, de pret, de PR/promovare, distributie, amplasament si ambien iar inovaia va veni din zona de tehnologiei. Suntem intr-u proces permanent de evaluare a piete, a consumatorilor moldoveni si a oportunitatilor pe care le-am putea implementa. Am conceput magazine si cafenele cu un design unitar, curat, aerisit si asa am dori sa ramana. Furnizorii nostri sunt bine veniti sa organizeze diverse campanii de promovare a produselor lor in statiile noastre, dar va asigur ca la noi nu o sa vedeti frigidere peste frigidere, standuri de toate culorile si alte materiale menite sa aglomereze vizual si sa genereze disconfort pentru clienti. Incet, incet cred ca am reusit sa schimbam perceptia consumatorilor despre cum ar trebui sa fie o statie de alimentare, largind tot mai mult gama de servicii oferite, cu perfectionarea calitatii acestora, implementand cele mai moderne tehnologii din domeniul constructiilor s.a.”, a concluzionat Iolanta Mura, Director General Bemol Moldova.

Articolul precedent“Retailul modern in Republica Moldova”, editia a III-a:
Climatul de consum si surse de crestere
Articolul următorChristian Morath, Linella: „Anul acesta avem in plan sa deschidem minimum 15 magazine, atat in Chisinau cat si in alte orase”
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.