Industria FMCG – crestere de 6% in primele noua luni ale anului

0
224
Brown hair woman in cosmetics department holding bottle of shampoo

Industria FMCG a inregistrat o crestere de aproape 6% in valoare, in primele 9 luni ale anului. Romanii au cheltuit mai mult la un act de cumparare, insa au cumparat cu o frecventa relativ similara fata de primele 9 luni din 2016, potrivit datelor rezultate din GfK Consumer Panel Services 2017.

Comertul modern domina in continuare piata de FMCG si se distanteaza din ce in ce mai mult de cel traditional. Formatele moderne au atins o cota de piata cumulata de peste 58%, cu doua puncte procentuale mai mult decat in primele 9 luni din 2016.

Frecventa de cumparare se muta din comertul traditional in cel modern. Hipermarketurile continua sa fie cel mai important canal pentru aceasta industrie, dar stagneaza din punctul de vedere al cotei de piata comparativ cu anul trecut, asa cum se intampla si cu supermarketurile.

In schimb, magazinele de proximitate raman vedetele comertului modern, castigand noi cumparatori ca urmare a ritmului de expansiune ridicat. Si magazinele de tip discount se dezvolta semnificativ – aproape trei sferturi dintre romani au cumparat cel putin o data bunuri de larg consum din acest format in primele 9 luni din 2017.

Din punct de vedere al importantei principalelor categorii de bunuri de larg consum, cea mai mare pondere o detin alimentele, atat cele proaspete (fructe, legume, carne, lactate etc.), cu o crestere de 4,9% in perioada ianuarie-septembrie 2017, cat si cele ambalate cu o evolutie de 6,3% in perioada mentionata. In randul alimentelor proaspete, cea mai mare dinamica au avut-o lactatele, iar dintre acestea cel mai mult au crescut in valoare untul, branza proaspata si specialitatile din branza.

Dintre bauturi, cel mai bine au evoluat vinurile, sampania si spirtoasele. In zona de bunuri non-alimentare, produsele pentru ingrijirea locuintei au buna avut au avut cel mai accelerat ritm de crestere, cu o evolutie in valoare de 9,9% in perioada ianuarie-septembrie 2017, dar si cele pentru ingrijire personala s-au clasat bine, in special produsele pentru ingrijirea tenului. Totusi, impactul acestor categorii in dezvoltarea industriei FMCG ramane unul limitat, din cauza ponderii mici a acestora in cosul de cumparaturi.

Ponderea promotiilor scade usor. Marcile private se mentin
In comparatie cu anul trecut, bunurile de folosinta curenta vandute la promotie au avut mai degraba o evolutie constanta. O importanta mare in randul promotiilor o detin in continuare categorii de ingrijire personala – precum produsele de ingrijire a fetei si a corpului -, produsele pentru ingrijirea casei si bauturile.

In ceea ce priveste ponderea marcilor private in consum, acestea se mentin la nivelul anului trecut. Magazinele de tip discount si cele de proximitate au vandut intr-o proportie mai mare decat alte tipuri de magazine produse sub eticheta marca privata.

Articolul precedentFarmec lanseaza 12 pachete-cadou de Sarbatori
Articolul următorLidl inaugureaza un magazin nou la Suceava
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca redactor-șef la diferite publicații business to business, precum și ca expert media în trei proiecte europene PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro