Grupul Carrefour – creștere în termeni comparabili de 0,4% în primul trimestru

0
91

Grupul Carrefour a raportat în primul trimestru vânzări de 20,776 miliarde de euro, ușor sub estimarea medie de 20,869 miliarde de euro făcută de analiștii financiari. Creșterea a încetinit totuși, la un nivel de 0,4% în termeni comparabili, și în scădere de la 1,9%, în trimestrul precedent.

Determinat de o creștere a volumelor, ritmul de creștere din România a fost susținut, cu o creștere a vânzărilor de 10,6% la cursul de schimb valutar constant și de 7,7% în termeni comparabili, arată raportul făcut public de companie.

În Franța, unde Carrefour realizează 47% din vânzările sale, veniturile comparabile au scăzut cu 0,1%, comparativ cu o creștere de 1,5% în al patrulea trimestru din 2017.
Vânzările realizate de hipermarketurile din Franța au scăzut cu 2,3% față de anul precedent, față de o creștere de 0,7% în trimestrul anterior.

În Brazilia, cea de a doua mai mare piață a Carrefour după Franța, creșterea vânzărilor a fost încetinită de deflația produselor alimentare. Carrefour și-a listat afacerea în Brazilia în iulie 2017.

În China, unde grupul se confruntă cu o concurență acerbă din partea jucătorilor locali și o piață online aflată în plină forță, vânzările comparabile au scăzut cu 6,6%.
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. În România, Grupul Carrefour numără 318 magazine dintre care 32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 233 supermarketuri (213 magazine ‘Market’ si 20 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro. Vânzările Carrefour au crescut, în România, cu peste 18% în 2017, până la 1,78 miliarde de euro.