Grande Dolceria continuă să se extindă pe piața de food din România

0
1290

Ca grup de firme, Grande Gloria există încă din anul 1993, iar 2016 a fost anul intrării în domeniul food prin compania Grande Dolceria, producătoare de articole de patiserie și cozonaci. „Producem la cele mai înalte standarde europene cu certificare IFS Food, produse de calitate folosind ingrediente naturale”, povestește Andreea Nicolae, Directorul de vânzări al Grande Dolceria.

„Ne-am pregătit cu multă vreme înainte ca să intrăm în această piață. Am participat la diverse târguri internaționale, din Europa până în China, și am concluzionat că ar fi o bună oportunitate pentru noi. În România încă este loc pentru producători”, explică Radu Dinu, Key Account Manager la Grande Dolceria.

Cu ce produse vine pe piață Grande Dolceria?
Radu Dinu
: Produsele noastre sunt structurate pe două categorii. Sunt cele sărate, formate din crochete, biscuiți Cracky, covrigei, pufuleți și sticksuri, precum și cele dulci: turtă dulce (clasică, umplută sau glazurată), opt sortimente de fursecuri bicolore, mini-rolls cu jeleu (trei variante de arome). Majoritatea produselor sunt comercializate sub brandul Grande Dolceria, dar am dezvoltat și Tușa Varvara, care promovează produse tradiționale românești și sub care comercializăm turtă dulce, cozonaci și dulcinele produse pe linii moderne de fabricație folosind ingrediente naturale.

Încă de la începuturile companiei, obiectivul nostru a fost să ne diferențiem de concurență și de produsele din import prin gustul tradițional românesc. Producând sub rigorile standardului IFS Food, pe lângă piața națională ni s-au deschis și oportunități de vânzare a produselor noastre pe piețele europene, și nu numai.

Unde sunt produse toate acestea și care este capacitatea de lucru a fabricii?
Radu Dinu
: Fabrica noastră se află în satul Costi, comuna Vânători, județul Galați. Acolo se realizează toate produsele pe care le comercializăm. Capacitatea noastră de producție este în jur de cinci mii de cozonaci pe zi, iar în acest moment nu este încă acoperită. Doar pentru partea de food, am investit 2,5 milioane de euro. Ultimele investiții sunt în patru cuptoare duble rotative și în implementarea unei linii pentru producția de rahat. Acesta va fi foarte curând pe rafturi, ambalat în cutii de plastic și vândut sub brandul Tușa Varvara. Testăm și validăm calitatea produselor în laboratorul propriu, iar analizele complexe le realizăm în laboratoare externe, acreditate. Totul este analizat și verificat temeinic înainte de a ieși pe piață.

Care sunt produsele care se vând cel mai bine?
Radu Dinu
: În general, produsele de volum, precum turta dulce, crochetele și vracurile, îndeosebi fursecurile, care sunt cumpărate pentru diverse ocazii. De asemenea, cozonacul nostru este foarte căutat, mai cu seamă în perioadele de sărbători. Pe piața externă, fursecurile și crochetele au mare succes. Am observat că există și o specificitate zonală a vânzărilor. Spre exemplu, în regiunea Moldovei sunt preferate produsele mai dulci, în sudul țării cele sărate. Dar, în general, produsele noastre au prins foarte bine în toate regiunile țării.

Unde vă distribuiți produsele?
Andreea Nicolae
: Lucrăm atât cu retailerii internaționali, cât și cu distribuitorii din diverse regiuni ale țării. Avem relații comerciale de durată cu Kaufland, Carrefour, Metro, Profi, Auchan, Selgros, Penny. Urmează în scurt timp Cora, Supeco (chiar din noiembrie) și Mere Supermarket – un lanț rusesc care a intrat de curând pe piața din România. Producem marcă proprie pentru Kaufland sub brandul Vreau din România, pentru Carrefour sub brandul Carrefour și pentru Penny sub brandul Hanul Boieresc.

Radu Dinu: De asemenea, colaborăm cu disitribuitori regionali importanți, precum Isis Distribution, Dinamica Distribution, Raziana, Luxtar, Miruna Internațional, Almira Trade, Finelor Prestcom, Lorimod Prodcom, Topi Import Export, Criotis Servcomimpex, Allegro, Fides și alții. Suntem prezenți și în rețelele mai mici de magazine: Zanfir, Sergiana, Diana, Succes, Danemar, Darina, Preț Fix, Euronova, Agropan, Nasticom, iar în curând vom fi listați și în magazinele Paco Supermarket din țară. În plus, vom începe curând o colaborare și cu operatorii din segmentul HoReCa, pentru produsul rahat. În acest moment, putem spune că piața e structurată în circa 40% distribuitori locali și 60% retaileri. Cred că aceste proporții se vor menține în următorii ani, pentru că antreprenorii români chiar muncesc mult pentru a supraviețui.

 

 

 

 

 

 

E convenabil să produceți mărci proprii pentru marii retaileri?
Andreea Nicolae
: Avem costuri fixe, așa că trebuie generate volume mari pentru a le acoperi. Noi suntem încă la început, nu am ajuns la maturitate și asta trebuie să facem. Înainte de toate, suntem un producător, deci obiectivul final este să ajungem la raft și la consumatori, atât prin brandul propriu cât și prin mărcile proprii ale retailerilor. E de menționat că marcă proprie nu înseamnă doar un preț mic, ci și calitate. Orice retailer vrea să se diferențieze prin marca lui proprie, să fie reprezentat de ea. Gustul primează, iar noi nu coborâm niciodată standardul de calitate.

Exportați produsele voastre? Dacă da, unde?
Andreea Nicolae
: Primele exporturi făcute au fost în țările din zonă: Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Cehia, Slovacia, Bosnia. Avem, de asemenea, propriile filiale în Germania, Olanda și Turcia. Produsele care se vând în străinătate depind în funcție de specificul fiecărei țări. Dintre țările unde distribuim, cele mai mari cifre de afaceri se fac în Germania și Polonia.

Radu Dinu: Există diferențe între piața locală și vestul Europei. Acolo se caută mai mult pachetele family, la gramaje mai mari. La noi, poate și din cauza situației financiare a oamenilor de aici, se vând mult mai bine produsele la gramaje mici. Pentru noi e importantă și piața arabă, unde am reușit să pătrundem, în Kuwait, în Emiratele Arabe Unite. Vom ajunge curând și în alte țări. Chiar în aceste zile, echipa noastră de vânzări e la târgul SIAL, de la Paris, iar feedbackul primit e pozitiv.

Cum vi se pare piața din România pe partea de food?
Radu Dinu
: Este una dinamică, care caută mereu gusturi noi. Odată ce descoperă un produs, consumatorul se familiarizează cu el și se întoarce să-l achiziționeze, dar are tendința de a încerca și altceva. Tocmai de asta, noi încercăm să diversificăm în fiecare an, să venim tot timpul cu lucruri noi. Studiem bine piața, vedem ce e în trend și acționăm în consecință. Spre exemplu, am făcut crochete cu susan și cu brânză, apoi cu pizza – care era o aromă căutată, apoi am dezvoltat un concept al nostru, cu ierburi mediteranene. A prins foarte bine, iar anul acesta venim cu ceva nou: crochetele cu ceapă rumenită.

Ce alte produse noi urmează să lansați?
Andreea Nicolae
: Vom produce sub brandul nostru cake bar – prăjitură la ambalaje de 32 de grame,  două sortimente de chec la ambalaje de 300 de grame, și mini-checuri, la 100 și 150 de grame. De asemenea, vor apărea biscuiții cu cremă și croissantele la diverse gramaje (acestea din urmă vor fi vândute la pachete de cinci bucăți pe piața din vestul Europei, dar le vom testa și în România). Mai avem în plan covrigeii cu grâu încolțit, precum și noi variante de fursecuri bicolore. În plus, ca o completare la Grande Dolceria, vom dezvolta și mai mult articolele companiei Passage Food, companie din grupul nostru de firme care importă dulciuri și distribuie produse cu licențe ale personajelor cunoscute și iubite de copii, ca Hello Kitty, Scooby Doo sau Masha și Ursul.

Cum a evoluat cifra de afaceri a Grande Dolceria și ce estimări aveți pentru perioada următoare?
Andreea Nicolae
: De la o cifră de afaceri de două milioane de lei, am ajuns la opt anul trecut, iar anul acesta îl vom finaliza cu zece milioane de lei. Am avut o creștere rapidă și spectaculoasă, care va continua câtă vreme lansăm noi produse. Dar, la un moment dat, vom ajunge la o anumită maturizare. Noi abia am început să ne promovăm ca brand, retailerii acum află cine suntem. Echipa noastră de vânzări începe să se maturizeze, ne adaptăm sezonalității produselor și cerințelor clienților.

Radu Dinu: În 2019 ne dorim dublarea cifrei de afaceri. Trebuie să ținem cont că implementarea la raft este abia în fază incipientă. Multe contracte au fost încheiate cu ceva timp în urmă, însă intrarea propriu-zisă a produselor s-a făcut cu doar câteva luni în urmă. Grande Dolceria este un proiect pe termen lung și încă suntem în stadiul în care continuăm investițiile. Se aduc linii noi, ne facem loc tot mai mult în piață. Amortizarea investiției va fi un proces de durată, care probabil va dura între trei și cinci ani.