Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online cu sourcing direct (fără intermediari) din România, a reușit să livreze în primele 12 luni de la lansare 10 milioane de produse – de la fructe, legume, carne, lactate, mezeluri, produse congelate și băuturi până la articole de uz casnic pentru nevoile zilnice.
Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an 55.000 de clienți din București și Ilfov, o creștere cu aproape 100% față de primele 6 luni de activitate.
Alături de cei 550 de furnizori locali și internaționali listați în platformă, Freshful a oferit consumatorilor o sortimentație bogată, cu produse de calitate, din care categoriile: fructe, legume, lactate, brânzeturi, ouă, carne și pește au însumat peste 50% din totalul vânzărilor.
Freshful arată că preferințele clienților pentru gamele fresh și ultra-fresh au rămas neschimbate, iar interesul pentru o alimentație echilibrată, bazată pe prospețime și gust excepțional, continuă să fie unul puternic.
Inspirați de preferința consumatorilor pentru produse proaspete, savuroase și locale, Freshful a lansat, la mijlocul anului 2022, sortimentația Din Grădină”, prima inițiativă From farm to fork a companiei, prin care a pus pe masa românilor 30 de tone de legume cultivate la Băleni, jud. Dâmbovița.
Până la finalul anului, Freshful va extinde proiectul “Din Grădină” către zona de fructe autohtone și va introduce în platforma Freshful.ro: “Din Livadă” – mere, pere și gutui de Voinești.
Astăzi, în platforma Freshful 50% dintre furnizori sunt fermieri și producători locali de alimente, iar numărul lor va crește în perioada următoare pentru a face față numărului tot mai mare de clienți și pentru a satisface și cele mai exigente preferințe.
„În 2021 am propus un model nou de business – fără intermediari, prin care să legăm producătorii direct de clienți și să asigurăm produse mereu proaspete la prețuri bune, competitive, pentru toate nevoile clienților, precum și noi obiceiuri de shopping adaptate consumatorilor, iar zi de zi vedem cum Freshful crește spre maturitate”, afirmă Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.
Calitatea pregătirii comenzilor este evaluată astăzi de către clienții Freshful la 97%, printre cele mai mari din piață, un punct forte care face ca 94% dintre utilizatorii hipermarketului online să îl recomande familiei și prietenilor, un procent stabil de mai bine de 6 luni.
În primul an de activitate Freshful, 70% din totalul comenzilor s-au înregistrat în aplicația mobilă, iar comportamentul de plată al consumatorilor s-a încadrat în estimările inițiale.
65% din totalul plătilor s-au realizat online, direct pe site și în aplicația de mobil, atât cu card bancar, cât și cu cardul de tichete de masă Edenred.
Investițiile anunțate la începutul anului trecut au continuat să fie direcționate strategic pentru a întări diferențiatorii cheie Freshful: livrare rapidă în intervale de 2 ore sau livrare programată pentru următoarele zile, în intervale de 2 ore, cu o flotă auto care astăzi numără 118 mașini cu temperatură controlată; un ecosistem digital intuitiv atât pentru clienți căt și pentru furnizori, în care frecvent sunt introduse noi funcționalități care să simplifice cumpărăturile; parteneriate cu agricultori locali pentru hrană cu gust, livrată mereu proaspătă.
Prin inițiativa „Returnează. Freshful reciclează!” livratorii au colectat 9 tone de pungi de hârtie pe care le-au reciclat și repus în circuitul Freshful.
Prin parteneriatul cu Banca pentru Colectarea și Distribuția Alimentelor București, Freshful a donat 1 tonă de alimente care au ajuns la familiile vulnerabile beneficiare ale sprijinului oferit de asociație.
Prin crearea categoriei „Save Me” cu produse cu vânzare accelerată, Freshful a oferit clienților o alternativă sigură pentru consum și convenabilă din punct de vedere al prețului, astfel că azi, peste 15% din comenzi conțin cel puțin un produs Save Me.
Companie românească fondată în 2021, Freshful oferă, pe platforma online și în aplicațiile mobile, o varietate de peste 20.000 de produse alimentare și bunuri de larg consum de la parteneri și producători locali.
Comenzile sunt livrate din depozitul cu temperatură controlată în mașini frigorifice până la ușa clientului 7 zile din 7, între orele 8.00-22.00. La finalul primului an de activitate, echipa Freshful număra 600 de angajați.
Serviciul este disponibil pe www.freshful.ro, în aplicația iOS și Android, acoperind Bucureștiul și o mare parte din județul Ilfov.