Filmări șocante cu găini stresate în cuști care produc ouă comercializate în România

Campania Animals International inițiată de Open Wing Alliance (OWA) face publice documentele filmate în fermele din România și din Polonia în care se produc ouă comercializate în magazine sau consumate în sectorul HoReCa din România. Potrivit imaginilor puse la dispoziția presei, găinile cresc pe o podea din grilaj metalic, unde spațiul alocat pentru fiecare pasăre este cât o coală A4 de hârtie. În vreme ce la nivel global, industria s-a aliniat cu mișcarea anticuști, România a rămas în urma altor țări care au recunoscut cruzimea cauzată de creșterea animalelor în aceste condiții.

„Cuștile sunt cea mai crudă formă de a ține un animal de fermă. Filmările vorbesc de la sine. Românii sunt consecvent înșelați de ambalajele și de reclamele care îi fac să creadă că animalele se bucură de o viață frumoasă sub cerul albastru și calcă pe iarbă verde. În realitate păsările nu pot nici măcar să își întindă aripile. Cuștile împiedică animalele să se bucure de nevoile banale ale speciei pe toată durata vieții lor. Cerem companiilor să preia responsabilitatea, nu doar punând capăt acestei uriașe suferințe a milioane de găini, dar și reacționând la cererea consumatorilor care doresc să elibereze animalele din cuști. Deocamdată doar 4% din găinile din România sunt crescute cu acces la aer liber”, a spus Gabriel Păun, directorul UE al Animals International.

„Majoritatea ouălor ieftine de pe piață provin de la păsări care sunt torturate în cuști, cu toate că un studiu recent arată că 88% dintre români preferă să cumpere ouă de la găini care nu au trăit în cuști . Același studiu arată că 39% dintre români știu că ștampila de pe ou arată modul de creștere al găinilor în comparație cu doar 1% acum 10 ani”, a adăugat Păun.

OWA urmărește să pună capăt suferinței găinilor ținute în cuști, dar prin campania Animal International sunt vizate și alimentele procesate, precum: pastele, dulciurile și sosurile care „conțin suferință ascunsă” în praf sau lichid de ouă.

Înainte de a face publice aceste filmări, am purtat discuții vreme de un an cu mai mulți jucători de pe piață în legătură cu proveniența ouălor. Deocamdată putem spune că Lidl a eliminat ouăle proaspete provenite de la găini crescute în cușcă și chiar din alimentele procesate marcă proprie. De asemenea, Carrefour, Mega-Image, Metro și Kaufland s-au angajat să elimine ouăle de cușcă până cel mai târziu în anul 2025. Sperăm să se miște chiar și mai repede. Am luat la întrebări și restaurantele și hotelurile. Vom publica curând și care sunt cele mai sensibile la bunăstarea animalelor, dar și pe cele care nu dau doi bani pe suferința lor”, a dezvăluit Păun.

Nestle, Mondelez și hotel Marriott sunt doar câteva dintre firmele care operează și în România și care s-au angajat să elimine ouăle de la găini ținute în cuști până cel mai târziu în anul 2025.

Campania Animals International în România face parte din efortul global inițiat de Open Wing Alliance (OWA) care unește 59 de organizații de pe toate continentele într-un front comun pentru a elibera găinile din cuști în toată lumea, până cel mai târziu în anul 2025. OWA este o coaliție globală de organizații de protecție a animalelor înființată în 2016 de către The Humane League. În aproape doi ani, OWA a avut rezultate semnificative în ceea ce privește politicile privind bunăstarea animalelor din întreaga lume.

Consumatorii pot evita cu ușurință ouăle proaspete de la găini torturate în cuști mulțumită ștampilei de pe ou. Fiecare ou are o astfel de ștampilă, iar cele provenite din cuști încep cu cifra 3. Cele ținute în hale la sol cu cifra 2, cele cu acces la aer liber cu cifra 1, iar cele BIO cu cifra 0. Problemele rămân la produsele procesate precum pastele, dulciurile și sosurile, unde doar dacă producătorii sunt responsabili se poate afla modul de creștere al animalelor.

Articolul precedentTrei noi speakeri confirmați la „Retail & Horeca Distribution”, ediția a IV-a
Articolul următorCompetiţia  “Votat Produsul Anului®” deschide înscrierile in Republica Moldova
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com