Începând cu 2019, competiţia internatională Votat Produsul Anului® va fi prezentă şi în Republica Moldova.
Competiţia se adresează tuturor produselor şi serviciilor ce prezintă o inovaţie (la nivel de formulă/ ambalaj/ funcţionalitate) şi aduc astfel o îmbunătăţire în viaţa consumatorilor. Pentru a fi eligibile noile produse şi servicii trebuie să fie lansate pe piaţă în perioada 01 Martie 2018 – 31 August 2019 şi să fie prezente în cel puţin un lanţ de retail, magazin online sau reprezentanţe proprii.
Produsele şi serviciile inovative sunt grupate pe categorii, înscrierile urmând sa fie validate de un Comitet Etic format din specialişti din marketing, comunicare, media şi jurnalişti.
Produsele şi serviciile validate sunt declarate finaliste şi vor intra într-un amplu studiu de piaţă, desfaşurat de către compania de cercetare Exact Business Solutions, pe consumatorii moldoveni. Eşantionul este reprezentativ la nivel urban şi este format din minim 750 de consumatori cu vârste intre 18-54 ani, utilizatori de internet.
Criteriile pe baza cărora consumatorii vor vota sunt: inovaţie, atractivitate şi intenţie de cumpărare. Produsul sau serviciul ce obtine cel mai mare scor în categorie, este desemnat câştigător în categoria respectivă şi primeşte dreptul de a utiliza logo-ul Votat Produsul Anului®, timp de 12 luni, pe ambalaje şi in toate mijloacele de comunicare, pe teritoriul Republicii Moldova.
“Votat Produsul Anului® este un util instrument de marketing. Spre exemplu, in 2018, 84% dintre consumatorii români declarau că probabil ar cumpăra un produs ce poartă timbrul Votat Produsul Anului® iar 74% declară că au incredere în acesta*.
Atunci când produsele câştigătoare folosesc logo-ul pe ambalaj şi în comunicare, avem certitudinea, din experienta participantilor, ca el reprezintă un ajutor în creşterea vânzărilor, a canalelor de distribuţie si a loialităţii faţă de produs. Este o recomandare a consumatorilor pentru consumatori. Începând cu 2020, aşteptăm cu interes să vedem aceste rezultate şi pentru piaţa din Republica Moldova” a declarat Mihaela Paduraru, Country Manager Votat Produsul Anului® România şi Moldova.
Înscrierile pentru ediția Votat Produsul Anului® 2020, se închid pe 31 august 2019. Studiul de piață pe consumatorii moldoveni va avea loc în luna Octombrie 2019, iar Gala de decernare a premiilor se va desfășura la Chișinau, în luna Noiembrie 2019. Logoul Votat Produsul Anului®, poate fi utilizat de câștigători, începand cu 1 Ianuarie 2020.
Despre Votat Produsul Anului® :
Este o competiţie internaţională, ce premiază produsele şi serviciile inovative, înfiinţată în 1987 în Franţa şi activând în prezent în 44 de ţări. În Romania competiţia este prezentă din 2010. Timbrul Votat Produsul Anului® este o marcă colectivă înregistrată în Franţa la INPI (Institutul Naţional de Proprietate Intelectuală) şi face obiectul unor înregistrări naţionale, comunitare şi internaţionale, în cazul celorlalte ţări.
În România şi Republica Moldova, marca Votat Produsul Anului® este reprezentată de către agenţia de comunicare Media Concept Store, care coordonează şi gestionează activităţile întregului proiect.
*Conform studiului de piaţă realizat online de Exact Business Solutions pe un eşantion de 7100 consumatori români, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 54 de ani, în perioada 16 aprilie – 21 mai 2018. Pentru mai multe detalii: www.produsulanului.com
Pentru informatii si inscrieri:
Mihaela Paduraru – Country Manager Votat Produsul Anului® România şi Moldova
email: mihaela.paduraru@produsulanului.com
telefon: 0040. 722.19.19.24