Eugen Stirbu, Profi: „Anul viitor urmeaza sa inauguram a patra platforma de legume si fructe, respectiv prima noastra platforma din zona Moldovei”

Eugen Stirbu, Senior Buyer Departament Legume-Fructe, Profi Rom Food, a vorbit in cadrul conferintei “Legume –Fructe: Filiera dialogului intre producatori si retaileri”despre strategia derulata de compania care o reprezinta in segmentul de legume si fructe, precum si despre planurile privind eficientizarea si optimizarea livrarilor de la producatorii locali.

“Profi detine in prezent trei platforme logistice de legume si fructe, prima fiind inaugurata in 2013 la Bolintin Deal, cand aveam peste 200 de magazine, iar celelalte doua, in anul urmator, la Cluj si Timisoara, cand reteaua numara peste 270 de magazine. Anul acesta am reusit sa atingem 500 de magazine, iar planurile pentru 2017 vizeaza inaugurarea primei noastre platforme de produse fresh in zona Moldovei”, a dezvaluit audientei Eugen Stirbu.

Potrivit reprezentantului Profi, odata cu expansiunea retelei de magazine a crescut si cifra de afaceri in fructe si legume proaspete, iar cantitatea de produse locale vanduta prin reteaua de magazine a ajuns in prezent la peste 20.000 de tone.

“Odata cu expansiunea, am avut nevoie de mult mai multa marfa, iar strategia noastra s-a focusat pe favorizarea achizitionarii produselor direct de la producatori, in detrimentul produselor de import. In prezent, lucram cu foarte multi producatori locali din toate zonele tarii, in special cu cei din principalele zone de productie: Bazinele Lunguletu Slobozia Moara (varza, radacinoase), Matca si Izbiceni (legume de sera si de solar), Dabuleni – Gheorghe Doja (pepene), zona Brasov (cartofi), zona Galati, Constanta, Tulcea (radacinoase si ceapa), zona Banat. In decursul unui an, vindem 21 tipuri de fructe si 71 tipuri de legume de origine romaneasca”, a precizat Eugen Stirbu.

In ceea ce priveste implementarea sistemului de livrare la platformele logistice Profi, reprezentantul companiei a punctat principalele avantaje ale acestuia pentru producatorii locali, printre acestea numarandu-se scaderea costurilor pentru producator si cresterea eficientei livrarilor. „Receptionam zilnic intre 50 si 250 de tone (6,000 – 40,000 bax /zi), la nivel de platforma centrala, de la circa 15-30 de furnizori. Aceste volume se pot gestiona eficient doar cu ajutorul baxurilor, respectiv paletilor”, a spus reprezentantul Profi.

Potrivit acestuia, principalele dificutati intampinate in cazul trecerii la livrarile in platforma se refera la deficientele de sortare, de calibrare, de baxare, precum si deficiente in paletizarea marfii, in livrare, in etichetare si in documente.

Articolul precedentIonut Parfente, Kaufland: „Fructele si legumele ecologice, o piata in crestere si o oportunitate de diferentiere intre retaileri”
Articolul următorPaul Iftode, City Grill: „In Horeca, colaborarea cu producatori locali este dificila. Din punctul meu de vedere, o solutie ar fi ca acestia sa se asocieze si sa lucreze cu un distribuitor”
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.