Paul Iftode, City Grill: „In Horeca, colaborarea cu producatori locali este dificila. Din punctul meu de vedere, o solutie ar fi ca acestia sa se asocieze si sa lucreze cu un distribuitor”

0
651

“In segementul Horeca, producatorii locali nu sunt prezenti, in mod direct, mai deloc. De exemplu, noi lucram cu un singur producator, de 7 ani. Daca in trecut acesta producea 30 tone de cartofi si 20 tone de varza, astazi produce pentru noi 120 tone de cartofi si 100 tone de varza, plus alte produse precum rosii sau verdeata etc. De anul acesta am gasit inca un producator care isi doreste sa dezvolte cu noi un parteneriat de u care vom colabora”, a descris Paul Iftode, Manager Achizitii, Grupul City Grill, colaborarea cu producatorii locali de legume si fructe in cazul unui operator Horeca.

Potrivit reprezentantului City Grill, in ceea ce priveste achizitiile de materii prime, valoarea totala per bucatarie ajunge la circa 1,6 milioane de lei, din care grupa legume-fructe are o valoare de circa 300 de mii de lei, iar valoarea achizitiilor de produse romanesti este de circa 200 de mii de lei. Intr-un top al volumelor achizitionate de grup, primele locuri sunt ocupate de cartofi, cu 25 tone/ luna, portocale – 10 tone/luna, varza murata – 10 tone/luna, lamai – 9 tone/luna, rosii – 7,5 tone/luna, vinete – 6 tone/luna, varza, ceapa, morcovi – 3 tone fiecare si ardei iute – circa 60.000 bucati/ luna.

“Ce fac eu pe partea de legume si fructe? Incerc sa gasesc, pentru clientii nostri, cele mai proaspete legume si fructe, pe cat posbibil. Din cate stiu eu, in Bucuresti, segmentul Horeca cuprinde locatii care ruleaza cumulat o cifra de afaceri de circa 500 milioane de euro, deci exista un potential enorm pentru producatori. Insa, cea mai mare problema in colaboarea cu producatorii local vine din faptul ca acestia trebuie sa livreze la fiecare restaurant in parte. Nici noi nu avem astazi un punct logistic unde un producator sa poata livra, de exemplu, cateva tone de rosii, ci trebuie sa mearga sa livreze la fiecare locatie in parte. Care ar fi avantajul fata de colaborarea cu o retea de retail? Faptul ca noi nu cerem ambalarea si etichetarea produselor, cerinte normale in retail. Deci, in Horeca nu exista astfel de cerinte, insa si aici se cer produse de calitate. In decursul timpului am incercat insa sa dezvolt parteneriate pe termen lung cu producatori locali, sa facem o prognoza de vanzari, iar fiecare producator sa-si asume cat trebuie sa produca pentru noi. Dar daca acel producator nu poate livra cat am convenit sau intervin schimbari in ceea ce priveste calitatea, atunci avem o problema. Din punctul meu de vedere, cred ca o solutie ar fi ca acesti mici producatori locali sa se asocieze si sa lucreze cu un distribuitor care sa le preia marfa si sa o livreze la fiecare locatie in parte. Insa, nu exista prea multi dispusi sa faca acest lucru”, a precizat reprezentantul City Grill.

Grupul City Grill opereaza 17 restaurante, sub 7 branduri – City Grill, Caru’ cu Bere, Pescarus, Hanu’ Berarilor, Hanu’ lui Manuc, Trattoria Buongiorno, City Caffe -, iar cifra de afaceri a atins 30 de milioane de euro. Grupul are 1.350 de angajati, iar pe parcursul unui  an 3,6 milioane de clienti trec pragul celor 17 locatii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here