Conform cifrelor furnizate de RomCard, în premiera pentru GPeC, valoarea platilor online prin card in sistemul 3D Secure la magazinele online romanesti a inregistrat o crestere de 59% în primele trei trimestre ale anului 2016, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. La finalul lunii septembrie 2016 se procesasera plati online în valoare de peste 434,2 milioane de euro, fata de 273,2 milioane de euro procesate în primele 9 luni ale anului 2015.
Numarul de tranzactii online prin card a crescut si el semnificativ in intervalul ianuarie-septembrie 2016, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Daca în 2015 se inregistrau, in medie, aprox. 800.000 de tranzactii lunar, numarul a crescut la aprox. 1,1 milioane de tranzactii pe luna în primele trei trimestre ale anului în curs.
Din punct de vedere al comportamentului de consum, in luna martie a fiecarui an s-au inregistrat cele mai multe tranzactii si cel mai mare volum din primele 9 luni ale anului – atât în 2015, cat si in 2016.
In martie anul trecut romanii au facut peste 850.000 de tranzactii online cu cardul, in valoare de peste 35 de milioane de euro. Trend-ul s-a mentinut si in 2016, luna martie fiind cea mai importanta din primele trei trimestre ale anului in curs, când s-au înregistrat peste 1,1 milioane de tranzactii în valoare de peste 54 de milioane euro.
Romanii au cumparat online semnificativ chiar si in perioada de concedii
O alta statistica interesanta este ca în luna august a acestui an, numarul de tranzactii nu a cunoscut niciun recul – asa cum s-a intamplat in august 2015. Chiar si in plina perioada de concedii, romanii au continuat sa tranzactioneze online prin card exact ca intr-o luna obisnuita, numarul de tranzactii depasind 1,1 milioane, iar valoarea acestora depasind 47 de milioane euro.
Potrivit estimarilor GPeC, anul 2016 se va incheia cu un bilant de aprox. 585 milioane de euro procesate online prin card în sistemul 3D Secure la RomCard, la care se adauga volumul procesat de Netopia mobilPay.
Cifrele de piata la zi si cele mai noi statistici privind evolutia pietei romanesti de e-commerce in anul 2016 vor fi discutate in cadrul GPeC Summit – cel mai important eveniment de e-commerce din Europa Centrala si de Est – care se va desfasura pe 15 si 16 noiembrie, la Bucuresti.
Panel-ul de discutii dedicat evolutiei pietei romanesti de e-commerce si ultimelor trend-uri din domeniu va avea loc pe data de 15 noiembrie, invitati la dezbatere fiind reprezentantii unora dintre cele mai importante companii de profil: Catalin Cretu (General Manager România, Croatia, Slovenia si Malta în cadrul Visa Europe), Elisabeta Moraru (Country Manager Google România), Antonio Eram (CEO & Founder Netopia mobilPay) si Dorin Boerescu (CEO 2Performant).