Doar 4 din 10 romani iau masa cu familia lor, atat de des pe cat si-ar dori

0
51

Doar 4 din 10 romani iau masa cu familia lor, atat de des pe cat si-ar dori. Principalele bariere pe care romanii le intampina sunt legate de dificultatea de a reuni toti membrii familiei la masa in acelasi timp (55%), lipsa timpului liber (39%), program de munca prelungit sau inflexibil (38%), lipsa unui program comun cu familia (35%), arata studiul național desfasurat de ISense Solutions pentru brandul Delikat, despre mesele in familie la romani.

In general, la mesele in familie participa membrii familiei nucleu: cuplul, copii, parintii cuplului. Surorile sau frații participa in proportie de 25%, socrii in proporție de 11%, bunicii in proportie de 10 %, unchii si matusile in proporție de 8%, iar nurorile sau ginerii cu o frecvența de 6%. In medie, la mesele in familie mai participa si colegi de birou sau scoala (6%), veri (5%), chiar si vecini (4%).

In zona urbana, la mesele in familie participa si prietenii, cu o frecvența de 20%. Poate fi usor de observat cum prietenii participa mai des la mesele in familie decat nepotii (20% vs 12%) sau bunicii (20% vs 10%), insa acest lucru poate fi usor de explicat, avand in vedere ca noile generații isi extind familia in alte comunitați si isi considera prietenii/colegii, la fel de apropiați precum membrii familiei.

Bunicii sunt prezenti la mesele in familie organizate de tinerii adulți, in proporție de 16%, in timp ce frații si surorile au o frecvența mai mare de participare (32%), inclusiv comparativ cu categoria varstei mijlocii/seniorilor (15%).

Weekend-ul ramane rezervat meselor in familie, duminica fiind ziua preferata pentru acestea. Pentru ca se bucura de mai mult timp pentru pregatiri, romanii se reunesc cu familiile la masa in weekend si servesc preparate gatite in casa, mai elaborate, de mai multe tipuri, inclusiv desert. In timpul saptamanii, membrii familiei servesc mesele separat, la serviciu, la scoala, la domiciliu, la restaurante etc, fiind caracterizate de graba, de presiunea temporala (oamenii trebuie sa ajunga / sa revina la locul de munca, la scoala etc.).

De sarbatori pregatirea mesei in familie dureaza mai mult decat in celelalte zile sau ocazii speciale (75% vs. 52%), inclusiv decat cea din weekend. Pentru tineri si tinerii adulți (18-45 ani), mesele in familie organizate de sarbatori sunt mai scumpe decat majoritatea (73% vs. 67%) si mai bogate in grasimi (67% vs. 63%). In plus, aceeasi categorie a declarat ca impartaseste mai des experientele de sarbatori pe retelele de socializare decat cu ocazia altor mese in familie (28% vs 24%) si ca sunt obisnuiti ca oaspeții sa aduca mancare sau bautura.

Din fericire, acelasi studiu arata ca familiile cu copii constientizeaza importanța meselor in familie. Principalul beneficiu perceput al meselor in familie este consolidarea relatiei dintre toți membrii familiei. In afara de acesta, mesele in familie au avantajul ca familia poate servi masa linistita, fara graba, intr-un mediu in care se simt protejati. De altfel, masa ideala este cea care implica toti membrii familiei in procesul de pregatire, deoarece cuplul invața sa isi imparta responsabilitațile in familie, iar copiii au ocazia de a comunica mai mult cu parintii, de a se implica direct in treburi casnice si de a invata lucruri noi. De aceea, experienta mesei in familie incepe odata cu pregatirea preparatelor, continua cu aranjarea mesei si culmineaza cu momentele petrecute la masa, fiind liantul care susține o familie zi de zi.

Studiul national „Mesele in familie la romani” face parte din campania derulata de brandul Delikat, cu scopul de a creste gradul de constientizare asupra importantei meselor in familie. Acesta constituie doar o prima etapa a campaniei, obiectivul fiind de a instaura Ziua Nationala a Meselor in Familie, pentru a sustine si promova in fiecare an, beneficiile meselor in familie, in toata tara.  Studiul a fost de ISense Solutions in doua etape: cantitativa si calitativa. Componenta cantitativa a cuprins un esantion de 640 respondenți cu reprezentativitate nationala (urban 67% & rural 33%), cu varste cuprinse intre 18 si 65 ani (50% barbați & 50% femei). Numarul mediu al membrilor din familie a fost de 3 persoane, iar numarul mediu al copiilor din familie este 1.

Unilever este unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de alimente si produse de ingrijire personala, prezent in peste 190 de tari, ajungand la 2,5 miliarde de consumatori in fiecare zi. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi gasite in casele din intreaga lume, inclusiv Dove, Knorr, Domestos, Hellmann’s, Lipton, Ben & Jerry’s, Magnum si Axe.

 

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentBlack Friday pentru companii la evoMAG
Articolul următorInvestitie de 40 de milioane de euro in Shopping City Ramnicu Valcea
Daniela Oancea

Redactor Sef al Modern Buyer din iulie 2017.
Absolventa a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Daniela are o experienta de peste 20 de ani in presa. A inceput sa lucreze ca reporter si apoi ca redactor de stiri externe la cele mai importante cotidiene nationale. Si-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax si apoi ca redactor-sef la diferite publicatii business to business, precum si ca expert media in trei proiecte europene PHARE/SAPARD.