ADVERTORIAL
Va rugam sa ne oferiti un scurt profil al companiei IFCO
IFCO este principalul furnizor la nivel mondial de solutii de ambalare reutilizabile pentru alimentele proaspete, avand clienti in mai mult de 50 de tari. IFCO opereaza un grup de peste 270 de milioane de Containere din Plastic Reutilizabile (CPR) la nivel mondial, folosite pentru mai mult de 1,4 miliarde de transporturi ce includ legume si fructe proaspete, carne, carne de pui, fructe de mare, oua, paine si alte alimente, de la furnizori la retaileri in fiecare an. IFCO a incheiat parteneriate cu aproape jumatate din retailerii din top 50 la nivel mondial, fiind lider pe piata de CPR de 25 de ani. Cu ajutorul unei echipe dedicate de peste 1.100 de angajati la nivel mondial, IFCO este lider mondial, oferind cele mai bune solutii de ambalare si transportare a produselor proaspete, gata pentru comercializare.
Care sunt elementele cheie care diferentiaza compania IFCO de competitorii dumneavoastra?
In calitate de principal si cel mai experimentat furnizor de CPR, IFCO ofera clientilor acces la cea mai mare baza de CPR la nivel mondial, care beneficiaza de o retea de logistica formata din mai mult de 80 de centre de furnizare de servicii, pe sase continente. Reducem riscurile la care se expun firmele clientilor prin intermediul standardelor mondiale in materie de igiena, puse in aplicare cu strictete, prin siguranta fortei de munca la nivel mondial si prin standardele privind diversitatea furnizorilor. Spre deosebire de ambalajele de unica folosinta, CPR ale IFCO sunt solide, foarte bine ventilate si cu dispozitiv de blocare, ceea ce ofera produselor o protectie si calitate superioara, prin circularea optima a curentilor de aer si prin eliminarea riscului de strivire a legumelor si fructelor proaspete sau de prabusire a unei stive de produse, situatie des intalnita in cazul ambalajelor de unica folosinta, precum cutiile de carton. In plus, sistemele noastre de CPR ofera retailerilor un sistem de ambalare standardizat, care mareste eficienta, reducand astfel cu pana la 23% costurile din depozite si magazine. De asemenea, CPR sunt mai ecologice decat ambalajele de unica folosinta, precum cutiile de carton si ofera o expunere mai atractiva a fructelor si legumelor proaspete. Un studiu publicat recent, realizat la nivel mondial, a aratat ca in întreaga lume, clientii prefera Containerele din Plastic Reutilizabile (CPR) fata de cutiile de carton pentru ambalarea fructelor si legumelor proaspete, cu o marja intre 25% si 55%. „Traim intr-o lume orientata spre client, iar potrivit acestor rezultate, clientii prefera clar CPR pentru ambalarea produselor proaspete. La studiu au participat 2.200 de consumatori din 11 tari cu scopul de a stabili preferintele cumparatorilor din magazinele alimentare legate de doua dintre cele mai raspandite tipuri de ambalaje a legumelor si fructelor proaspete folosite pentru expunerea in magazine – CPR si cutiile de carton. CPR a intrecut cutiile de carton la fiecare categorie in fiecare tara. Exista numeroase motive de utilizare a CPR pentru a ambala, transporta, depozita si expune fructele si legumele proaspete. Acestea sunt mai sigure, mai eficiente, mai rentabile si durabile si protejeaza mai bine alimentele decat ambalajele de unica folosinta. In prezent, avem confirmarea ca CPR sunt alegerea celor mai multi consumatori atunci cand vine vorba de ambalarea alimentelor proaspete, fiind un alt factor esential pe care retailerii si producatorii trebuie sa-l ia in considerare cand iau decizii privind lantul de aprovizionare.
Cand ati intrat pe piata romaneasca, ce solutii ati oferit clientilor din piata interna, ati mers pe toate solutiile companiei sau ati cautat sa le adaptati stadiului actual al pietei?
Acum 4 ani, cand am inceput activitatea in Romania, am introdus pe piata doar solutii de ambalare reutilizabile pentru fructe si legume. Nu a trebuit sa ne adaptam standardele, deoarece piata din Romania era deja pregatita pentru standardele IFCO pe care le ofeream (design pliabil, spalare completa după fiecare utilizare, urmarire a produselor, disponibilitate constanta, alegeri sezoniere etc).
Cum apreciati piata de legume si fructe din Romania, din punct de vedere al dezvoltarii lantului logistic?
Majoritatea fructelor si legumelor de pe piata din România provin din import. IFCO lucreaza zilnic cu producatori locali, dar se ocupa, de asemenea, si de bunurile importate. IFCO este lider pe piata in toate tarile cu cei mai mari producatori la nivel mondial. Portocalele din Grecia, rosiile din Turcia, salata din Italia, capsunile din Spania, toate pot fi transportate spre lanturile de retail din Romania in cutii IFCO.
Departamentele de logistica ale retailerilor functioneaza, intr-adevar, la un nivel ridicat in Romania. Din punctul de vedere al IFCO, este un lucru normal, pentru ca Romania este o tara mare, iar lipsa unei logistici la un nivel ridicat al insemna multe costuri suplimentare.
Situatia din Romania este foarte stabila. Productia creste de la an la an, bineinteles ca retailerii modifica si cauta sa stimuleze o calitate a productiei si standarde mai bune. Prin intermediul solutiilor de ambalare IFCO, dorim sa contribuim la in a-i ajuta pe producatori sa se concentreze doar pe productie si pe retaileri pe vanzare.
Care sunt cei mai importanti parteneri pe piata din Romania, care este mai exact sistemul de lucru?
In prezent, IFCO a incheiat un contract pe 10 ani in Romania cu REWE Romania (Penny). Pe langa asta, am incheiat un contract pentru o perioada de proba cu Carrefour Romania si ne-am oferit serviciile aproape tuturor lanturilor de retail. Printre acestea se numara Profi Romania, Auchan Romania, Kaufland Romania, Mega Image.
Sistemul nostru –circuit este :
- Furnizorul comanda online CPR (container din plastic reutilizabil) in sistemul nostru, iar IFCO confirma comanda.
- IFCO livreaza furnizorului CPR-urile sau acestia ridica personal CPR-urile comandate.
- Furnizorii livreaza produsele in CPR-urile IFCO catre lanturile de aprovizionare.
- CRP-urile folosite sunt ridicate de IFCO la depozitul central al lanturilor de aprovizionare si aduse la o unitate sanitara a IFCO pentru curatare si dezinfectie.
- Ciclul se reia odata cu noua comanda a producatorilor.
Estimativ, care sunt costurile solutiilor pe care le oferiti si care sunt criteriile de definire a acestor costuri?
Modelul de afaceri al IFCO este de a inchiria cutiile noastre producatorilor pentru un singur transport. Asadar, in loc sa cumparam o cutie de carton sau carton pentru o singura folosire, producatorul inchiriaza/ia cu chirie o cutie de la noi pentru acelasi transport. Pretul se stabileste simplu si in mod transparent, iar folosirea CPR-urilor IFCO reduce costurile de ambalare atat pentru producatori, cat si pentru lanturile de retail. Studiile realizate de Institutul Fraunhoefer pentru Fluxul Materialelor si Logistica (Germania) a constatat o economisire de pana la 0,47 EUR per cutie, atunci cand a trecut de la cutiile de carton la CPR-urile IFCO. Economiile provin din prelucrari si echipamente mai bune si dintr-o eficienta mai ridicata in ceea ce priveste spatiul la producator, depozit si punct de vanzare. precum si dintr-o reducere semnificativa (96%) a deteriorarii ambalajelor in timpul distribuirii si depozitării.
La ce cifra de afaceri ati ajuns pe piata din Romania?
Deocamdata desfasuram un test pilot cu Carrefour Romania. De asemenea, ne pregatim sa incepem colaborarea cu Penny Romania. In viitor, vom optimiza noua noastra spalatorie pentru a avea capacitatea de a spala 15 milioane de cutii pe an. Pentru IFCO acest lucru inseamna ca piata din Romania are potentialul de a deveni una dintre cele mai importante piete din Europa.
Ce obiective aveti pentru urmatorul an, dar si pentru urmatorii 5 ani?
Cu siguranta principalul obiectiv pentru anul urmator este punerea in funcțiune a noii noastre spalatorii. Aceasta va fi operationala in Bucuresti, in aprilie 2017, ceea ce inseamna ca trebuie sa finalizam negocierile cu lanturile de retail existente. Romania este o tara mare si dezvoltata. Planurile pentru urmatorii cinci ani sunt sigur legate de primii ani de functionare. IFCO trebuie sa-si arate tot potentialul si capacitatea si sa se ridice la inaltimea asteptarilor ambelor parti: retaileri si producatori. Este important sa mentionam ca vom continua sa ne extindem afacerea privind sectorul de fructe si legume. Pe langa aceasta, vom incerca sa prezentam si sa introducem alte cutii din portofoliul nostru in lucrul cu clientii, sa intram pe piata altor industrii, precum industria produselor de panificatie si industria carnii.