Consiliul Concurentei a aprobat tranzactia prin care Zanfir preia doua magazine Carrefour Market

Consiliul Concurentei a aprobat tranzactia prin care Zanfir SNC Focsani a cumparat doua magazine Carrefour Market, vanzarea celor doua magazine reprezentand una din conditiile asumate de retailerul francez pentru ca achizitia magazinelor Billa sa fie autorizata.

In 2016, analizand operatiunea prin care Carrefour Nederland BV a preluat magazinele Billa, Consiliul Concurentei a constatat ca in zona geografica Braila tranzactia putea conduce la consolidarea pozitiei pe piata a Carrefour, cu posibile efecte negative la nivelul consumatorilor.

Ca urmare, tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de catre Carrefour, respectiv cesionarea a trei supermarketuri active pe piata din Braila, doua magazine Carrefour Market si un magazin Billa.

In luna decembrie a anului 2016, Consiliul Concurentei a aprobat cumparatorul celor doua magazine Carrefour Market, respectiv Zanfir SNC Focsani.

„Zanfir SNC este o companie independenta de vanzator, aceasta detine know-how-ul si experienta necesare functionarii in conditii competitive a magazinelor achizitionate, precum si resursele financiare necesare pentru a mentine si dezvolta activitatile cesionate. Mai mult, tranzactia conduce la aparitia unui nou concurent pe piata relevanta de retail preponderent alimentar din Braila, Zanfir nefiind prezenta in aceasta zona geografica pana la acest moment”, se precizeaza in comunicatul emis de institutia de concurenta.

Zanfir activeaza pe piata comertului cu amanuntul cu produse alimentare din anul 2002 si opereaza, in prezent, 8 magazine de tip supermarket in zona Focsani si localitatile limitrofe

Articolul precedentDejan Dukovcic, IFCO: „Piata din Romania are potentialul de a deveni una dintre cele mai importante din Europa”
Articolul următorCheltuielile lunare pe o gospadarie au depasit pragul de 2500 de lei, in trimestrul trei al anului 2016
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.