Dan Badin, Deloitte: “Transformarea serviciilor in reduceri comerciale reprezinta, in sine, o speza destul de interesanta”

0
1036

“Schimbarile importante aduse legii 321/2009 au deja un impact semnificativ atat la nivelul comerciantilor cat si al companiilor de distributie, interdictia facturarii serviciilor realizandu-se pe relatia retailer – furnizor – distribuitor. Aceasta prevedere a intrat in vigoare la data de 18 iulie 2016, iar astazi, una din variantele aplicate deja in relatia de mai sus a fost cea a reducerilor comerciale. Ramane de vazut daca aceasta optiune aleasa pentru a rezolva rapid problema va fi o varianta ce va fi implementata pe termen lung, dupa negocieri mai intense intre retaileri si furnizori. Si in aceasta varianta, trebuie sa avem in vedere ca facturile, chiar daca sunt emise dupa data de 18 iulie a.c., trebuie sa aiba in vedere numai serviciile prestate pana la aceasta data. In ciuda faptului ca legea vorbeste de interdictia de facturare, avem de-a face, clar si cu o interdictie de prestare a serviciilor dupa data de 18 iulie”, a declarat Dan Badin, Partener Coordonator Servicii Fiscale si Juridice, Deloitte Romania, in cadrul conferintei “Retail & Horeca Distribution” organizata de Modern Buyer pe data de 5 Octombrie 2016 la Hotel Pullman din Bucuresti.
In opinia reprezentantului Deloitte Bucuresti, au fost luate in vedere si alte variante de catre jucatorii din piata, insa acestea nu sunt fezabile si, in plus, sunt riscante. “Una dintre ele se refera la posibilitatea de a factura serviciile respective prin intermediari, pentru ca legea prevede o interdictie directa strict pe relatia retailer – producator. Aceasta solutie nu se poate implementa si atunci, o alta varianta a fost aceea de ajustare a pretului. De exemplu, daca un producator videa un produs cu 100, iar serviciile totale reprezentau 30 de lei, venitul obtinut de acesta era de 70 de lei. Asadar, discutia a fost sa se ajusteze preturile direct la 70 de lei. A fost insa o varianta care nu a fost acceptata absolut de catre nimeni. In plus, o astfel de solutie ar putea genera probleme majore legate de dreptul concurentei. Alti jucatori s-au gandit si la varianta de a factura pe 17 iulie sau 18 iulie toate serviciile pana la finalul anului, insa, din punctul nostru de vedere, aceasta este o varianta riscanta ce nu se afla in concordanta cu spiritul legii. O interpretare care a fost acceptata de majoritatea, a fost aceea ca serviciile care au fost prestate pana la aceasta data, chiar daca nu au fost facturate, pot fi facturate si ulterior”, a mai subliniat Dan Badin.
Transformarea serviciilor in reduceri comerciale reprezinta, in sine, o speza destul de interesanta pentru ca, istoric vorbind, au existat foarte multe probleme in ceea ce priveste calificarea acestor servicii ca discounturi. “In momentul in care transform serviciul in discount, cum pot justifica perioada anterioara, daca numai forma este schimbata? Trebuie sa fie o schimbare substantiala, in sensul ca acestea chiar trebuie sa fie discounturi. Este o problema contabila, comerciala, fiscala, ce trebuie atent analizata si avuta in vedere la negocierea termenilor contractuali. Daca solutia discountuui a fost singura viabila pana la sfarsitul anului, pe termen lung trebuie negociat mai bine termenii contractuali si care e modalitatea de colaborare intre retailer si producatori”, a tinut sa mai sublinieze Dan Badin, Partener Coordonator Servicii Fiscale si Juridice, Deloitte Romania.

Vom reveni si cu alte informatii, opinii si noutati de la editia a II-a “Retail & Horeca Distribution”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here