Consiliul Concurentei a lansat “Monitorul Preturilor”. Platforma ofera pentru inceput preturile pentru 128 de produse, clasificate dupa doua criterii: cel mai ieftin si cel mai bine vandut

Consiliul Concurentei a lansat platforma “Monitorul Preturilor” – www.monitorulpreturilor.info, care afiseaza preturile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din cosul zilnic. “Monitorul Preturilor” este un proiect pilot, care, pentru inceput, este accesibil pentru Bucuresti si Ilfov, oferind preturile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea, fiind disponibile doua preturi de produs individual: cel mai ieftin si cel mai bine vandut). Platforma, gestionata de Consiliul Concurentei, este realizata cu sprijinul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), al companiei de cercetari de piata Nielsen, al asociatiei GS1 si al retailerilor Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny, Profi. Asociatia GS1 Romania, organizatie globala ce dezvolta si administreaza standarde pentru identificare, codificare si comunicatii in domeniul lanturilor de distributie, este consultantul si dezvoltatorul tehnic al proiectului.
“Prin acest proiect vrem sa venim in sprijinul consumatorului, oferindu-i informatiile de care are nevoie pentru achizitiile sale saptamanale de produse alimentare si, in acelasi timp, sa-l ajutam sa aleaga intre ofertele mai multor magazine, ceea ce va conduce la cresterea concurentei intre comercianti. Este primul proiect care reuneste autoritatile statului (Consiliul Concurentei si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor) si mediul privat, adica comercianti, AC Nielsen, asociatia GS1 si la care toate partile implicate au aderat voluntar. De asemenea, proiectul a beneficiat de  sustinerea societatii civile, prin Asociatia pentru Protectia Consumatorilor”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliul Concurentei.

Lista de produse este una reprezentativa pentru cosul saptamanal de consum si a fost stabilita impreuna cu compania AC Nielsen Romania, pe baza expertizei acesteia in studierea pietei. Datele privind produsele si preturile sunt transmise electronic de retailerii participanti implicati in proiect.
Cum functioneaza
1.    Se acceseaza pagina www.monitorulpreturilor.info
2.    consumatorul poate selecta zona: „Bucuresti” si apoi unul dintre sectoare sau poate selecta “Ilfov” si apoi poate alege una dintre localitatile din judet (Bragadiru, Popesti Leordeni etc).
De asemenea, se poate selecta forma de comert: supermarket si discounter, hipermarket, Cash&Carry.
3.    Etapa urmatoare consta in selectarea a minim 5 produse de care are nevoie si care formeza cosul, apoi apasa butonul ”cautare”.
–    Aplicatia va afisa doua clasamente ale magazinelor din zona selectata:
o    „Cosul cel mai ieftin”, adica cosul care contine produsele cu cele mai mici preturi practicate de retailerii implicati si locatiile in care se pot gasi acestea.
o    „Cosul cel mai bine vandut”, continand produse brand (nu marca proprie a magazinelor) si locatiile.

monitorul-preturilor2

Articolul precedentJLL a preluat administrarea Liberty Center. Primul chirias atras, Happy Cinema
Articolul următorConferinta “Legume – Fructe: Filiera dialogului intre producatori si retaileri”: Un cadru de discutii pentru 180 de participanti
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.