Coca-Cola Romania anunta noua sa strategie

Coca-Cola Romania anunta noua pozitionare strategica a companiei, „O companie pentru toti”. Noua pozitionare presupune investitii in dezvoltarea si promovarea de noi bauturi catre consumatori, dar si in comunicarea transparenta a informatiilor de interes pentru acestia.

In ceea ce priveste continutul produselor, Coca-Cola Romania investeste si inoveaza pentru a le oferi consumatorilor o gama diversa de la bauturi carbogazoase la sucuri si ape minerale, dar si pentru a reduce zaharul si caloriile din produsele din portofoliu. Cele mai importante lansari si transformari la nivelul continutului sunt urmatoarele:
1. Coca-Cola Zero Zahar Zero Calorii
a. In 2017, investitiile de marketing pentru brandul Coca-Cola Zero Zahar Zero Calorii au fost cu 70% mai mari, fata de anul precedent.
b. Brandul detine o prezenta crescuta in magazine, de 30% in total gama Coca-Cola.
c. Coca-Cola Zero Zahar beneficiaza de o distributie in crestere care reprezinta 64% din punctele de vânzare in care se comercializeaza gama Coca-Cola.
2. Noua reteta Sprite
a. Reprezinta cea mai importanta reducere a numarului de calorii din 2017, de la 41 kcal/ 100ml la 9 kcal/100 ml
b. Prin aceasta modificare de reteta, Coca-Cola România a scos 19 miliarde de calorii* din dieta românilor intr-un an.
*reprezinta reducerea de calorii din reformulare inmultita cu volumul de Sprite comercializat intr-un an.
3. Noua reteta Nestea
a. Disponibil pentru consumatori inca din 2013, produsul este partial indulcit cu un indulcitor noncaloric de origine naturala, pe baza de extract purificat din frunze de Stevia.
b. In prezent, Nestea este o bautura racoritoare cu 30% mai putin zahar fata de majoritatea bauturilor nealcoolice cu zahar si extract de ceai din România.
c. Prin aceasta modificare de reteta, Coca-Cola Romania a scos 4,58 miliarde de calorii din dieta românilor intr-un an.

In privinta schimbarilor de ambalaj, pe eticheta produselor consumatorii pot gasi informatii nutritionale de baza ale produselor, valoarea energetica si ingredientele utilizate.
a. In functie de ocazia de consum, consumatorii nostri pot alege dintr-o gama variata de 10 tipuri de ambalaje diferite, de la sticlele returnabile de 250ml, dozele de 330ml si pâna la pachetele de 2 litri.
b. Portofoliul Coca-Cola contine peste 100 de produse cu retete si ambalaje diferite.
c. Coca-Cola Romania nu cumpara spatiu publicitar in emisunile care se adreseaza direct unor audiente cu mai mult de 35% copii sub 12 ani.

La nivel global, 30% din portofoliul Coca-Cola il reprezinta bauturile cu continut redus de zahar sau fara zahar. Mai mult, aproximativ 40% din totalul bauturilor carbogazoase ale Coca-Cola pot fi gasite in ambalaje mici, convenabile, care ajuta consumatorii sa-si controleze aportul de calorii.

Coca-Cola detine peste 500 de marci de bauturi racoritoare, carbogazoase si necarbogazoase, si aproape 3.900 de produse. Pornind de la Coca-Cola, recunoscuta ca fiind una dintre cele mai valoroase marci din lume, portofoliul companiei cuprinde 21 de branduri de miliarde de dolari, dintre care 19 sunt disponibile si in varianta cu mai putine calorii sau fara calorii. Printre branduri se numara: Diet Coke, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Dasani, VitaminWater, Powerade, Minute Maid, Simply, Del Valle, Georgia si Gold Peak.

La nivel global, compania este furnizorul numarul 1 de bauturi carbogazoase si necarbogazoase. Având cea mai mare retea de distributie de bauturi racoritoare din lume, consumatorii din peste 200 de tari se bucura de bauturile companiei, consumul depasind 1,9 miliarde de portii pe zi.

Compania se axeaza pe initiative de reducere a amprentei asupra mediului, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajati si promovarea dezvoltarii economice a cumunitatilor. Peste 700.000 de angajati care fac parte din Sistemul Coca-Cola.

Articolul precedentCum faci un management corect al businessului de ferma
Articolul următorMetro cauta aplicanti la programul Metro Accelerator pentru Retail
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com