Investiția în magazine și, în special, în formatul hipermarketurilor din Franța face parte din prioritățile-cheie ale retailerului Auchan, în cadrul strategiei Vision 2025. Specialiștii IGD au vizitat recent unul dintre primele magazine Auchan remodelate, situat în suburbiile din estul Parisului și au alcătuit o listă cu cele mai interesante cinci îmbunătățiri pe care le-au descoperit acolo. Magazinul din Val de Fontenay, cu noul design, a fost redeschis înainte de Sărbători. Val de Fontenay este printre primele remodelate în cadrul strategiei Vision 2025.
1. Noul design creează o experiență de cumpărături ușoară și clară
Fiecare categorie este semnalizată clar, datorită ecranelor digitale aflate pe perete. În categorii, afișajele mai mici, aflate deasupra vitrinelor frigorifice sau a rafturilor evidențiază subcategoriile produselor. Zona de fresh utilizează o signalistică ușor diferită, cu bannere mari deasupra fiecărui raion, cum ar fi cel de brutărie sau de pescărie, creând un aspect asemănător unei piețe. Standardizarea designului materialelor POS în diverse categorii contribuie la crearea unei experiențe clare, coerente. Brandurile au libertatea să utilizeze o parte din valorile și liniile lor directoare ca să promoveze produse noi sau oferte speciale.
2. Concentrare pe food to go și gata preparate
În centrul magazinului se găsesc vitrine cu autoservire, cu preparate din bucătăria asiatică, italiană și nord-africană. Produsele sunt preparate zilnic și pot fi consumate la fața locului în micul „restaurant” sau acasă. La intrarea în zona de servit masa, frumos mobilată este un coffee shop Nespresso. Cu acest tip de soluții Auchan concurează cu alte restaurante și cafenele aflate în centrul comercial din apropiere.
3. Secțiunea “de evenimente” dă spre culoarul central
Magazinul a creat câteva secțiuni „de evenimente”. Aceste zone sunt marcate cu afișajul „C’est le moment de se faire plaisir” și oferă o selecție de produse care se schimbă la trei-patru săptămâni. În preajma Crăciunului accentul a fost pe șampanie, pe ceai premium și ciocolată. Produsele sunt etalate pe rafturi și mese din lemn, creând un cadru shop-in-shop.
4. Ofertă extinsă de produse ecologice și sănătoase
Auchan a decis să grupeze majoritatea produselor ecologice și sănătoase în aceeași zonă a magazinului pentru a crea un spațiu dedicat de aproximativ 100 mp. Subcategoriile produselor, cum ar fi untul, băuturile calde sau biscuiții, pot fi ușor identificate grație noului layout. În secțiunea alimentelor organice, cumpărătorii pot cumpăra cereale sau fructe uscate, vrac, în recipiente cu care vin de acasă. De asemenea, Auchan oferă cumpărătorilor posibilitatea de a umple sau reumple propria sticlă cu ulei de măsline și promovează în mod clar această soluție durabilă. Lângă zona organică este secțiunea de produse sănătoase. Produsele sunt variate și semnalizate în funcție de utilizarea lor: sănătate generală, dietă sau suplimente nutriționale. Strategia Auchan de a oferi o gamă largă de produse sănătoase și de a oferi opțiuni de sustenabilitate se numără printre două dintre cele cinci tendințe globale de retail pe care IGD le-a prezis pentru anul 2019.
5. Secțiunea de reduceri, shop-in-shop
Secțiunea de reduceri din magazinele Auchan, creată inițial pentru a contracara ascensiunea Lidl, face parte acum din formatul hipermarketului și a fost îmbunătățită de-a lungul anilor. Culoarea portocalie de pe bannere accentuează diferența cu restul magazinului în ceea ce privește experiența la cumpărături. Acesta este un adevărat shop-in-shop care afișează o selecție de câteva sute de SKU-uri din toate categoriile.
Sursa acestui material: retailanalysis.igd.com. Fotografii: Auchan Val de Fontenay