Carrefour Groupe: peste 300 de magazine deschise in trimestrul al doilea din 2015

0
511

Retailerul francez Carrefour Groupe continua procesul de consolidare si eficientizare a operatiunilor sale pe toate pietele in care este prezent. Potrivit unui comunicat publicat de retailer, in cel de-al doilea trimestru din 2015, compania a deschis 318 magazine si a achizitionat 36 de unitati la nivel global, insa, in acelasi timp, a anuntat inchiderea unui numar de 129 de magazine. Astfel, la finalul lunii iunie 2015, retailerul opera 11.910 magazine la nivel international.
Din cele 318 magazine nou deschise, 66 sunt localizate in Franta, iar 220 in alte tari din Europa. America Latina, Asia si alte piete au avut o pondere minora in expansiune in perioada mentionata. In ceea ce priveste inchiderile, retailerul a renuntat la 71 magazine din alte tari europene, 48 in Franta, iar reste din alte piete. Pe segmente, magazinele convenience si supermarketurile sunt formatele in care compania a continuat sa investeasca, in al doilea trimestru din 2015 fiind deschise 207 magazine convenience si 94 de supermarketuri. Comparativ, pe formatul hipermarket, au fost inaugurate numai 17 unitati. In segmentul convenience, Europa revendica cea mai mare pondere a investitiilor in expansiune: 64 de magazine au fost deschise in Frata, iar 136 in alte tari europene. Acelasi trend se observa si in segmentul supermarketurilor, 81 astfel de magazine fiind deschise in Europa.
In Romania, retailerul francez a deschis 10 magazine in primele sase luni din 2015: 7 supermarketuri, un hipermarket, un magazin de proximitate si un Supeco.
Potrivit raportului publicat recent de retailer, reducerea TVA la produsele alimentare a avut un impact negativ de trei puncte procentuale, desi vanzarile like-for-like au continuat sa creasca in al doilea trimestru al lui 2015. La nivel de grup, vanzarile like-for-like au avansat cu 2,6% in trimestrul al doilea, pana la 21,4 miliarde de euro.
Din cele 129 de magazine inchise in trimestrul al doilea, 95 sunt locatii de tip convenience, 24 sunt supermarketuri, iar 8 sunt hipermarketuri. De asemenea, retailerul a renuntat la doua unitati cash&carry.