Cafea Fortuna a intrat și pe piața de retail și HoReCa din Republica Moldova

0
985

Din această toamnă, Cafea Fortuna a intrat pe piața de retail din Republica Moldova, printr-un parteneriat cu Forward International, o companie de distribuție cu o experiență de peste 20 de ani pe piața locală și un portofoliu de circa 3.000 de clienți revânzători. Producătorul român de cafea vizează atât piața de retail modern și tradițional cât și segmentul HoReCa, partenerul său de distribuție propunându-și să listeze brandul Cafea Fotuna în peste 2.500 de locații, pe termen mediu.

„Parteneriatul cu o companie de distribuție atât de experimentată ne oferă oportunitatea de a ne adresa unui consumator care caută un gust bun dar care este atent și la preț. Cafea Fortuna a intrat pe piață cu un portofoliu care să acopere nevoia actuală de consum, dar să ofere, în același timp, posibilitatea de a cumpăra același produs la gramaje mai accesibile: Fortuna Rendez-vous cafea prăjită și măcinată (100 și 250 de g), Fortuna Crema prăjită și măcinată (100 și 250 g), Fortuna Instant cafea solubilă (1,8 g, 50 g, 100 g). În ceea ce privește segmentul de cafea boabe, am introdus pe piață Fortuna Crema (1kg, 500 g), Fortuna Crema espresso (1 kg, 500 g), Fortuna Rendez-vous (1kg și 500 g)” a subliniat Ahile Voinel, Director Commercial la Cafea Fortuna.

Din analizele realizate de producătorul român în parteneriat cu partenerul său de distribuție, piața de cafea din Republica Moldova este estimată la circa 6.000 tone/anual, brandurile cu cea mai mare notorietate și cotă de piață fiind Jacobs și Nestle. O mare parte din cantitatea de cafea consumată în Republica Moldova provine din Rusia.

Cafea Fortuna a împlinit 25 de ani de afaceri în România, fiind de mai mulți ani în top cinci vânzări în retail, la nivel național. Pentru atingerea tuturor obiectivelor anului 2018, Cafea Fortuna a demarat și un proces de reconstrucție și întărire a forței de vânzări, cu impact în creșterea numărului angajaților din această divizie. Potrivit datelor oficiale disponibile pe site-ul Ministerului de Finanțe, Cafea Fortuna a încheiat 2017 cu un avans de 7,3% al afacerilor, depășind pragul de 37 de milioane de euro (171 milioane de lei). O pondere de peste 60% din această cifră este reprezentată, astăzi, de comerțul tradițional, un canal de vânzare în care brandurile din portofoliul Cafea Fortuna au o prezență foarte bună, la nivel național.

Cafea Fortuna, cel mai mare business românesc din industria cafelei, speră ca în 2018 să își mențină ritmul de creștere din anul anterior.