Auchan Retail a început măsurarea emisiilor în urmă cu doi ani. Astfel, până în 2030, compania își propune să reducă emisiile de CO2 cu 46% față de 2019, pentru Scopurile 1 și 2, respectiv cu 25% față de 2020 pentru Scopul 3, Produse și Transport. De asemenea, compania și-a setat să devină neutră până în 2043, pe Scopurile 1 și 2.
Pentru a atinge aceste obiective, planul pentru climat 2030 al Auchan Retail se concentrează pe 4 perimetre de acțiune: energie, echipamente frigorifice, transporturi și produse. La capitolul energie, compania are în plan o reducere cu 40% a consumului de energie a magazinelor și utilizarea a 100% energie electrică regenerabilă până în 2030, precum și să devină un producător de energie regenerabilă. În ceea ce privește perimetrul echipamentelor frigorifice, scopul este de a diminua cu 90% emisiile de gaze cu efect de seră asociate scurgerilor de gaze refrigerante. De asemenea, pentru îmbunătățirea zonei de transporturi, mizele sunt de a evolua de la mixul de transport actual către maritim și feroviar, de a optimiza umplerea și traseele camioanelor cu ajutorul unor noi soluții digitale înlocuind progresiv sursele de energie fosilă utilizate cu carburant alternativ, pentru promovarea unei mobilități sustenabile.
Totodată, pentru Scopul 3, legat de produse, Auchan Retail va continua dezvoltarea gamelor de articole cu proteină pe bază de plante și eforturile de informare și implicare a clienților în adoptarea unui consum responsabil. De asemenea, se vor favoriza producătorii locali pentru crearea unui lanț de aprovizionare cât mai scurt, precum și construirea, împreună cu furnizorii locali, unor modalități de decarbonizare a produselor, în mod special, a celor de filieră și marcă proprie. Pentru acest demers, principalele pârghii de acțiune constau în construirea unui eco-design al produselor, energii regenerabile, combaterea risipei alimentare, eficacitatea produselor și economie circulară, setând noi standarde pe viitor pentru practici agriculturale sustenabile.
Auchan România a început procesul de eficientizare a rutelor de transport pentru camioane, transportul pe segmentul de magazine de proximitate fiind realizat cu camioane pe bază de gaz natural comprimat. Un alt exemplu în acest sens este noul depozit logistic de la Călan care contribuie la reducerea emisiilor de CO2 prin scurtarea rutelor de aprovizionare și optimizarea rutelor de transport. Depozitul este catalogat în clasa A, eficient din punct de vedere energetic. De asemenea, instalațiile frigorifice prevăd un consum redus de energie, cu 25% mai mic față de variantele tehnice obișnuite. În ceea ce privește gama de produse, Auchan deține mai multe filiere proprii, prin care pune la dispoziția consumatorilor produse proaspete, sănătoase și locale, și desfășoară programul Zero Risipă, cu scopul de a reduce amprenta de carbon prin eliminarea risipei alimentare. Un alt pilon de sustenabilitate al companiei îl reprezintă transformarea și eliminarea ambalajelor din plastic de unică folosință, pe întreg lanțul valoric, atât pentru reducerea poluării, cât și pentru a diminua producerea de plastic virgin din combustibili fosili.
„Proiectul Climat reprezintă cel mai puternic și strategic plan de sustenabilitate al companiei, prin care continuăm să investim și să depunem eforturi majore pentru protejarea mediului înconjurător și al planetei. Proiectul este structurat pe nouă șantiere strategice, printre care se numără formarea tuturor angajaților prin Ateliere de “Climate Fresque”, respectiv formări specifice pentru perimetre de maxim impact precum Departamentele Produs, Tehnic, Logistică, Finanțe, dar și Top management. Alte șantiere din acest proiect prevăd stabilirea unui preț intern al carbonului, scrierea roadmap-urilor pe fiecare perimetru de business, dar și stabilirea unei modalități de guvernare climat, la nivel transveral.
„Ne aflăm la începutul unui drum lung, plin de provocări, cu ambiții și mize mari pentru viitorul nostru și al viitoarelor generații. În contextul unei crize climatice, ne-am propus, cu multă energie și putere, să facem acest viraj strategic de prezervare al planetei, asumându-ne să informăm clienții și partenerii, să-i îmbarcăm în acest proces care nu poate fi realizat decât în mod colectiv. Iar pentru a ne asigura de acest lucru, echipele manageriale vor anima la rândul lor întreaga echipă Auchan. Ne propunem inclusiv ca în viitor să includem obiective legate de climat pentru manageri, în cadrul remunerației variabile,” a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR în cadrul Auchan Retail România.