Auchan intentioneaza sa listeze peste 300 de produse romanesti in magazinele sale din trei tari europene, vizand vanzari de circa 5 milioane euro

Retailerul francez Auchan Romania a lansat oficial programul “Romania accelereaza”, destinat producatorilor si furnizorilor romani prin care pune la dispozitia acestora reteaua sa internationala de magazine pentru produsele fabricate in Romania.

„In calitate de companie responsabila si beneficiind de dimensiunea internationala a grupului din care face parte, Auchan Romania si-a propus sa promoveze produsele producatorilor romani in afara tarii si, in acest sens, sa le faca accesibile atat comunitatilor de romani cat si a tuturor clientilor din diferite tari in care este prezent”, a declarat Frédéric Bellon, Director General Auchan Romania.

Potrivit Adinei Nanu, Coordonator Grup Achizitii Produse Marca Proprie, proiectul a fost demarat anul acesta, a fost realizat prototipul si testul, drept urmare o sortimentatie de 27 de produse fabricate de catre 10 furnizori romani ajungand intr-un magazin Auchan din Italia. Vanzarile obtinute s-au ridicat la valoarea de 85.000 de euro. „Obiectivele pentru 2016 sunt ambitioase: intentionam sa extindem proiectul la trei tari europene, cu o gama de 300 de articole, peste 100 de furnizori integrati si un potential de vanzare estimat la 6 milioane de articole vandute, ce se traduce prin vanzari de circa 5 milioane de euro”, a declarat Adina Nanu.

Pentru inceput, in programul „Romania accelereaza” vor fi integrati cativa furnizori de marci proprii. „Prioritizam in acest program produsele marca proprie”, au precizat reprezentantii retailerului francez.
In prezent, peste 800 de produse marca proprie sunt fabricate in Romania de catre 90 de furnizori parteneri. La nivel general, peste 90% din totalul furnizorilor Auchan Romania sunt companii romanesti. Ponderea produselor marca proprie in sortimentatia retailerului este momentan de circa 7%, iar vanzarile de astfel de produse se ridica la valoarea de 180 de milioane RON, respectiv 65 de milioane de articole vandute.

Planurile pentru anul 2016 prevad cresterea ponderii marcilor proprii in sortiment, pana la 10%, ceea ce ar insemna circa 1.200 de articole private label furnizate de 140 de producatori, tinta de vanzari fiind de 85 de milioane de articole, respectiv o valoare a vanzarilor de PL de 230 milioane RON.
In 2014, Auchan Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 916 milioane euro, iar estimarile pentru anul in curs arata ca anul acesta cifra de afaceri va depasi pragul de 1 miliard de euro.

Articolul precedentEberhart Raducanu, GM Dohler Romania: “Bauturile NFC vor deveni in urmatorii ani o categorie consacrata si in Romania”
Articolul următorLeroy Merlin ajunge la sapte magazine, prin deschiderea de la Cluj-Napoca
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.