Alibaba (China) investeste 2,88 miliarde de USD in Sun Art

Alibaba Grup va investi echivalentul a aproximativ 2,88 miliarde de dolari americani pentru a detine, direct sau indirect, 36,16% din capitalul Sun Art Retail Grup Limited in China, dupa cumpararea actiunilor detinute anterior de Ruentex. Cu aceasta ocazie, Auchan Retail consolideaza, de asemenea, participarea sa la capitalul Sun Art.

La finalizarea acestei tranzactii, Auchan, Alibaba si Ruentex vor detine 36,18 %, 36,16 % si, respectiv, 4,67 % din capitalul Sun Art. Auchan Retail va continua sa raporteze situatiile consolidate cu filiala sa, Sun Art.

Alibaba Grup Holding Limited, Auchan Retail S.A. si Ruentex Grup au anuntat incheierea unei aliante strategice care le permite sa isi uneasca expertizele in comertul fizic (offline) si digital (online) pentru a construi comertul “figital” alimentar in China.

Sun Art este lider in distributia alimentara multiformat in China. La 30 iunie 2017, compania gestiona o suprafata totala de aproximativ 12 milioane de metri patrati. In cele 29 de provincii, regiuni autonome si municipalitati repartizate pe teritoriul chinez, compania numara 446 de hipermarketuri cu o suprafata de maxim 17 000 m² sub siglele « RT-Mart » si « Auchan ». Sun Art gestioneaza, de asemenea, superstore-uri si magazine “figitale” de ultraproximitate sub marca « Auchan Minute ».

Aceasta alianta ilustreaza viziunea “new retail” a Alibaba: capitalizarea abordarii online si a noilor tehnologii, intr-o stransa colaborare cu partenerii sai din comert, pentru a raspunde asteptarilor consumatorilor chinezi, din ce in ce mai exigenti. Ea este, de asemenea, in perfecta coerenta cu viziunea 2025 a Auchan Retail: “Auchan schimba viata”.

Bazandu-se pe atuurile celor trei parteneri, alianta intentioneaza sa propuna celor 1,3 miliarde de consumatori chinezi o noua experienta la cumparaturi, incontestabil “figitala”.
“Alaturi de noii sai parteneri, grupul Alibaba este incantat sa fie in masura sa modeleze comertul de maine, prin intermediul transformarii digitale.” a declarat Daniel Zhang, CEO Alibaba Grup.

„Magazinele fizice sunt o necesitate in parcursul de cumparaturi si ar trebui imbogatite cu ajutorul noilor tehnologii de procesare a datelor si a serviciilor personalizate, in contextul erei digitale. Reunind pe deplin canalele noastre online si offline si pe cele ale partenerilor nostri, suntem incantati sa oferim consumatorilor chinezi o experienta la cumparaturi originala si placuta.”

“Aceasta alianta cu Alibaba a fost facilitata de viziunea noastra comuna in ceea ce priveste
viitorul comertului in China. Reunirea principalilor jucatori ai comertului mondial, lideri in China in comertul fizic si in comertul digital, ne va permite sa oferim, pentru milioane de consumatori chinezi, o experienta la cumparaturi integrata si de inalta calitate.” a declarat Wilhelm Hubner, CEO Auchan Retail.

“In acesti ultimi ani, cererea consumatorilor s-a trasformat radical odata cu amploarea pe care a luat-o internetul mobil, iar Sun Art integreaza astfel dimensiunea online in activitatile sale offline”, explica Peter Huang, Vicepresedinte Ruentex Grup. “Ruentex saluta aceasta colaborare reciproc avantajoasa intre Sun Art si Alibaba. Aceasta genereaza sinergii online si offline, care vor schimba viata consumatorilor, oferindu-le produse mai bune si servicii mai eficiente.”

Prin combinarea punctelor forte ale celor trei companii, noua alianta va permite tuturor afacerilor Sun Art sa beneficieze de ecosistemul digital al Alibaba. Acesta va digitaliza magazinele Sun Art (RT-Mart si Auchan) aducand solutii figitale, precum executia perfecta si o experienta client din ce in ce mai personalizata.

Numarandu-se printre primele 5 companii de distributie alimentara cele mai internationalizate, prezenta in 17 tari, Auchan Retail (cu o cifra de de afaceri de 51,7 miliarde de euro in 2016) reuneste toate formatele comertului alimentar cu 3.715 puncte de vanzare sub marcile sale : hipermarketuri, superstoruri, supermarketuri si ultraproximitate, la care se adauga comertul online si drive in anumite tari.

Cel de-al 35-lea angajator la nivel mondial, compania numara 345.365 colaboratori. In China, Auchan Retail este actionar principal al Sun Art Retail Group. www.auchan-retail.com

Sun Art este liderul chinez al comertului offline multi-format alimentar. Compania este prezenta in toata tara, in 224 de orase si 29 de provicii, regiuni autonome si municipalitati, cu doua marci recunoscute, Auchan si RT-Mart, in sanul carora lucreaza mai bine de 140.000 de angajati, exploatand 490 de magazine de formate diferite. Intreaga sa activitate vizeaza excelenta si isi doreste sa devina comerciantul caruia sa i se acorde cea mai mare incredere, iar grupul se straduieste sa fie un angajator de care angajatii sai sa fie mandri.

Articolul precedentURBB anunta o crestere de trei ori mai mare decat ritmul pietei
Articolul următorFarmec deschide primul magazin Gerovital din Galati
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.