Românii au cumpărat online de 2,8 miliarde de euro în 2017

0
58

Potrivit cifrelor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc împreună cu GPeC, valoarea cumpărăturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro în 2017, cu peste 40% mai mult decât în 2016, când s-au înregistrat 1,8 – 2 miliarde de euro. Acest lucru ar însemna că românii au cheltuit, în medie, 7,67 milioane de euro în fiecare zi din an pentru cumpărături prin internet. Valoarea de 2,8 miliarde de euro face referire strict la e-tail, adică la produsele fizice (tangibile) care au fost comandate online. Nu sunt incluse serviciile, plățile de facturi la utilități, biletele de avion, vacanțele, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conținutul download-abil etc. Dacă le-am adăuga și pe acestea, valoarea totală a achizițiilor online ar crește considerabil.

Creșterea de aprox. 40% de la un an la altul înregistrată de piața românească de e-commerce este una din cele mai mari din UE. Valoarea pieței de e-commerce din totalul pieței de retail se situează la aprox. 5,6%, în creștere față de 4%, cât se înregistra în 2016. Cu toate acestea, procentul este considerat mic comparativ cu țările dezvoltate.

“Anul 2017 a fost un an spectaculos pentru comerțul online românesc, înregistrându-se o creștere semnificativă de aprox. 40% comparativ cu 2016 și atingând, astfel, pragul de 2,8 miliarde de euro doar e-tail, fără servicii. Este un salt uriaș care ne arată apetitul tot mai mare al românilor pentru cumpărăturile online și, mai ales, potențialul de creștere accelerată a e-commerce-ului autohton”, spune Andrei Radu, Founder & CEO GPeC. “

„Chiar dacă România nu se ridică încă la nivelul altor piețe mature din Uniunea Europeană, nu trebuie neglijat deloc ritmul și potențialul de creștere care ne poate duce până în 2020 la o piață de peste 5 miliarde de euro”, adaugă el.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentPeste 7.000 de magazine online în România
Articolul următor44% dintre românii din urban au cumpărat online cel puțin lunar în 2017
Daniela Oancea
Redactor Sef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventa a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Daniela are o experienta de peste 20 de ani in presa. A inceput sa lucreze ca reporter si apoi ca redactor de stiri externe la cele mai importante cotidiene nationale. Si-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax si apoi ca redactor-sef la diferite publicatii business to business, precum si ca expert media in trei proiecte europene PHARE/SAPARD.