35% dintre românii care mănâncă sănătos au renunţat la produsele procesate

Cele mai frecvente măsuri luate de românii preocupați să mănânce sănătos au fost să introducă în alimentație mai multe fructe și legume (44%), să reducă consumul de zahăr (43%), să mănânce mâncare gătită preparată acasă (39%), precum și să reducă alimentele procesate (35%), arată un studiu realizat în 16 tări în luna iulie a anului trecut, printre care și România, de Mercury Research şi asociaţia de cercetare de piață, Global Market Research, în rândul persoanelor preocupate de un regim alimentar sănătos.

Românii preocupaţi de o alimentație corectă consideră că a mânca sănătos înseamnă, în primul rând, o dietă echilibrată și un meniu cu mai multe fructe și legume, dar și să mănânce mâncare proaspătă şi naturală, un consum redus de zahăr și să gătească acasă.

Principalele motive pentru care românii consideră că merită să facă un efort să mănânce sănătos sunt legate de starea de sănătate, pe termen lung, și prevenirea problemelor medicale (26%), dar și de dorinţa a se simți bine și de a avea mai multă energie (24%) sau pentru a slăbi (22%).

Consumatorii preocupați de alimentația sănătoasă au redus consumul de carbohidrați, de proteine animale sau consumul de lactate. Peştele a fost preferat în defavoarea altor tipuri de carne.

Aproape două treimi (64%) dintre românii pe care îi interesează să mănânce sănătos afirmă că și-au îmbunătățit regimul alimentar în ultimele 6 luni de la realizarea studiului și doar un număr mult mai mic, de 3%, că s-a înrăutățit, tendință care se observă și la nivel global. Există și excepții, țări precum Japonia sau Turcia, unde pentru cei mai mulți regimul alimentar a rămas la fel ca înainte.

De altfel, la nivel global, eliminarea sau reducerea din dietă a alimentelor procesate a fost îmbrățișată de un sfert dintre persoanele care doresc să mănânce sănătos.

La nivel global există similarități între obiceiurile alimentare sănătoase și noțiunea de ce înseamnă a mânca corect, cu toate acestea sunt și particularități care au fost remarcate de la regiune la regiune. Europenii apreciază într-o mai mare măsură consumul de mâncare proaspătă și naturală, pe când locuitorii din America de Nord sunt mai interesați de cerealele integrale și alimentele cu un conținut scăzut de sodiu, iar sud-americanii pun mai mare preț pe diete cu un aport scăzut de zahăr și evitarea alimentelor prăjite.

O sănatate bună este asociată cu menținerea greutății, o imunitate bună, energie sporită sau prevenirea afecțiunilor cardiovasculare. De asemenea, îmbunătățirea sănătății psihice și emoționale contează pentru o parte dintre respondenți. Este de remarcat că în comparație cu restul lumii, asiaticii sunt preocupați într-o mai mare măsură de funcționarea bună a creierului, de îmbunătăţirea memoriei, concentrării, sau funcțiilor cognitive.

Produsele procesate și gata preparate pierd teren în favoarea mâncărurilor gătite acasă cu ingrediente proaspete, arată cel mai recent studiu realizat în 16 tări în luna iulie a anului trecut de Mercury Research şi asociaţia de cercetare de piață, Global Market Research, în rândul persoanelor preocupate de un regim alimentar sănătos. Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 7.400 de persoane preocupate de o alimentație sănătoasă, cu vârste între 18-65 de ani.

Mercury Research este o companie de cercetare de piață de top din România, prezentă pe piața din România din anul 1994. Compania oferă soluții pentru cunoașterea în profunzime a pieței, optimizarea produselor, îmbunătățirea operațiunilor și eficientizarea comunicării.

Articolul precedentDănuţ Lespezeanu, Carrefour: “În 2020, vrem să atragem cel puţin 40-50 de producători noi în proiectul Creștem România BIO”
Articolul următorJungheinrich România – expozant la Retail & Horeca Distribution 2020
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.