Chișinău: Magenta Consulting prezintă profilului consumatorului HoReCa și tendințele actuale de consum

Dumitru Slonovschi, General Director, Magenta Consulting a răspuns invitației lansate de Modern Buyer de a realiza un studiu exclusiv cu tema „Tendințele de consum specifice pieței HoReCA din Chișinău”. Rezultatele acestuia au fost prezentate de oficialul Magenta cu ocazia conferinței cu tema „Retail, Distribution & FMCG Market” organizată de Modern Buyer în data de 3 aprilie 2025 la Chișinău.

Obiectivul studiului realizat pe un eșantion de 612 respondeți a fost identificarea profilului consumatorului HoReCa și a tendințelor actuale de consum, fiind vizat pentru acest prim raport consumatorul din Capitala Rep. Moldova, Chișinău.

Vă prezentăm mai jos câteva dintre cele mai importante concluzii ale raportului semnat de Magenta Consulting:

  • Din numărul total al respondenților, 64% vizitează locațiile HoReCa din Chișinău  cel puțin odată pe lună. Restaurante de categorie medie, cofetăriile & patiseriile precum și cafenelele sunt vizitate cel mai mult.

Ponderea respondenților ce vizitează locațiile HoReCacel puțin o dată pe lună

  • Andy’s Pizza, La Plăcinte, McDonald’s și Granier sunt în topul celor mai vizitate locații (numire spontană).
  • Moldovenii preferă bucătăria tradițională moldovenească, dar și bucătăria italiană.

Tipurile de mâncare comandate cel mai desUn procent de 37% dintre respondenți iau prânzul o dată pe săptămână și mai des în oraș.

  • În ceea ce privește suma cheltuită pentru o masă obișnuită (nu la ocazii speciale), jumătate din respondenți au declarat suma de până la 200 de lei.

Suma cheltuită pentru o masă obișnuită (nu la ocazii speciale)

  • Cel mai important criteriu în alegerea unui local este calitatea mâncării și a băuturilor, menționat de 79% dintre respondenți. Prețurile accesibile reprezintă, de asemenea, un factor decisiv pentru 56% dintre participanții studiului.

Criteriile pentru a alegere a unui local

Mâncarea gata preparată din supermarket

La solicitarea Modern Buyer, Magenta Consulting a acordat o atenție deosebită categoriei de mâncare gata preparată disponibilă în oferta lanțurilor de retail din Republica Moldova. Conform acestui studiu, un procent de 14% dintre respondenți cumpără mâncare gata preparată din supermarket o dată pe săptămână sau mai des, 9% -de 2-3 ori pe lună, iar 37% au afirmat că procură o dată pe lună sau mai rar. Totodată, 40% dintre respondenți nu cumpără niciodată mâncare gata preparată din supermarket.

Frecvența de comandare a mâncării cu livrare

O altă componentă importantă a acestui studiu a vizat serviciile de livrare, iar studiul a relevat că 8% dintre respondenți comandă săptămânal mâncare cu livrare, 13% de 2-3 ori pe lună, iar 12% -o dată pe lună. În sumă, 33% dintre respondenți comandă cel puțin o dată pe lună mâncare cu livrare.

De asemenea, un procent de 71% dintre respondenții care comandă mâncare cel puțin o dată pe lună au declarat că obișnuiesc să o facă, atunci când nu reușesc să gătească acasă. Puțin peste 40% dintre respondenți optează pentru comenzi prin intermediul serviciilor de livrare, iar un procent similar preferă să comande direct de la local (40%).

Restaurantele premium, obiceiuri de consum

Cel mai des, restaurantele premium sunt vizitate la ocazii speciale (52% dintre cei care merg lunar la acest tip de localuri), arată studiul Magenta Consulting. Principalul motiv pentru care respondenții aleg să meargă la un restaurant premium este calitatea mâncării, menționat de 78% dintre cei care merg lunar la acest tip de localuri. De asemenea, 61% apreciază atmosfera restaurantului, iar 40%consideră calitatea deservirii un factor important. Circa 27% dintre persoanele care merg cel puțin o dată pe lună la restaurante premiumcheltuie până la 400 lei, în timp ce aproape jumătate (47%) alocă sume între 401-800 lei, iar 25% au menționat că depășesc 800 lei pentru o cină completă, pentru o persoană.

Suma cheltuită pentru o cină completă (aperitiv, fel principal, desert, băutură) într-un restaurant premium

Hoteluri și pensiuni

Ultima secțiune a studiului a fost dedicată hotelurilor și pensiunilor. Studiul Magenta Consulting ne arată că un procent de 17% dintre respondenți au menționat că au avut o ședere într-un local (agro-pensiune, vinărie, hotel etc.) în Republica Moldova în ultimii doi ani, unde au rămas pe noapte și au achitat costurile. Majoritatea respondenților care au vizitat în ultimii 2 ani un local de tip: agro-pensiune, vinărie, hotel etc. din Republica Moldova s-au declarat satisfăcuți de șederea lor la acesta (95%). De asemenea, 56% dintre respondenți consideră că 600 lei pentru o noapte de cazare la o pensiune/vinărie/alt tip de
local este o sumă potrivită.

Articolul precedentSustainable Futures, un ecosistem complet care sprijină IMM-urile și ONG-urile în tranziția sustenabilă
Articolul următorPiața de distribuție în Retail și HoReCa din Rep. Moldova, un studiu exclusiv semnat de Modern Buyer şi KeysFin
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.