Zece direcții de dezvoltare pe care mizează PENNY până în 2035

Planurile PENNY pentru România, anunțate astăzi de bordul companiei printr-un eveniment ce marchează 20 de ani pe piața internă, rămân extrem de ambițioase. În următorii 10 ani, compania și-a propus să atingă pragul de 1.000 de magazine, ceea ce ar însemna chiar un ritm superior de expansiune în comparație cu ultimii 2-3 ani. Bugetul de investiții va fi de 3 miliarde de euro până în 2035, sumă ce include expansiunea (600 de noi magazine), modernizarea magazinelor dar și dezvoltarea competențelor logistice. Potrivit lui Daniel Gross, CEO PENNY România, țara noastră oferă încă oportunități foarte atractive de expansiune pentru compania pe care acesta o conduce, în ciuda faptului că vorbim deja de o piață destul de aglomerată. „Ne uităm și la București pentru că după cum știți aici încă nu avem un număr atât de mare de magazine, dar și la orașele mari și medii. Pentru noi, ruralul mare este echivalentul unui oraș mic, iar noi am performat foarte bine în orașele medii și mici. Avem în vizor circa 380 de potențiale locații în ceea ce numim rural mare”, a explicat acesta. Daniel Gross spune că mecanismele și indicatorii care stau la baza strategiei de expansiune sunt multipli, iar pentru a creiona mai bine potențialul de creștere al rețelei au fost definite peste 500.000 de celule de populație, făcând referire la segmentarea lor pe criteriu densității.

Alte obiective ale companiei pe termen scurt și mediu:

  • 40 de noi magazine în 2025;
  • Finalizarea lucrărilor la depozitul logistic din Mihăilești, județul Giurgiu;
  • Focus pe excelența operațională;
  • Testarea de noi concepte de magazine (formate care să țină pasul cu evoluția comportamentului de consum);
  • Creșterea numărului de produse 3RO în sortiment (Penny își propune ca aceste produse să atingă o pondere de 60% din CA);
  • Creșterea numărului de produse marcă proprie și implicit a ponderii lor în CA (de la 35% astăzi la 45% în următorii doi ani);
  • Creșterea sortimentului de produse proaspete, creșterea sortimentului de produse convenience food (ready to eat, ready to cook);
  • Creșterea segmentului de Home Delivery (astăzi, acest tip de serviciu este disponibil în 190 de magazine din 60 de localități);
  • Dezvoltarea serviciului click & collect aflat în prezent în fază de testare.
  • Focus pe dezvoltarea omichanel.

Cifre cheie ale anului 2024

PENNY România a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de peste 9,4 miliarde de lei, reprezentând o creștere de 13.47% față de anul anterior. „O pondere de 50% din această creștere vine din expansiune, iar restul de 50% din creșterea numărului de clienți. Peste 3 milioane de clienți ne trec pragul săptămânal, cu 13% mai mult față de 2024. Bonul mediu a crescut cu doar 0,03% pentru că, în ciuda inflației la nivel național, noi am avut o deflație de 0,8% în prețul de vânzare”, a subliniat Gross. Timp de 10 ani, PENNY România a înregistrat cea mai mare creștere din totul grupul REWE, pe tot ce înseamnă Food Retail.

Profitul net al companiei, în 2024, a fost de 224 milioane de euro, respetiv + 0,23% față de 2023, fiind puternic afectat de noile grile de impozitare pe care Guvernul le-a implementat în acest an pentru companiile mari. Compania a investit peste 868 milioane de lei, echivalentul a peste 177 milioane de euro, în extinderea și modernizarea rețelei sale, pentru atingerea pragului de 400 de magazine, precum și pentru lucrările celui de-al cincilea centru logistic, din Mihăilești.

În 2024, PENNY a investit în tehnologii verzi pentru a îmbunătăți experiența de cumpărături. Magazinele noi sunt echipate cu sisteme de refrigerare cu CO2 și oferă stații de încărcare pentru vehicule electrice, reflectând preocuparea companiei în ceea ce privește confortul clienților și responsabilitatea față de mediu. Formatul magazinelor este îmbunătățit în permanență în funcție de feedbackul clienților și de anul trecut toate magazinele companiei sunt în formatul PENNY. Compania optimizează experiența de cumpărături prin 112 case de self-checkout, ideale pentru clienții cu un stil de viață alert și coșuri restrânse de cumpărături.

În 2024, PENNY a investit în tehnologii verzi pentru a îmbunătăți experiența de cumpărături. Magazinele noi sunt echipate cu sisteme de refrigerare cu CO2 și oferă stații de încărcare pentru vehicule electrice, reflectând preocuparea companiei în ceea ce privește confortul clienților și responsabilitatea față de mediu. Formatul magazinelor este îmbunătățit în permanență în funcție de feedbackul clienților și de anul trecut toate magazinele companiei sunt în formatul PENNY. Compania optimizează experiența de cumpărături prin 112 case de self-checkout, ideale pentru clienții cu un stil de viață alert și coșuri restrânse de cumpărături.

PENNY și-a continuat angajamentul față de producătorii locali prin inițiativa 3RO, care promovează produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în țară. În 2024, compania a diversificat și extins gama de produse sub acest concept, prin consolidarea parteneriatelor cu furnizorii autohtoni. În prezent, 87% dintre furnizorii PENNY sunt companii românești, înregistrate în România. De asemenea, 68% din cifra de afaceri a companiei provine din produse fabricate în România, iar sortimentul 3RO reprezintă 53% din cifra de afaceri totală a PENNY România.

În 2024, echipa PENNY a crescut la peste 8.000 de membri, consolidând reputația PENNY ca un Angajator de Top pentru al patrulea an consecutiv. Dintre aceștia, 90 de persoane sărbătoresc 20 de ani de experiență în echipa PENNY, în timp ce 196 fac parte din echipă de 10 ani. Totodată, dezvoltarea profesională rămâne o prioritate pentru companie, cu aproximativ 70.000 de ore de training desfășurate.

Digitalizare
Anul 2024 a marcat progrese semnificative în digitalizarea serviciilor PENNY România, deschizând primul magazin autonom PENNY din lume. Magazinul autonom PENNY deschis pe Bulevardul Iuliu Maniu a oferit o nouă experiență de cumpărături, oferind clienților posibilitatea de a cumpăra ce au nevoie și de a plăti rapid și simplu. Este un test important, iar rezultatele depășesc așteptările inițiale, cu aproximativ 7.000 de clienți săptămânal, impresionați de tehnologia inovativă. Acest concept răspunde nevoii de cumpărături rapide într-o eră digitală, iar feedbackul clienților este atent monitorizat pentru îmbunătățiri continue. În 2024, PENNY a accelerat implementarea soluțiilor digitale, extinzând serviciile de livrare prin parteneriatul cu Tazz.

Sustenabilitate
PENNY este primul lanț de magazine care certifică BREEAM toate magazinele noi deschise. Anul trecut, PENNY a primit recertificarea ISO 50001, drept recunoaștere a eforturilor de a reduce impactul asupra mediului și de a utiliza resursele într-un mod mai eficient. Sistemul de garantie-returnare la PENNY este implementat în toate magazinele PENNY și toate deschiderile noi vor include echipamentele necesare acestui sistem.
De asemenea, parteneriatele cu organizații precum Habitat for Humanity România, World Vision România și FBAR reflectă angajamentul companiei față de dezvoltarea comunitară.
În cadrul parteneriatului cu Federația Băncilor pentru Alimente din România au fost obținute rezultate remarcabile la finalul anului 2024: Rețeaua Băncilor pentru Alimente a colectat produse din 276 de magazine PENNY, contribuind astfel la salvarea a peste 3.000 de tone de alimente, echivalentul a peste 30% din cantitatea totală colectată la nivel național. Aceste produse au ajuns la peste 800 de organizații caritabile, oferind sprijin pentru peste 290.000 de persoane aflate în dificultate.

Articolul precedentConsiliul Concurenței avertizează: Anunțarea unor majorări de prețuri poate încălca legea concurenței
Articolul următorSustainable Futures, un ecosistem complet care sprijină IMM-urile și ONG-urile în tranziția sustenabilă
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.