Tranzacția anului în industria de distribuție. Achiziția Agrirom de către Aquila Group va fi notificată Consiliului Concurenței

0
318

Aquila Group, lider pe piața serviciilor integrate de distribuție, logistică și transport în segmentul produselor de larg consum și al bunurilor de folosință îndelungată, anunță intenţia de a achiziționa Agrirom, distribuitor național și furnizor de servicii logistice pentru produse alimentare congelate și ambientale.

Tranzacția urmează să fie notificată Consiliului Concurenței și supusă avizului acestei instituții.

„Achiziția Agrirom, companie cu acționariat 100% românesc ce deservește clienți din retail și HoReCa, marchează o nouă etapă în dezvoltarea Aquila Group și o oportunitate de consolidare a business-ului. În felul acesta, Aquila îşi reafirmă focusul de a ramâne un furnizor premium pentru servicii integrate de distribuție, logistică și transport în toate canalele de distribuție”, precizează oficialii companiei.

Aquila Group este un grup de companii cu acționariat 100% românesc ce a dezvoltat, încă din 1994, distribuția pentru produse food și non-food la nivel regional (Romania, R. Moldova, Serbia) pe segmentele modern trade, tradițional trade, benzinării, online, vending și HoReCa. De asemenea, Aquila Group dezvoltă activităţi în logistică și transport.

Cu suportul unei echipe de peste 3.500 de angajați, Aquila Group a dezvoltat în cei aproape 25 de ani de prezență pe piața românească relații de colaborare de lungă durată cu branduri puternice locale sau internaționale.

Cine este Agrirom?

Agrirom este o companie de import și distribuție înființată în 1997, cu acționariat românesc. Conform datelor oficiale, Agrirom a raportat în 2017 o cifră de afaceri de aprox. 200 de milioane de lei, în creștere cu 10.6% față de 2016 și un profit de circa 2.8 milioane de lei. Compania operează depozite logistice în Arad, Cluj, Brașov, București, Bacău și Constanța cu o suprafață totală de peste 10.000 mp.

Agrirom se află de mai mulți ani în top 10 companii de distribuție produse alimentare în comerțul tradițional, modern și HoReCa. Tranzacția nu este tocmai o surpriză pentru actorii din piață, fiind de notorietate intenția acționarilor de a găsi un cumpărător.

Afacerile celor mai mari 20 distribuitori de produse FMCG în retail și HoReCa au depășit anul trecut pragul de 1,6 miliarde de euro, mai mult cu aproape 7% față de anul anterior. Aquila & Seca Distribution, Interbrands și Macromex domină de mai mulți ani acest top în care se regăsesc și foarte mulți distribuitori regionali aflați, la rândul lor, în continuă expansiune teritorială. Cei trei realizează, împreună, 34% din cifra de afaceri cumulată a celor 20 de companii.

Conform unei analize realizate de Modern Buyer, cei mai importanți 150 de distribuitori de produse FMCG în retail și HoReCa au realizat în 2017, o cifră de afaceri cumulată de aproximativ 3.5 miliarde de euro.