Tesco și Carrefour se parteneriază strategic

0
226

Tesco, cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie a anunțat formarea unei „alianțe strategice, pe termen lung” cu francezii de la Carrefour, alianță despre care se spune că va conduce la „practicarea unor prețuri mai scăzute la consumatorul final”. Potrivit Tesco, acordul va cuprinde relația strategică cu furnizorii mondiali, achiziții comune ale produselor marcă proprie, dar și a altor bunuri, care nu sunt destinate vânzării. Parteneriatul va funcționa într-un cadru operațional de cel puțin trei ani.

Oficialii de la Tesco au declarat că „alianța va permite ambelor companii să își îmbunătățească calitatea și procesul de selecție a produselor oferite clienților, totul la prețuri mai mici, mărind, astfel, competitivitatea.

„Acest acord va permite ambelor companii să își consolideze relațiile cu furnizorii și să creeze oportunități semnificative pentru aceștia. Fiecare companie va continua să colaboreze cu furnizorii-parteneri, la nivel local și național. ”

Alianța urmează să fie parafată oficial în următoarele două luni.

CEO-ul Tesco, Dave Lewis, a declarat: „Lucrând împreună și valorificând cât mai mult posibilitățile noastre comune de achiziție de produse și procesul de aprovizionare, ne vom putea servi și mai bine clienții, îmbunătățind alegerea, calitatea și valoarea”.

CEO-ul Carrefour, Alexandre Bompard, a declarat la rândul său că: „Această alianță strategică dintre Carrefour și Tesco este un acord major, întrucât combină expertiza în achiziții a doi lideri mondiali, complementari în geografia lor, cu o strategie comună. Acest acord este o mare oportunitate de a dezvolta cele două branduri, în serviciul clienților. ”

O eventuală fuziune dintre Tesco și Carrefour face subiectul speculațiilor de piață de mai bine de 10 ani, scrie presa britanică.

Ambele lanțuri încearcă să își crească cota de piață, deoarece Amazon rămâne o amenințare pentru sector, iar unii experți se așteaptă ca gigantul american să facă o mișcare directă în sensul acesta, prin achiziționarea lanțului de supermarketuri Morrisons.

Discounterii rămân, de asemenea, o amenințare, atâta timp cât și Aldi și Lidl continuă să-și crească cotele de piață.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here