Până în 2025, livrarea cumpărăturilor o să se facă în mai puțin de 10 minute

0
88

Segmentul cumpărăturilor online de alimente înregistrează o rată de creştere de peste 10%, în timp ce magazinele tradiționale se reinventează, trecând către modelul Omnichannel, în care consumatorii au așteptări de a putea cumpăra produse în orice moment, din orice spațiu comercial și în orice mod doresc, utilizând doar smartphone-ul. În următorii câțiva ani, soluţiile de ambalare inteligentă bazate pe coduri digitale unice vor redefini cumpărăturile de alimente atât în mediul online, cât și în cel offline, conform raportului Tetra Pak Index 2018, lansat astăzi. În acest context, ambalajul produsului va juca un rol tot mai important.

Confortul – Este principalul motiv pentru creșterea ratei de utilizare a cumpărăturilor online de către consumatori, în contextul în care aceștia sunt presați de timp și caută modalități noi prin care să-și facă viața mai ușoară. Beneficiile includ reaprovizionarea ușoară, comenzile vocale și ambalaje convenabile.
Sustenabilitate – Presiunea asupra ambalajelor din plastic și beneficiile economiei circulare vor continua să crească, iar reciclarea va deveni mult mai importantă. Consumatorii vor să știe dacă brandurile ‘acționează corespunzător’.
Personalizare și caracter unic – Individualizarea produselor și personalizarea experienței de cumpărare vor fi factori de diferențiere foarte importanți. Acest lucru conduce la accelerarea unei tendințe de comunicare directă cu consumatorul şi se estimează că nu mai puțin de 80% dintre companiile producătoare de bunuri de consum ambalate vor migra către acest model până în 2025.
Tehnologie și performanță – Se anticipează ca până în 2025 livrarea cumpărăturilor să se facă foarte rapid, chiar și în mai puțin de 10 minute, lucru ce va schimba comportamentul consumatorului determinându-l să cumpere mai des și în cantități mai mici, adăugând o complexitate mai mare la sistemul de logistică. Lanțurile de aprovizionare vor continua să fie transformate de o serie de tehnologii, dintre care cele mai importate vor fi identificarea prin frecvențe radio (RFID) și robotică, optimizând eficiența și transparența.

Ambalajele inteligente le permit retailerilor să facă față unui număr de patru ori mai mare de comenzi online
• Cu privire la proiecţiile pentru 2030, China va continua să fie lider în materie de inovații – atât în segmentul online, cât și în segmentul „retailului nou” offline – datorită investițiilor mari și entuziasmului consumatorilor, neavând un model tradițional de retail de apărat. Printre alte pieţe pioniere în dezvoltare se numără Bangkok, Jakarta și Seoul. India, Brazilia și Rusia se numără printre țările unde există încă o rezistenţă la retailul online, dată fiind abundența de magazine clasice și experiența de cumpărare aferentă.
• În țările dezvoltate, încrederea sporită a consumatorilor în livrarea online și calitatea livrării sunt așteptate să conducă la o creștere rapidă a retailului online, cum e cazul Franței, Belgiei și Marii Britanii. În partea de mai jos a clasamentului se află SUA, Germania și Japonia, unde se pune accentul mai mare pe calitate și inovație și se așteaptă să se mențină competitivitatea retailului de tip „modern trade”.
• Selectarea automată a produselor prin recunoaștere vizuală susținută de ambalajele inteligente le permit retailerilor online să facă față unui număr de patru ori mai mare de comenzi decât atunci când acestea erau procesate manual, fiind cu un pas mai aproape de procesarea în timp real a comenzilor.
• Brandurile private ale retailerilor online sunt deja acceptate de consumatori, iar căutarea produselor alimentare se realizează mai mult în funcție de categorie, și nu de brand, tendință ce se poate perpetua pe măsură ce efectuarea de comenzi vocale devine tot mai populară.

Rolul soluţiilor de ambalare inteligentă
Tehnologiile de ambalare inteligente bazate pe coduri digitale unice permit ca fiecare ambalaj de produs să corespundă unui element de identificare unic. Aceste coduri pot fi citite cu ajutorul dispozitivelor de scanare a datelor sau cu un smartphone obișnuit, făcând astfel legătura cu un volum foarte mare de informații și deschizând calea către multe alte posibilități.
Se creează astfel un canal interactiv cu fiecare consumator, ce le permite brandurilor să poarte o conversație în timp real cu acesta, să prezinte informații despre sursa materiilor prime, informații nutriționale, precum și jocuri, promoții și informații despre mediul înconjurător.
În același timp, cu ajutorul informațiilor colectate prin aceste coduri digitale, brandurile pot îmbunătăți constant experiența de cumpărare și o pot chiar personaliza și mai mult în beneficiul consumatorului.
În plus, retailerii online apelează și ei la elemente de identificare unice compatibile cu tehnologia utilizată în depozitele și unitățile lor de distribuție, acestea fiind considerate cheia către succesul în comerțul online. Datele colectate și trasabilitatea totală îi ajută să navigheze prin sisteme complexe de logistică și să-și îmbunătățească eficiența, fiind cu un pas mai aproape de onorarea comenzilor în timp real.
Alexandre Carvalho, Director Global Marketing Services în cadrul Tetra Pak, a declarat: “Tehnologia de ambalare inteligentă contribuie la creşterea transparenței și eficienței la nivelul lanțului de furnizare a bunurilor, atât pentru furnizor, cât și pentru consumator, permițând de asemenea și o relație directă și interactivă cu acesta. Această tehnologie care se dezvoltă rapid, testată de noi din 2016 și implementată acum în Europa, îi poate ajuta pe clienții noștri să exploreze soluţii noi, care să le susţină creşterea în următorii ani.”

Aflat în prezent la cea de-a 11 ediție, Tetra Pak Index 2018 a fost realizat având la bază o cercetare pe consumatorii din SUA, Marea Britanie, China, Arabia Saudită și Coreea, un studiu pe segmentarea globală a pieței, precum și interviuri cu retailerii online din SUA, Europa și China.