Tendințele anului 2019 în aromele alimentare în Europa

Grupul Kerry, specializat în furnizarea de ingrediente pentru industria alimentară, estimează că din punct de vedere al preferințelor în materie de gust, 2019 va fi anul plantelor aromate, al gusturilor rafinate și al unui nou val de arome etnice. Lansarea graficelor Kerry ce țin de gust (Kerry Taste Charts), prognozează principalele tendințe europene în ceea ce privește aromele pentru acest an.

Kerry și-a lansat graficele anuale în materie de gust pentru anul 2019. Inițiativa companiei prezintă predicțiile privind tendințele în creștere sau emergente de pe piața alimentelor și băuturilor, punând accentul pe cinci categorii:
1. Alimente sărate (Savoury)
2. Gustări (Snacks)
3. Dulciuri (Sweet)
4. Băuturi calde(Hot beverage)
5. Băuturi reci. (Cold Beverage)

Predicțiile din grafice au la bază cunoștințele interne ale companiei Kerry, rezultate din experiența propriilor specialiști în arome, a barista și a experților săi culinari, la acestea adăugându-se și tendințele din rândul consumatorilor și dezvoltările de noi produse în retail și HoReCa.

Conform graficelor, pe măsură ce consumatorii se vor familiariza tot mai mult cu aromele internaționale, cum ar fi: kimchi, wakame și matcha, va urma noul val de arome etnice din regiuni precum Africa. Dorința tot mai puternică de a explora și de a călători tot mai departe va face ca gusturile de gesho și moringa să fie tot mai căutate, ca o confirmare a faptului că oamenii doresc gusturi care să le ofere experiențe culturale.

O altă previziune făcută de Kerry este că anul 2019 va fi unul al unei prezențe tot mai mari a aromelor de plante în toate categoriile, consumatorii dorind produse inovatoare și premium care să le ofere și satisfacții emoționale. Aromele de plante precum măceșele și pandanul, nu doar că sunt sănătoase, ci le și oferă oamenilor gusturi noi, incitante.
Având în vedere toate acestea, plantele sunt soluția perfectă pentru cererea consumatorilor.

„Ne putem aștepta la apariția unor gusturi care să stimuleze experiența senzorială oferită de mâncăruri și băuturi și care să dea, de asemenea, un gust extraordinar. În categoria gustărilor, apar sortimente regionale de chili, cum ar fi ancho și cubanelle, în timp ce aromele cu note de fum vor înregistra creșteri. La nivelul întregii piețe, aspectul senzorial joacă un rol tot mai important când vine vorba de intenția de cumpărare a consumatorilor și reprezintă un mod inovator și creativ de a crea și oferi gusturi”, afirmă Coralie Garcia-Perrin, Senior Marketing Manager for Taste în cadrul Kerry Europe.

„Graficele (Taste Charts) pe care le-am realizat reprezintă o analiză interfuncțională a tendințelor din industria alimentară și a băuturilor. Folosim cunoștințele noastre interne inspirându-ne în același timp din piață, din perspectiva HoReCa, a lanțurilor de retail și a rețelelor sociale. Depășim granița aromelor, pentru a clădi un viitor autentic al gustului.”

Graficele gusturilor (Taste Charts) realizate de Kerry Europe pentru 2019 pot fi descărcate de la linkul următor: https://kerry.com/insights/resources/2019-global-taste-charts/europe-kerry-taste-charts-2019.

Articolul precedentRewe România a finalizat remodelarea a 170 de magazine Penny Market, în format Future Store
Articolul următorLarisa Matasaru, Cora România: „Segmentul ultra-fresh rămâne pe creștere. Am implementat multe proiecte câștigătoare”
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro