Studiu Sameday: Easybox depăşeşte în premieră opțiunea pentru livrarea la adresă

Rezultatele unui studiu comandat de Sameday în aprilie 2023, pe un eșantion de 800 de consumatori din mediul urban, dezvăluie o schimbare semnificativă a preferințelor în ceea ce privește metodele de livrare. Mai exact, easybox, soluția de livrare out-of-home cu care Sameday revoluționa piața de curierat în 2018, a crescut constant în preferințele consumatorilor de e-commerce. Conform cercetării comandate de compania de curierat, preferința pentru easybox este de 48%, față de 28% pentru livrarea la ușă, cea din urmă opțiune înregistrând o scădere de 11% puncte procentuale față de anul trecut. Astfel, este pentru prima dată când, în mediul urban, easybox depășește opțiunea pentru livrarea la adresă, atât în termeni de utilizare, cât și ca preferabilitate.

Cercetarea mai arată că 84% dintre consumatorii respondenţi din mediul urban realizează cumpărături online cel puțin o dată pe lună, iar 20% dintre aceștia aleg opțiunile de comerț electronic o dată pe săptămână sau chiar mai des.

În același timp, retailul tradițional este vizitat de 88% dintre respondenți cel puțin o dată pe săptămână. Datele studiului demonstrează oportunitatea de dezvoltare a comerțului electronic și nevoia unei atenții sporite acordate de magazinele online tacticilor de retenție a clienților.

Diversitatea opțiunilor de livrare oferite de partenerul de curierat, calitatea livrării și experiența pe care acesta o creează clientului final sunt criterii avute în vedere de magazinele online partenere Sameday, care înțeleg dinamica pieței si adoptă soluții care cresc frecvența de cumpărare. Cercetarea derulată vine să reconfirme importanța deschiderii comercianților online, de a răspunde așteptărilor în continuă dezvoltare ale clienților, împreună cu partenerul de last mile. Cu ajutorul serviciului easybox, dezvoltat pentru consumator împreună cu consumatorul, Sameday a ascultat, a înțeles și a îmbunătățit continuu experiența de livrare a cumpărătorilor online din România. easybox devine metoda preferată de livrare a românilor din mediul urban, și aduce mai multă conveniență, flexibilitate și predictibilitate: livrare fără griji marca Sameday”, spune Elena Stoica, Chief Marketing and Customer Experience Officer.

Clienții magazinelor online au așteptări ridicate de la companiile care le livrează coletele. Potrivit studiului Sameday, peste 80% dintre consumatorii din mediul urban, își doresc respectarea promisiunii de livrare de către compania de curierat și oferirea de informații privind ziua și ora livrării. De asemenea, pentru a răspunde nevoii clienților, curierii trebuie să acorde atenție manipulării coletelor. Un procent de 84% dintre cumpărătorii online sunt de părere că integritatea coletului este importantă, iar în cazul oricăror probleme este necesară soluționarea rapidă a sesizărilor.

Controlul asupra timpului propriu, ușurința de folosire și rapiditatea procesului sunt principalele trei motive pentru care cumpărătorii online aleg easybox pentru livrarea și returul comenzilor. Pentru livrare există o tendință crescută de apreciere a flexibilității și controlului dat de easybox, aceasta fiind cel mai important atribut pentru 61% dintre utilizatori, mulțumiți că își pot urma rutina zilnică fără întreruperi. În termeni de retur, easybox este apreciat în special pentru modul facil de utilizare.

Raportat la alte metode de livrare out-of-home, easybox rămâne soluția preferată de cumpărătorii online, 85% dintre respondenți spunând că preferă lockerele automate vs. 15% în locul soluțiilor de tip pick-up & drop off. Motivele aprecierii crescute pentru easybox sunt confortul și autonomia oferite, prin care se creează o experiență fără cusur. Cuantificabil, preferabilitatea pentru easybox se traduce în utilizarea regulată a serviciului, atât pentru livrare cât și pentru retur, de către un procent de 86% dintre consumatori.

Pentru magazinele online care oferă livrarea în easybox, evoluția pozitivă a serviciului se traduce în promisiune de valoare pentru cumpărătorii online. 68% dintre respondenții cercetării afirmă că opțiunea de livrare în easybox le influențează decizia de cumpărare. Altfel spus, 68% prioritizează magazinele online care oferă livrare în easybox.

Studiul a evidențiat, de asemenea, că retururile și preferințele legate de easybox au crescut semnificativ în comparație cu anul precedent, în timp ce returnările la adresa fixă au scăzut considerabil. Aceasta sugerează faptul că oamenii preferă comoditatea de a-și putea preda retururile într-o locație sigură și accesibilă, în loc să aștepte un curier la domiciliu. Metoda preferată de retur este cea la easybox, cu 42% dintre respondenți optând pentru aceasta, în creștere față de 25% înregistrat în 2022.

În prezent, în România, este un easybox la 5000 de persoane, cu o medie în orașe de 3 minute de mers pe jos între două lockere. Respondenții studiului au menționat că proximitatea este definitorie în decizia de folosire a unui locker. Mai mult, consumatorii care nu sunt utilizatori de easybox spun că motivul principal pentru care nu folosesc easybox este legat de lipsa proximității. Rețeaua easybox numără în prezent 3800 de unități în România, iar Sameday are în plan continuarea expansiunii acesteia.

În luna martie a acestui an Sameday a lansat serviciul de retur la easybox, funcționalitate care poate fi integrată în platforma de e-commerce a oricărui client magazin online. Cu ajutorul acestei integrări dezvoltate de compania de curierat, clienții magazinelor online pot returna produsele facil. Înregistrează cererea online, primesc un cod PIN pe care îl pot folosi pentru a deschide o cutie la orice easybox, de unde va fi preluat de curierii Sameday și returnat la magazinul de unde a fost achiziționat. Procesul nu necesită imprimarea de etichete sau completarea de formulare în format tipărit de către consumatori, iar magazinele online beneficiază de sprijin gratuit pentru integrare, aspect direct urmărit de Sameday la lansarea acestui serviciu, tocmai din cauza proceselor diferite și uneori complicate de retur pe care magazinele online îl au.

În mai puțin de două luni, sute de magazine online au beneficiat deja de el iar adopția creștere accelerat. Dezvoltarea soluției software care permite integrarea returului în platformele de e-commerce a ajutat la cultivarea retenției clienților și la loializarea acestora, prin creșterea încrederii în magazin. Mai mult, pentru a veni în ajutorul antreprenorilor și al afacerilor digitale, Sameday oferă această soluție în mod gratuit până la finalul anului 2023 și extinde perioada de activare a serviciului până la data de 31 iulie, astfel încât clienții și consumatorii să aibă timp să testeze serviciul fără costuri adăugate.

Articolul precedentCe să nu ratați la târgul internațional PLMA World of Private Label de la Amsterdam
Articolul următorOana Stincel, Macromex: Piața de ready to eat/heat/cook este din ce în ce mai vizibilă și în România
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.