Sistem ERP pentru producătorii, distribuitorii și comercianții din FMCG

Transart, companie clujeană de business software aflată de 22 de ani pe piața din România, dezvoltă și distribuie software, precum și consultanță în tehnologia informației. La conferința Retail &HoReCa Distribution, compania a fost invitată să prezinte soluțiile dedicate firmelor de distribuție și FMCG.

“Avem o soluție completă ERP, care rezolvă toate problemele unei firme de distribuție, la care în timp am adăugat partea de Retail Execution – un produs de sales force automation (SFA) pentru care avem un produs-lider de piață (Hermes-mobile). În ultimii ani ni se cere tot mai mult să implementăm WMS Wharehouse Manager.” a spus în prezentarea sa, Marius Iurian, Managing Partner al firmei Transart.

„După ce își rezolvă problemele de bază, o companie caută eficientizare pentru probleme tot mai specifice. Și pentru zona de Transport am integrat soluțiile mai multor parteneri, chiar dacă nu au fost dezvoltate de noi. Pe Business Intelligence mai mulți key account-i au implementat soluția noastră BI Adviser.”

Proiectat ca o extensie complet integrată cu sistemele ERP ale Transart, sistemul WMS software – Warehouse Manager adaugă funcții treptate care pot genera îmbunătățiri ale activității unui depozit, rezolvă partea de trasabilitate, de verificare a calității, de optimizare a activității în depozit.

„Am dezvoltat Hermes-mobile (aplicație de sales force automation) în timp. Am pornit de la clasica operațiune de monitorizare a agenților de vânzări (pre-sales, van-sales) și am dezvoltat module care să rezolve tot mai multe dintre problemele d-voastră. S-a investit mult pe partea de promoții mixte, pe politici comerciale din ce în ce mai complexe, toate customizate. Nouă ni s-a cerut să venim cu un modul de “derogări” (pentru controlul excepțiilor).”

Cei care își doresc eficientizare au nevoie să analizeze datele din toate departamentele firmei, și să le aducă împreună (de la producție, finanțe, controlling, delivery, wharehouse), din toate sistemele, prin aplicații de BI.

Transart a lansat Cortex, o platformă pentru dezvoltarea colaborării dintre producători și distribuitori. Platforma derulează 12 proiecte de anvergură, are integrate 29 de sisteme ERP și un număr de 202 de distribuitori conectați.

Cortex poate ajuta la a “simți cererea din piață” prin colectarea de date zilnice, care pot influența ajustarea stocului și a frecvenței de aprovizionare în raport cu vânzările (pentru distribuitori), dar și planificarea producției (pentru producători). Se pot genera analize și raportări care să fie disponibile nu doar top managementului sau regional sales managerilor; datele pot ajunge până la omul din teren.

Un importator de produse, de exemplu, poate pune “cap la cap” datele interne (sell-in), datele rețelei sale de distribuție (sell-out), datele colectate de oamenii de pe teren (date SFA), cu date din piață – de la agențiile de cercetare de piață (date de Market Intelligence) și cu date de administrare a sistemului.

“Din 2018, am început colaborarea cu Coca-Cola Hellenic și Valvis Distribution, de aceea prevăd că în 2019 va crește numărul de distibuitori integrați pe platforma Cortex și, în ansamblu, va crește și soluția.”

„Ne-am dat seama că departamentele de sales&trade marketing nu beneficiază de un singur instrument de planificare (pentru bugetare, optimizare de promoții etc.), cum are să zicem, departamentul de producție. În toamna lui 2019 sperăm să lansăm o primă versiune a unui Sales Hub care să constituie o sursă unificată de date provenite din multiple surse interne și externe, să optimizeze timpul alocat pentru definirea și executarea politicilor comerciale, și să transforme relația dintre vânzări, marketing și canalele de distribuție.”

La nivel de grup, Transart are peste 120 de angajați, peste 1.300 de clienți și parteneri, mai mult de 14.000 utilizatori folosesc soluțiile oferite de firmă.

Articolul precedentCoca-Cola va lansa băutura energizantă Coca-Cola Energy
Articolul următorLavazza lansează în România brandul ¡TIERRA! în trei sortimente distincte
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com