Sezamo impulsionează piața locală de e-grocery prin includerea categoriilor farmaceutice și Nutriție Specială în experiența de shopping online

Parte din grupul european Rohlik, nume de referință în e-grocery, Sezamo redefinește experiența de e-shopping a consumatorilor, prin parteneriatul recent încheiat cu Help Net. Această colaborare aduce o schimbare semnificativă în cumpărăturile online, pentru că le oferă de acum clienților posibilitatea să achiziționeze și produse farmaceutice, pe lângă alimente.

Totodată, prin lansarea unei noi categorii, „Nutriție Specială”, Sezamo oferă o gamă extinsă de produse pentru diete speciale, cu livrare rapidă, în doar trei ore sau la ora programată. Cu oferte speciale la produsele fără gluten, fără lactoză și fără zahăr, Sezamo se angajează să ofere opțiuni sănătoase și diversificate pentru toți clienții săi.

„Scopul nostru este să facem viețile clienților noștri mai ușoare, oferindu-le în același timp cel mai de preț dar: timp,” subliniază ca de fiecare dată, Tomáš Chadzivasilis, CEO-ul Sezamo România. Lansate în această vară, ambele inițiative confirmă angajamentul Sezamo de a inova și de a răspunde nevoii de eficient și comod a clienților săi.

Care a fost motivația din spatele parteneriatului cu farmaciile Help Net și ce beneficii le aduce clienților?

Scopul nostru este să facem viețile clienților noștri mai ușoare, oferindu-le în același timp cel mai de preț dar: timp. Din acest motiv am adăugat atât categorii noi, precum farmacia, dar și alte servicii menite să le fie de folos, precum abonamentul Sezamo Premium și Baby Club Sezamini.

Parteneriatul cu Help Net aduce clienților noștri posibilitatea de a comanda produsele de care au nevoie, fără a mai face încă un drum – delivered together with their grocery order –  acesta este conceptul. Astfel, clienții Sezamo pot alege din peste 2.000 de produse, inclusiv medicamente care se eliberează fără rețetă, dermatocosmetice, produse pentru mamă și copil, vitamine și suplimente alimentare.

Cum este integrată secțiunea „Farmaciile Help Net” pe platforma Sezamo?

Mecanismul este simplu: clienții intră pe site sau în aplicația Sezamo, accesează secțiunea „Farmaciile Help Net” care îi va duce într-un landing page și website section dedicate, de unde își adaugă, în coș, produsele tip farmacie dorite. Apoi, apasă finalizare comandă, acțiune care îi va redirecționa în pagina Sezamo, unde pot alege să plaseze, efectiv, comanda sau să adauge și produse de tip supermarket în coș.

Ce criterii de selecție ați avut în vedere în alegerea produselor farmaceutice disponibile pentru clienții Sezamo?

Nu am ales ceva anume, este oferta partenerului nostru, pentru că noi avem o colaborare în regim de marketplace, prin care Farmaciile Help Net sunt prezente cu această pagină web, dedicată, în platforma Sezamo, atât pe website, cât și în aplicație. Comercializăm astfel toate categoriile de produse care se pot comercializa online: medicamente care se eliberează fără rețetă, dermatocosmetice, produse pentru mama și copilul, vitamine și suplimente alimentare.

Cum va influența acest parteneriat piața de e-grocery din România și cum vedeți evoluția Sezamo, ca urmare?

Ne bucurăm să fim primul supermarket online care oferă clienților săi atât de multe opțiuni într-o singură comandă, livrată în trei ore sau la ora programată. Acum înlocuim, printr-o singură comandă, șapte drumuri la supermarket, piață, băcănie, măcelărie, brutărie, pet shop și farmacie. Credem că piața de e-grocery este într-o evoluție constantă și adopția acestui model va fi din ce în ce mai mare.

Lansarea acestei noi categorii coincide cu o perioadă de reduceri de până la 25% pentru clienții Sezamo. Ce alte măsuri ați luat pentru a contracara efectele inflației asupra coșului de cumpărături?

Perioada de reduceri de până la 25% este făcută special pentru lansarea colaborării noastre cu Help Net. În ceea ce privește măsurile de a contracara efectele inflației asupra coșului de cumpărături, încă de la începutul anului am avut o serie de acțiuni pentru a ne susține clienții: am plafonat timp de șase luni prețurile la 26 de produse alimentare și nealimentare de bază, iar în luna iunie am redus prețurile la fructele și legumele de la producătorii locali, cu până la 30% și am suportat noi cheltuiala. În plus, am adus cu șase luni mai devreme decât plănuiam inițial produse marcă proprie de o calitate deosebită, pentru că acolo avem un control mai mare asupra prețurilor. Totodată, am lansat Baby Club Sezamini, care oferă discounturi semnificative și livrare gratuită părinților, și abonamentul Sezamo Premium, care oferă, la fel, multe beneficii și discounturi.

Știm că cererea consumatorilor pentru produse sănătoase, eco-friendly și sustenabile este în creștere. Ce inițiative implementați pentru a integra acest tip de articole în oferta Sezamo?

Avem o vorbă la Sezamo, că sustenabilitatea este al doilea nostru nume, pentru că avem multe acțiuni în acest sens: de la flota exclusiv electrică la pungile reciclabile, din hârtie, și reutilizabile, din plastic reciclat, la categoria Save Food, prin care contribuim la reducerea risipei alimentare. Aceeași atitudine o avem și în raport cu sortimentul, pentru că suntem în continuă căutare de produse sustenabile și eco-friendly. Acestea se regăsesc în toate categoriile din oferta noastră, inclusiv în categoria Mama și copilul, și un exemplu care îmi vine în minte, acum, ar fi scutecele Bambo Nature.

Din luna august lansăm o nouă categorie, Nutriție Specială, care va include peste 1.000 de produse, în șapte subcategorii: fără zahăr, fără gluten, fără lactoză, Keto, Dukan, superalimente și alimente proteice. Peste 400 de produse de la 30 de branduri sunt nou adăugate în ofertă. Astfel, Sezamo devine primul supermarket online care oferă clienților o gamă generoasă de produse pentru diete speciale, care vor fi livrate în doar trei ore de la plasarea comenzii sau la ora programată.

Noua categorie vine cu prețuri speciale pentru 30 de produse de bază, fără gluten, fără lactoză și fără zahăr, pentru care am scăzut prețurile la nivelul alimentelor obișnuite sau pentru care vom oferi reduceri de până la 50%, în funcție de produs. Reducerile vor fi susținute de către Sezamo, fără a afecta furnizorii și vor fi valabile până la finalul lunii august.

Nutriție Specială înlocuiește fosta secțiune „Gustos și fără”, unde clienții vor găsi de aici înainte branduri precum Amisa, Obio sau Roobar, care până nu de mult erau disponibile doar în magazinele specializate. Cel mai mare număr de produse, peste 800, sunt din subcategoriile fără gluten și fără zahăr, urmate de fără lactoză și alimente proteice.

Intenționăm să creștem și mai mult categoria, și să o completăm cu produse noi în perioada imediat următoare.

Ați vorbit recent despre gama largă de produse marcă proprie comercializate de Sezamo, de la cafea la produse lactate și carne proaspătă. Pe ce criterii dezvoltați aceste mărci proprii și cum le asigurați calitatea?

Mărcile proprii se dezvoltă la nivelul grupului Rohlik, pe baza nevoilor identificate la clienții noștri, în toate țările din grup. Monitorizăm constant nevoile consumatorilor și ne modelăm ofertele, în consecință, astfel încât fiecare să poată găsi produsul potrivit. Pe lângă faptul că avem un control mai mare asupra prețului, ne și asigurăm că dezvoltăm produse de calitate superioară, rezultând produse delicioase la niște prețuri accesibile.

Mărcile noastre private reprezintă o oportunitate uriașă și pentru producători: le deschidem piețe europene prin intermediul acestora. Să vă dau un exemplu concret, marca noastră privată – Dacello, de specialități din șuncă și carne, care este produsă de Lee&Co – , este vândută pe toate piețele în care activăm în prezent.

În România avem șapte mărci proprii pe care le comercializăm: produse lactate Miil, mezeluri Dacello, carne super premium Sutcha, produse tip băcănie Kitchin, hârtie Moddia, cafea Ubomi, dar și semințe și băuturi bazate pe plante – Yutto. Vom mai aduce și altele de la grup în viitor, pentru că avem feedback foarte bun de la clienți.

Brandurile de bună calitate, la prețuri excelente, ne permit atât să creștem loialitatea, cât și să un motiv pentru care clienții ni se alătură. Încă mai construim un portofoliu complet de produse Private Label și, prin urmare, tendințele sunt influențate de caracterul categoriilor în care am dezvoltat deja aceste produse, cu un raport calitate-preț.

Ce ar trebui să știe furnizorii români care doresc să lucreze, de aici, înainte cu Sezamo?

Credem foarte tare în colaborarea cu producătorii locali și ne dorim să îi susținem și să le oferim, pe lângă o platformă de comercializare, suport pe toate zonele necesare, inclusiv marketing și PR. Este important ca roadele muncii lor să ajungă la clienți, mai ales pentru că ei iubesc aceste produse și au și o garanție a calității.

Pentru noi este foarte important să verificăm că produsele noastre sunt de calitate, că au toate certificările necesare și că ajung în cea mai bună stare la consumatori. Din acest motiv, producătorii locali trebuie să aibă toate certificările necesare sau, dacă nu le au, îi ajutăm să le obțină.

De asemenea, în ceea ce privește micii producători, ne orientăm în special către cei aflați în vecinătate, aproape de depozitul nostru, pentru ca produsele să fie aduse rapid, cât mai proaspete și pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon din timpul transportului.

Ce beneficii aduce abonamentul Sezamo Premium și ce reacții ați primit din partea utilizatorilor, de la lansarea acestui program?

Am lansat abonamentul Sezamo Premium atât ca parte din planul nostru, pentru că, de exemplu Rohlik, în Cehia, îl oferă din 2015, dar și la cererea clienților, astfel că a fost foarte bine primit.  

Sezamo Premium oferă livrare gratuită întotdeauna, inclusiv pentru intervalul de livrare de 15 minute – un serviciu unic în România, reduceri de până la 20% la produse de top, două comenzi pe lună fără valoare minimă de comandă, prioritate la sloturile de livrare și livrarea, în aceeași zi, pentru comenzile plasate până la ora 17:00. La acestea se adaugă și posibilitatea de a rezerva timpul de livrare, înainte de a plasa comanda.

Care sunt planurile pentru Sezamini și Baby Club Sezamini și cum doriți să dezvoltați aceste cluburi dedicate părinților și copiilor?

Baby Club Sezamini, clubul dedicat exclusiv părinților care au copii cu vârsta de până în 12 ani, dar și celor care așteaptă venirea pe lume a unui copil, este permanent în dezvoltare. Recent, am venit cu noi îmbunătățiri, prin introducerea a 25 de noi branduri, cu peste 150 de produse din categoriile: alimente, accesorii pentru bebeluși, produse dedicate femeilor însărcinate, scutece și șervețele umede. Zona de sortiment va rămâne în atenția noastră, pentru că ne dorim să oferim părinților și copiilor o varietate mare de produse de calitate.

Cum vedeți evoluția Sezamo România, ținând cont de specificul e-grocery și care sunt principalele direcții strategice pentru companie, în următoarea perioadă?

Vom continua să ne uimim clienții prin acțiunile noastre, de la sortimentația excelentă, la adăugarea de noi categorii și servicii, care să le facă viețile mai ușoare și să le ofere timp liber. Ca direcții de viitor, ne concentrăm pe creșterea businessului în București și Ilfov, pe dezvoltarea sortimentației și pe crearea de parteneriate strategice. Cel mai important, vom continua să fim customer obsessed, adică o să cerem feedback, o să ascultăm dorințele și cererile clienților noștri și o să le implementăm.  

Articolul precedentStudiu Deloitte: costul vieții și evoluția economiei îi determină pe tineri să-și amâne sau să-și anuleze planurile de a-și cumpăra o locuință sau de a-și întemeia o familie
Articolul următorDiageo a raportat vânzări nete de 17,1 mld. de lire sterline în anul fiscal 2023
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa daniela.oancea@modernbuyer.ro