Diageo a raportat vânzări nete de 17,1 mld. de lire sterline în anul fiscal 2023

Diageo a raportat vânzări nete de 17,1 miliarde de lire sterline în anul fiscal 2023, în creștere cu 10,7 % față de anul fiscal 2022. Acest rezultat reflectă, în principal, creșterea organică solidă a vânzărilor nete dar și impactul favorabil al schimbului valutar. De asemenea, profitul operațional raportat a crescut cu 5,1%, ajungând la 4,6 miliarde de lire sterline.

Creșterea vânzărilor nete organice a fost înregistrată în majoritatea categoriilor, dar mai ales în cele trei mari segmente: scotch, tequila și bere. Brandurile super premium au reprezentat 63% din vânzările nete raportate.

„Am înregistrat rezultate solide pentru întregul an fiscal 2023, cu o creștere organică a vânzărilor nete de 6% și o creștere organică a profitului operațional de 7%, ambele în cadrul planului nostru pe termen mediu.” a anunțat Debra Crew, CEO Diageo.

„Am crescut marja organică a profitului operațional cu 15 puncte de bază într-un mediu de costuri provocator, continuând în același timp să investim în afacere. Aceste rezultate demonstrează abilitatea Diageo de a furniza constant performanțe reziliente, chiar și în medii macro dificile. Doresc să le mulțumesc colegilor mei, aproape 30.000 la nivel global, pentru devotamentul, creativitatea și agilitatea lor în obținerea acestor rezultate. Sunt mândră și de modul în care familia noastră Diageo s-a unit în săptămânile recente, în urma pierderii fostului nostru CEO mult iubit și respectat, Sir Ivan Menezes.

„În anul fiscal 2023, am obținut o creștere a vânzărilor nete organice pe scotch, tequila și Guinness cu două cifre, iar mărcile noastre premium-plus au contribuit cu 57% la creșterea totală a vânzărilor nete organice.”

CEO Diageo a anunțat, de asemenea, o creștere puternică în patru din cele cinci regiuni, cu Europa și Asia Pacific înregistrând o creștere cu două cifre.

„America de Nord a înregistrat o performanță stabilă, deoarece industria băuturilor alcoolice din SUA a continuat să revină la normal după pandemie, în special în a doua jumătate a anului fiscal 2023. La nivel global, am câștigat sau am menținut cote de piață peste 70% din valoarea totală a vânzărilor nete, în piețele noastre, măsurate în anul fiscal 2023.”

„Cultura eficienței de zi cu zi și portofoliul nostru puternic de inițiative de productivitate ne-au adus economii de 450 de milioane de lire sterline în anul fiscal 2023, alimentând în același timp investiții susținute în construirea mărcii.”

Privind către anul fiscal 2024, Debra Crew a mai spus că se așteaptă ca provocările din mediul operațional să persiste, cu presiuni continue asupra costurilor și incertitudine geopolitică și macroeconomică.

“Anul fiscal 2024 marchează începutul următoarei etape a evoluției Diageo și este un privilegiu incredibil să conduc compania în această etapă.”

“Văd un șir lung de oportunități de creștere viitoare pentru Diageo, pe care să-l urmăm prin strategia noastră câștigătoare. Și sunt ferm convinsă că avem un portofoliu care ne avantajează, pentru a putea profita de oportunitățile acestea, pentru a stimula o creștere sustenabilă pe termen lung și pentru a genera valoare pentru acționari. Sunt entuziasmată să lucrez cu echipele noastre din întreaga lume pentru a profita de oportunitățile care se vor ivi.”

Diageo este lider global pe piața băuturilor alcoolice, cu o colecție remarcabilă de branduri. Printre acestea se numără whisky-urile Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan’s și Windsor, vodca Smirnoff, Cîroc și Ketel One, Captain Morgan, Zacapa, Baileys, Don Julio, Gordon’s, Tanqueray și Guinness.

Diageo este o companie globală, iar produsele sale sunt vândute în peste 180 de țări din întreaga lume. Compania este listată atât la Bursa de Valori din Londra (DGE), cât și la Bursa de Valori din New York (DEO).

Piața Diageo din Europa de Est acoperă activitățile Diageo în domeniul berii în toată Europa continentală, precum și activitățile în domeniul băuturilor spirtoase în Europa de Est, Asia Centrală, Orientul Mijlociu și Africa de Nord. În total, 56 de țări. Pe piața din Europa de Est lucrează peste 370 de persoane.

Articolul precedentSezamo impulsionează piața locală de e-grocery prin includerea categoriilor farmaceutice și Nutriție Specială în experiența de shopping online
Articolul următorProcesul de cumpărare începe online: tinerii caută produsele pe internet, înainte de a le cumpăra dintr-un magazin fizic
Modern Buyer
Modern Buyer este un pionierat in zona produselor editoriale specializate, fiind prima platforma de informare destinata specialistilor in achizitii – buyeri si oameni de vanzari - din Romania.