Salate si deserturi premium realizate in centrul propriu de productie, atuul din „maneca” Lagardère Travel Retail

Cu o retea ce a ajuns deja la peste 230 de magazine, Lagardère Travel Retail a inregistrat o crestere de 20% a cifrei de afaceri, reusind sa depaseasca 100 de milioane euro, iar pentru 2017 vizeaza o evolutie similara. De altfel, planurile sale de dezvoltare pe termen mediu au in vedere atat mentinerea ritmului de expansiune de pana acum si in urmatorii ani, cat si modernizarea si upgrade-ul magazinelor existente. In acest scop a fost initiat un proiect foarte important, si anume deschiderea unui centru de productie propriu, o investitie de aproximativ 220.000 de euro, unde se vor produce o variata gama de salate premium proaspete si sendvisuri, iar in viitorul apropiat si deserturi. Am invitat-o pe Petruta Ionita, Head of Marketing & Store Planning,  Lagardère Travel Retail Romania, sa ne povesteasca mai multe despre proiectele noi, dar si despre evolutia obiceiurilor de consum si a segmentului convenience pe piata romaneasca.

Cum a fost 2016 pentru Lagardère Travel Retail, v-ati atins obiectivele de business?

2016 a fost un an foarte bun, ne-am atins obiectivele atat din punctul de vedere al expansiunii, cat si al cifrei de afaceri. Am inregistrat o crestere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri, rezultata din expansiune si din imbunatatirea performantelor magazinelor existente. Am continuat sa ne dezvoltam pe aceleasi doua linii de business, foodservice si convenience, in principal cu Inmedio, 1 Minute si So!Coffee.

Care au fost cele mai importante proiecte pe care le-ati derulat, cu ce noutati ati venit in strategia de dezvoltare?

Ca o noutate, si totodata cel mai recent proiect major, este deschiderea unui centru propriu de productie pentru sandwichuri, salate si deserturi, chiar aici langa sediul nostru central (in Iride Business Park – n. red.). Centrul are o suprafata de circa 260 mp si a presupus o investitie de 225.000 de euro, folosind echipamente, materiale si finisaje de ultima generatie.

Ne dorim ca acest centru de productie sa ne ofere un avantaj competitiv, o diferentiere, datorita ofertei unice pe care am dezvoltat-o tinand cont de cresterea gradului de sofisticare a preferintelor clientilor 1 Minute, precum si de tendintele din piata.  Astfel, sortimentul de salate premium contine ingrediente precum quinoa, cartof dulce, avocado sau ciuperci Shimeji. Sortimentul de salate premium va fi lansat in curand, in saptamanile urmatoare, in toate magazinele food din retea, iar in lunile urmatoare sa lansam deserturile.

Sandwichurile realizate in centrul de productie vor fi livrate doar in cateva magazine care sunt prea mici pentru a sustine o bucatarie proprie, majoritatea locatiilor food ale Lagardere Travel Retail fiind dotate cu bucatarie proprie.

Cate magazine ati deschis anul trecut si ce proiecte ati implementat in locatiile existente?

Anul trecut am deschis 18 magazine sub brandurile Inmedio, 1 Minute si SO! Coffee. Ne dorim o dezvoltare calitativa, de aceea analizam fiecare oportunitate si astfel decidem daca se justifica sa mergem in locatia respectiva si ce concept implementam.

Merita mentionata locatia 1 Minute din Oregon Park, deschisa in luna noiembrie 2016, care are o suprafata de 190 mp si un corner SO!Coffee; este o abordare inedita de shop in shop pentru 1 minute si SO!Coffee.

Anul trecut am investit si in remodelarea unor locatii cu scopul de a mentine reteaua de magazine la un standard ridicat de calitate si in linie cu tendintele designului de retail.

Pentru toate proiectele, magazine noi sau remodelari, lucram cu echipa de Retail Design pentru ca amenajarile realizate sa ofere clientilor nostri o experienta unica, proprie fiecarui brand Lagardere Travel Retail.

Cum arata astazi un magazin 1 Minute?

Designul 1 minute reprezinta o imbinare armonioasa intre functional si estetic, modelul grafic sau etnic ales pentru pardoseala, plantele naturale, precum si alte elemente moderne, elegante, in culori jucause, adauga personalitate fiecarui magazin.

Oferta de fresh food din 1 Minute este permanent imbunatatita prin introducerea unor categorii noi de produse, prin extinderea portofoliului existent pe sandwichuri, wrapuri, patiserie dar si prin o rotatie a produselor sezoniere.  Aceleasi directii de dezvoltare a sortimentului le urmarim si in cazul categoriei de fresh juices pe care am crescut-o foarte mult in ultimul timp si din punct de vedere sortiment dar si vanzari.

Prin lansarea sortimentului propriu de salate premium si deserturi, care vine in completarea sortimentului propriu de sandwichuri vom putea oferi clientilor nostri un sortiment unic, propriu 1 minute.

Cum arata un top 5 vanzari intr-un magazin 1 Minute si cum a evoluat acesta de-a lungul timpului?

In top avem trei categorii importante: sendvisuri, fresh-uri si patiserie.  Sandwichurile cu pui sunt in continuare in topul preferintelor clientilor dar sendvisul cu bacon si ou, lansat anul trecut, a intrat rapid in top. Este un sandwich pe care l-am introdus, ca urmare a unor studii publicate in presa de specialitate potrivit carora romanii prefera oul la micul dejun, si se pare ca intr-adevar fost o alegere potrivita din partea noastra.

In cazul patiserie croissantul cu unt a fost si este in continuare cel mai bine vandut produs, impreuna cu freshul de portocale, insa, vedem o evolutie buna si pentru limonadele cu diverse arome.

Ce ne puteti spune despre brandul So!Coffee – cum s-a dezvoltat, ce proiecte de viitor aveti?

In prezent, avem patru locatii So!Coffee, cea mai recenta fiind deschisa in toamna anului trecut, in aeroportul din Sibiu. Expansiunea in zonele de trafic, metrou, gari, aeroporturi cu branduri din foodservice sau travel essentials, este strategica pentru noi, fiind in linie cu strategia de dezvoltare a grupului. Suntem deschisi spre a colabora si a oferi expertiza noastra de retail planning si executie a conceptelor travel essentials si foodservice in travel, pentru a ridica standardele de calitate a retailului in aceste zone.

Pe viitor, vizati si expansiunea prin locatii amplasate stradal? Ce tip de zone mai aveti in vedere pentru dezvoltarea retelei de magazine?

Urmarim ceea ce se intampla in piata pe segmentul convenience si am observat ritmul accelerat al expansiunii la nivel stradal, noi nu ne propunem sa facem acest lucru in mod deosebit. Nu avem in plan o dezvoltare in aceasta directie, insa ramanem deschisi oportunitatilor.

Cum vedeti acest segment de piata, al magazinelor tip convenience, in Romania? Cum credeti ca se va dezvolta pe viitor?

Intr-adevar, acest segment al magazinelor convenience este in plina dezvoltare in prezent si cred ca o sa mai fie, mai ales pe zona stradala. Se vede o crestere a gradului de sofisticare a conceptului, observam totodata o evolutie si din punct de vedere al ofertei, nu numai din punct de vedere design sau numar de locatii. Cred ca va creste in continuare segmentul de convenience, si ca urmare a schimbarii obiceiurilor de consum: suntem din ce in ce mai stresati si mai presati de timp, si atunci ne dorim variante cat mai conveniente, fie ca e vorba de magazin de proximitate sau benzinarie. Deja avem multe exemple, din ce in ce mai multi jucatori din piata se duc in aceasta directie.

Ce planuri aveti pentru 2017, atat in termeni de business cat si in ceea ce priveste expansiunea?

In 2017 ne propunem sa ne extindem intr-un ritm similar celui de anul trecut (cca 18 locatii – n. red.). Pe termen mediu si lung vedem un ritm de expansiune cel putin similar celui din 2016. In ceea ce priveste cifra de afaceri, ne-am propus o crestere similara si pentru acest an.

In 2017 vom investi si in proiecte de modernizare, ca in fiecare an.  Anul acesta intentionam sa realizam un upgrade de design pentru Inmedio, si, in plus, analizam si un model de franciza pentru acest brand.

Aveti in vedere anumite orase pentru expansiune?

Suntem prezenti urban la nivel national, in toate orasele mari si medii, nu avem obiective specifice de expansiune intr-un anumit oras, ne uitam la toate orasele si analizam oportunitatile, individual.

Intentionati sa lansati/dezvoltati pe viitor si un altfel de format?

Deocamdata nu, insa, in functie de cum evolueaza piata si de oportunitatile care se vor ivi putem aduce, practic, orice brand din portofoliul international Lagardere Travel Retail.

Lagardère Travel Retail in cifre
232 de magazine

Foodservice:
27 – 1 Minute ( 5 deschise in 2016 );
4 – So! Coffee ( 1 deschis in 2016);
1 – Hello!
1 – Subway (franciza)
2 – Voyage Cafe

Travel Essentials:
181 – Inmedio (11 magazine deschise in 2016)
4 – Hub Convenience (1 deschis in 2016);
11 – Relay
1 – Discover

Articolul precedentBanca de alimente face un apel la solidaritate
Articolul următorGfK: „2017 va fi caracterizat de inflatie, ca urmare a relaxarii fiscale si a taierii TVA-ului
Carmen Ionescu
Redactor - Lucreaza pentru Modern Buyer inca de la infiintarea publicatiei, in 2008. Absolventa a Universitatii Bucuresti – Facultatea de Litere, scrie despre industria bunurilor de larg consum, piata de retail, distributie, bricolaj samd.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.