Rewe România a raportat o cifră de afaceri de 3,45 mld. lei în anul fiscal 2018 pentru rețeaua Penny market, în creștere cu 15% față de rezultatele din 2017. Aceasta este cea mai mare creștere înregistrată pentru brandul Penny Market la nivel de grup. Planul de expansiune pentru următoarea perioadă vizează deschiderea a 20-25 de magazine anual, astfel încât, în 2025, rețeaua să ajungă la 400 de spații deschise.
Investițiile din următorii ani includ și deschiderea celui de-al patrulea centru logistic în regiunea Oltenia, precum și lucrări de modernizare și eficientizare a întregii rețele de magazine existente. Bugetul estimat pentru implementarea acestor proiecte, în următorii șapte ani, se ridică la peste 2,32 mld lei.
Rewe a investit în anul 2018 peste 346 mil. lei în modernizarea și extinderea rețelei din România, ajungând azi la un număr de 237 de magazine și trei centre logistice. De asemenea, contribuția sa la bugetul de stat al României în 2018 a fost de peste 167 mil. lei.
În 2018, Penny Market a inaugurat 15 magazine noi și a finalizat remodelarea a 170 de magazine în format future store în toată țara. Procesul de remodelare a început în martie 2015 și s-a încheiat în luna noiembrie a anului 2018 și a presupus investiții în valoare de peste 120 milioane de lei. În momentul de față, toate magazinele sunt construite în format future store.
“Performanțele echipei din România ne-au poziționat ca țara cu cel mai bun rezultate din punct de vedere al creșterii vânzărilor în cadrul grupului. Noi vom continua procesul de dezvoltare, o piață în care există mult potențial pentru un plan de investiții susținut pe termen lung”, a declarat Daniel Gross, Director General Rewe România| Penny Market.
Și celelalte țări din regiune unde Rewe operează cu magazine tip discount au înregistrat creșteri, după cum urmează: Cehia a raportat o creștere de 10,8%, Ungaria de 9,3%, Italia de 3,5%, de Austria 2,5%. Penny International a înregistrat în 2018 o creștere de 7,% a vânzărilor până la 4,8 mld. Euro. Numărul de magazine a crescut cu 2,7%, până la 1.505 unități în prezent.
Christoph Matschke, Managing Director al Penny International a anunțat, de asemenea, o creștere de 4,7% a cifrei de afaceri în 2018 la nivelul întregului grup, până la 61,2 miliarde de euro, Rewe depășind pentru prima dată pragul de 60 de miliarde de euro.
Penny Market a intrat pe piața din România în 2005, având o politică de achiziții axată pe sortimente de la producători regionali și colaborări cu producători locali.
„În prezent, peste 70% dintre produsele aflate pe rafturile magazinelor sunt achiziționate de la producători și furnizori locali, contribuind astfel la dezvoltarea sectorului agroalimentar și susținerea economiei românești.” a declarat Dennis Biernatzki, Director General REWE România | Penny Market.
Biernatzki a vorbit despre intenția de a devolta în continuare segmentul non-food și a exemplificat introducerea în magazinele Penny Market a gamei Vivess.
Pentru anul în curs, planurile Penny Market includ: investiții în expansiune în conformitate cu certificarea de management energetic ISO 50001, extinderea colaborării cu producătorii români și implicarea în activități de susținere a comunităților și de protejare a mediului.
Compania va continua să adapteze permanent rețeaua, punând accent pe modernizarea designului, eficientizarea proceselor de organizare folosind noua tehnologie și, bineînțeles, dezvoltând gama de produse cu accent pe prospețimea și varietatea acestora.
Penny Market este unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua Penny Market în România este alcătuită are 237 de magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din 4.500 de angajați.