Rețeaua Profi a lucrat cu peste 120 de producători români de legume și fructe în 2018-2019

Prezent în calitate de speaker la Ro-Fruits & Vegetables Show, eveniment organizat de publicația Modern Buyer, Eugen Știrbu, Coordonatorul Departamentului Legume & Fructe al Profi a precizat că în ultimele 12 luni, rețeaua pe care o reprezintă a lucrat cu peste 120 de producători români de legume și fructe, din toate zonele României.


Produsele proaspete din magazinele din rețeaua Profi, procurate de echipa de achiziții prin intermediul distribuitorilor, provin din Asia, Africa și de pe continentul american, dar se lucrează direct cu partenerii din Uniunea Europeană (Polonia, Germania, Belgia, Olanda, Spania, Italia, Ungaria), Macedonia, Moldova și Turcia, și bineînțeles, cu producătorii din România.

Astfel, în categoria legume-fructe, în formatul Profi se găsesc 120 de articole la raft, în formatul Loco se găsesc 55 de articole și în formatul City un număr de 70-75 de articole.

Pentru a fi mai aproape de magazine și de clienți, pentru produsele proaspete, Profi are platforme logistice deschise în toate regiunile țării, respectiv lângă București (Bolintin), la Cluj (Apahida), la Timișoara și Roman. Pentru a aproviziona magazinele cât mai eficient și cât mai repede, rețeaua lucrează cu 13 HUB-uri, din toate regiunile.

Parteneriate win-win cu fermierii români
Unul dintre furnizorii români pe care i-a menționat reprezentantul Profi este fermierul Gheorghe Marin, din Adunații Copăceni. Ferma livrează către Profi, direct în platformă, salată, zarzavat, verdețuri încă din anul 2014. Din platforma de la Bolintin, produsele lui Gheorghe Marin ajung în toată zona de sud a țării. De la șase solarii câte deținea în 2015, ferma de familie a ajuns la 9 solarii și vinde toată marfa în rețeaua retailerului.

Un alt furnzior român cu care rețeaua Profi lucrează foarte bine încă din 2014 este fermierul Mila Ionel Ovidiu din comuna Seleuș (Iermata), județul Arad. Pe parcursul colaborării cu Profi, ferma s-a dezvoltat și acum deține o suprafață de solarii de un hectar și jumătate, deși practică și cultura de câmp, iar cifra de afaceri i-a crescut de șase ori. Mila Vegetables funcționează ca o cooperativă în care toți producătorii sunt membrii familiei Mila.

Încă din 2018, retailerul a demarat un proiect cu producătorii români
“Am selectat o bază de producători mici și mijlocii pe care îi sprijinim cu semințe și cu ambalaje, și cărora le oferim consultanță personalizată cu ajutorul a doi ingineri agronomi. Aceștia le pun la dispoziție inputuri (hibrizi și soiuri pe care să le cultive pentru rețeaua Profi), oferă consultanță specializată, planifică producția, a cărei siguranță a desfacerii este asigurată. Rezultatele proiectului, pentru primul sezon, sunt frumoase.”

În 2019, în proiect au fost implicați inițial 28 de producători locali, din care, până la final au rămas în colaborare cu 20, din 11 județe, care s-au adaptat cerințelor. Primele livrări s-au făcut în martie 2019.

Pentru 2020, Profi își propune ca, în cadrul proiectului dezvoltat cu furnizorii locali, să ajungă la un număr de 20 de articole (legume proaspete și zarzavaturi) livrate în cadrul platformelor sale, numărul producătorilor locali parteneri, din cât mai multe regiuni ale țării, să crească la 30, iar livrările să înceapă din ianuarie 2020.

“Un fermier care vrea să lucreze cu Profi trebuie să respecte cerințele minime prezentate în caietul de sarcini și acestea se referă în special la calibre, la unitățile de baxare, la numărul de kg pe bax, la modul de etichetare, la paletare, confirmări de livrare ș.a.m.d. Cerințele nu sunt complicate, nu este foarte greu să livrezi la Profi.”

În perioada următoare, Profi își va certifica o parte din producători și de la jumătatea anului 2020, vor fi ceva mai stricți cu certificările pe care trebuie să le prezinte furnizorii.

“Nu putem fi o companie de succes decât ținându-ne clienții aproape, oferindu-le produse proaspete și de calitate – prospețime în mod constant –, iar pentru aceasta știm că trebuie să fim aproape de producători. Dacă nu vom fi aproape de ei, nu vom reuși.”

Primul Magazin Profi s-a deschis în anul 2000 la Timișoara. Rețeaua de magazine are un număr de 17.000 de angajați.

În prezent, 56% dintre magazinele rețelei sunt supermarketuri (Profi) cu o suprafață medie de vânzare de 405 mp, și un sortiment de 5.000 de articole la raft.

Magazinele Loco sunt special create pentru mediul rural, ele reprezintă 20% din rețea. Chiar dacă formatul este unul relativ nou (din 2014) peste 200 de magazine sunt deschise în acest format, cu o suprafață medie de vânzare de 225 mp și o ofertă de 3500 de articole la raft. Magazinele Profi City reprezintă 24% din rețea, au o suprafață medie de 200 mp și un sortiment de aprox. 2.500 de articole.

Magazinele deschise în anii 2000 au fot gândite într-un format apropiat celui de discounter, dar compania a ales ulterior să vireze spre formatul supermarket, de proximitate, astfel încât din 2012, toate magazinele Profi (standard) și City au urmat această linie.

În decembrie 2019, Profi va ajunge la 1.200 de magazine.

Articolul precedentPe cine afectează interzicerea comercializării produselor din plastic, din iulie 2021
Articolul următorLa final de an, Taco Bell anunță deschiderea primului restaurant din Brașov
Daniela Oancea
Redactor-șef al Modern Buyer din iulie 2017. Absolventă a Universității București, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Daniela are o experiență de peste 20 de ani în presă. A început să lucreze ca reporter și apoi ca redactor de știri externe la cele mai importante cotidiene naționale: Tineretul Liber, România Liberă și Evenimentul Zilei. Și-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax și apoi ca Redactor-șef la diferite publicații Business to Business, precum și ca expert media, în trei proiecte europene: PHARE/SAPARD. Danielei îi puteți scrie pe adresa oancea.i.daniela@gmail.com