Retailul a generat cea mai mare valoare de brand in 2017

0
158

Retailul a generat cea mai mare valoare de brand in 2017, cu zece branduri valorand cumulat 796 milioane euro, arata raportul anual privind cele mai valoroase branduri romanesti – Brand Finance Romania 50, pe 2017.

In fecare an, firma de evaluare si strategie Brand Finance evalueaza mii de branduri globale si nationale. Cele mai valoroase branduri romanesti in 2017 sunt incluse in raportul Brand Finance Romania 50. Dacia este cel mai valoros brand romanesc, cu o valoare de 1,2 miliarde euro. Cu o valoare de 206 milioane euro, Dedeman este cel mai valoros brand cu actionariat 100% romanesc. Ursus Breweries are cel mai valoros portofoliu multi-brand local, evaluat la 115 milioane euro.

Brandul auto Dacia este cel mai valoros brand romanesc in 2017, si de altfel, singurul care depaseste un miliard de euro. In privinta industriilor prezente in clasament, in afara de categoria auto care este cu totul singulara, sectorul de retail se distinge prin cele 10 branduri care valoreaza impreuna peste 796 milioane euro. Cele mai valoroase dintre acestea sunt platforma de e-commerce eMAG si retailerul Dedeman.

Cu o valoare de 112 milioane euro si plasandu-se pe locul 7, Bitdefender este cel mai valoros brand de tehnologie al Romaniei.

Branduri noi ca eMAG, Dedeman, Digi, Bitdefender sau Tiriac – create si dezvoltate de antreprenori in ultimii 28 de ani – ocupa mai mult de jumatate din clasamentul Brand Finance Romania 50, generand o valoare totala de peste 1,5 miliarde euro.

„Evaluarea brandurilor face vizibila valoarea generata de acestea. Raportul Brand Finance Romania 50 este un prim pas in a intelege mai bine mecanismul prin care brandurile creeaza valoare, si in a folosi aceasta analiza in beneficiul partilor interesate. Europa de Sud-Est devine tot mai importanta in economia globala, iar rolul brandurilor locale creste pe masura – si este momentul ca acestea sa primeasca o atentie sporita.” a comentat David Haigh, CEO Brand Finance.

In plus fata de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance a inclus in prezentul studiu si cele mai valoroase zece portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploateaza mai mult de un brand pe piata. Aceste zece portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase au fost incluse individual in clasamentul Romania 50 2017. Astfel, Ursus Breweries are cel mai valoros portofoliu multi-brand local, evaluat la 115 milioane euro. Producand una din fiecare trei beri cumparate in Romania, portofoliul poarta numele Ursus, cunoscuta bere premium veche de 140 de ani.

Din topul primelor 50 de branduri in 2017 mai fac parte: Timisoreana, Delaco, Agricover, Cris-Tim, Ciucas, Fragedo, Golden Brau, Neumarkt, Bergenbier, Dero, Agricola, Bucegi si Borsec.

Brand Finance calculeaza valoarea brandurilor din clasament folosind metoda „economiei de redevența”. Aceasta abordare implica estimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului și calcularea unei rate de redeventa care ar fi pretinse pentru folosirea brandului – adica ceea ce ar trebui sa plateasca proprietarul pentru dreptul de folosire a brandului, daca nu l-ar avea în proprietate.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentFM Logistic Group anunta semnarea a doua noi contracte in India
Articolul următorInfoCons-ANPC: Intre 0 si 9 E-uri in branza topita din supermarketuri
Daniela Oancea

Redactor Sef al Modern Buyer din iulie 2017.
Absolventa a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Daniela are o experienta de peste 20 de ani in presa. A inceput sa lucreze ca reporter si apoi ca redactor de stiri externe la cele mai importante cotidiene nationale. Si-a continuat cariera ca Business Editor pentru Mediafax si apoi ca redactor-sef la diferite publicatii business to business, precum si ca expert media in trei proiecte europene PHARE/SAPARD.