Republica Moldova: Producatotorii avanseaza noi propuneri pentru modificarea legislatiei in domeniul comertului interior

La jumatatea lunii aprilie a.c., oficialii Ministerului Economiei din Republica Moldova au discutat cu reprezentantii asociatiilor de producatori autohtoni proiectul legii pentru modificarea si completarea unor acte legislative in domeniul comertului interior. Discutiile s-au axat in special pe problemele legate de plafonarea reducerilor comerciale, cota de comercializare a produselor autohtone, returul produselor, platile pentru marfa livrata etc. In cadrul unui schimb de opinii, producatorii s-au expus asupra reglementarii reducerilor comerciale, solicitand elaborarea unui mecanism clar si aplicabil pentru toti actorii de pe piata. Acestia au mai solicitat ca achitarea pentru marfa livrata sa se faca pana la 30 zile, iar returul marfurilor cu un termen de valabilitate de peste 180 zile sa fie realizat la solicitarea producatorului. Intalnirea a fost un prilej de a se discuta si pe marginea prezentei produsele autohtone pe rafturile retelelor de magazine, producatorii optand pentru formula de 50/50. Aceasta, in opinia producatorilor va sustine agentii economici din tara, oferindu-le posibilitatea de dezvoltare.
Toate aceste propuneri urmeaza a fi analizate si discutate cu toti operatorii lantului alimentar din tara pentru a se ajunge la un consens. Octavian Calmic, ministrul Economiei, a mentionat ca grupele de produse autohtone care urmeaza a fi prezente obligatoriu pe raft vor fi stabilite de autoritatile centrale in urma unui studiu.

Reamintim ca pe data de 16 decembrie 2016, parlamentarii din Republica Moldova au adoptat cateva modificari la legea cu privire la comertul interior si Codul Contraventional, acestea vizand termenii colaborarii dintre lanturile de magazine si furnizorii acestora.

Articolul precedentPreturile de achizitii ale avocadului atinge a cel mai mare nivel din ultimii 19 ani
Articolul următorRetaileri, consultanti si furnizori impartasesc expertiza lor la evenimentul cu tema „Practici si strategii pentru atingerea obiectivelor de mediu”
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.