Profiturile distribuitorilor in retail si horeca, in crestere

In distributia de bunuri de larg consum, profitabilitatea ramane inca la un prag relativ scazut in comparatie cu alte industrii. Cifrele oficiale raportate de marii distribuitori la Ministerul de Finante arata ca 2016 a fost un an bun pentru acestia nu doar din perspectiva vanzarilor, ci si al profitului realizat in anul fiscal anterior. Impreuna, cei 20 de distribuitori de mai jos realizeaza un profit ce se apropie de pragul de 40 de milioane de euro, in crestere cu 27,5% fata de 2015. Modern Buyer va ofera in cele ce urmeaza un top 20 companii de distributie din perspectiva profitului realizat, analizand, de asemenea, evolutia acestui indicator fata de 2015. In 2016, doar doua din cele 20 de companii prezente in topul de mai jos au inregistrat o scadere a profitului in 2016 fata de 2015, respectiv Interbrands Marketing & Distribution si Bere Bauturi Bucuresti. Interesant de subliniat si faptul ca din cele 20 de jucatori analizati, un numar de sapte au reusit sa obtina un profit de peste 10 milioane de lei, ceilalti treisprezece distribuitori fiind sub acest prag.

Agrirom si Macromex sunt companiile cu cea mai spectaculoasa crestere a profitului raportat in 2016 fata de 2015. De precizat ca in cazul Macromex, desi pe site-ul Ministerului de Finante compania raporteaza anul trecut pierderi de 5,4 milioane de lei, este vorba, in realitate, de o reevaluare a terenurilor detinute de companie, cu efect in anul calendaristic in care se face. Aceasta reveluare nu a avut un efect in cash flow-ul companiei cu alte cuvinte a fost o actiune non cash. „Daca ignotam aceasta reevaluare, profitul net al companiei a crescut de la 1.07 mil la 10.8 mil”, au declarat pentru Modern Buyer, oficialii companiei Macromex.
Cifrele de mai jos ne mai arata ca alte sase companii au reusit performanta de a-si creste profitul cu peste 50%, respectiv Simba Invest, Nitela, D.R.I.M Daniel & Reclama Logistic, Top Market, grupul Cord si Antony Distributie.

 

 

Articolul precedentUnstereotype, alianta pentru eliminarea stereotipurilor din reclame
Articolul următorUn start-up romanesc vine cu o solutie care ajuta magazinele de ecommerce sa recupereze o parte din pierderile cauzate de cosurile de cumparaturi abandonate
Maria Hurduc
Este Business Unit Manager al Modern Buyer inca de la lansarea brandului, in 2008. Are o experienta de peste 16 ani in presa scrisa, iar in ultimii 11 ani s-a specializat pe domeniile Retail, FCMG si Horeca. Este absolvent al Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Tehnologia Prelucrarii Produselor Alimentare.